Halvveis i ferien

… og vi har vært tre dager på hytta allerede. Fikk besøk av venninne fra vest da vi kom hjem fra fjellturen vår, og etter ei natt hjemme ble ho med ut på hytta. Det er tradisjon at ho er her om sommeren. Har vært det i sykt mange år. Tidligere, da vi ikke hadde funnet våre nye menn, var ho her i ukevis. Nå etter at ho også har fått både mann og egen hytte så begrenser det seg litt. Men en aldri så liten tur får ho som regel skvisa inn i det ellers tettpakkede programmet. Med eller uten mann. Og nesten uten unntak har vi hatt skikkelig sommervær når ho har vært her.

Da vi kom ut var det lite som minnet om sommer. Det regnet så det plasket og vi ble klissblaute på veien over til øya. Men dagen etter … da viste værgudene seg fra en helt annen side! Det ble tidenes sommerkveld og solnedgang, helt uten en sky på himmelen. For første gang i år fikk jeg solt meg litt. Og ikke nok med det, jeg fikk også klippa og stripa håret da kusina i nabohytta stakk bortom. Ho er nemlig min faste frisør, og som en bonus pleier jeg å få en litt rimeligere sommerklipp her ute på øya i løpet av sommeren. Så nå er altså kjærringa blitt lys igjen.

Utsikten i dag er ikke så mye å skryte av. Tror venninna stjal den da ho reiste … for her ser vi ikke noe særlig lengre enn terrassekanten! Men yr har lovet bedre utsikt for dagene fremover. Godt og varmt skal det også bli. Hetebølge, faktisk. Så jeg venter med stor iver og glede på noen skikkelige sommerdager her ute i den sørlandske skjærgården.

Litt stusselig er det her ute. For jeg har jo ikke vært her siden påske, så vi har ingen blomster i kassene og krukkene. Kun et og annet strå som har slått rot i jorda fra i fjor. Pluss tre litt forvokste rosebusker. Har ikke helt bestemt meg for om jeg gidder kjøpe masse blomster nå. Vet jo ikke helt om vi blir her utover, etter ferien til drømmemannen er over. Litt kjipt å gå fra blomsterprakten her ute. Alternativet er jo å ta alt med hjem etterpå. Men det tenker jeg min bedre halvdel kommer til å stemme nedenom og hjem.

I overmorra får vi besøk – igjen! Fikk melding i går om de kunne ta en tur på ettermiddagen, og jeg inviterte likegodt på overnatting. Veldig koselig når noen inviterer seg ut her selv. For jeg er jo ikke noe flink til det der lengre. Normalt har jo folk som har hytter i skjærgården huset fullt hele sommeren. Der er ikke vi. Veldig lite folk hos oss. Muligens fordi det er på ei øy, er litt vanskelig å bare stikke innom da, sånn uten å melde fra på forhånd. Noen ville sikkert synes at det var en fordel … men litt besøk innimellom er jo veldig koselig. I fjor, da vi bodde her tre måneder følte jeg meg ganske så ensom her ute faktisk.

Nå skal jeg endelig se gjennom bildene fra fjellturen. Har bare fått de over til pc’n foreløpig. Går ikke så kjapt her ser du! 😉 Og så, etterhvert, skal du få se hvor flott det er oppå høyfjellet, selv for oss som er amatører på slike type ferieturer. Ble to nye opplevelser for oss denne sommeren; teltlivet og campinglivet. Vi har lært mye, og gjorde masse feil angående pakking og alt vi drassa med oss. Men det ga mersmak, så det blir ikke noe campingutstyr til salgs herfra med det aller første.

Fin dag til deg.

1. Var mye fint å ta bilder av. 🙂 Og jeg klarte jo ikke å gå fra speilrefleksen hjemme. 😀 I tilfelle det nye ikke funka som jeg ville. Er det mulig??

1. Jeg likte godt å høre at campingen ga mersmak da, at du ikke skal selge utstyr 🙂 Man lærer jo hvordan gjøre ting enklere etterhvert 🙂

1. Ja, men det er bare det, at vi skjønner ikke helt hvordan det kan bli så mye enklere. Bortsett fra maten da. Og vi dro lissom ikke med oss 10 kilo unødvendig mat til sammen heller. 😀

2. Tok litt tid før sola kom her i dag også..men så blei det skikkelig fint 🙂 Jammen en flott plass der har der altså.. Sommerklem <3

1. Takk. 🙂 Ja, vi har kost oss sykt denne uka. Sol fra skyfri himmel, nesten helt vindstille. I dag er det overskyet og vi venter på regnet. Så da fikk jeg blogget litt mer fra fjellturen vår.