Halvveis i august

Hei der ute. 🙂 Ja, jeg er her fortsatt altså. Vi kom hjem fra hytta på søndag, og plutselig ble det rett og slett … høst! Er sikker på at om vi hadde blitt der ute på øya noen uker til, så hadde jeg nok heller tenkt at det bare var en litt kjip, kjølig dag. Men så fort vi kommer hjem, da er høsten her. Bildet er fra i dag morges, på toppen av heia her vi bor.

Vi skal jo ut igjen på hytta. Sier vi, og den blemma går vi på hvert år. Så vi stenger lissom ikke av for sesongen. Rydder ikke inn puter fra grillbua en gang. Men så ender det alltid opp på samme måte. Sånn henimot juletider må vi bare ta en kjapp tur ut for å pakke ned alt sammen for vinteren. Ta inn alle de fuktige putene, stu alle hagemøblene inn i grillbua og spikre opp presenninga foran åpningen. Alltid treigest av alle.

Nesten tre uker var vi på hytta i år. I fjor ble det jo tre måneder, men den sommeren var jo noe for seg selv, og kan ikke sammenliknes med noen annen sommer jeg har hatt her hjemme. Bortsett fra da jeg var liten selvsagt, for da var jo alle somrene slik! Ikke sant? Sol fra blå himmel hele tiden, godt og varmt og ikke en eneste bekymring i hele verden. Du så godt det egentlig er å være barn. Men jeg skal ikke klage, vi har hatt noen flotte dager og kvelder her på øya, og det er jo absolutt en fin plass om sommeren. Temperaturen i vannet kom opp i 20 grader, og det er jo ikke hverdagskost akkurat. Så litt bading ble det også. Men bålpanna forble urørt. Egentlig tror jeg nesten vi skulle hatt den her hjemme heller. For det er jo her vi er på høsten og våren.

Jeg var tidlig på’an i dag morges. Rakk å gå fem kilometer før himmelen åpna seg og vannet strømma ned. Egentlig ikke min fortjeneste, men eldste barnebarnet som ringte i åttetia og skulle fortelle at nå kjørte de snart fra Litauen. Og da kunne jeg jo like godt stå opp og få unnagjort morraturen.

Ellers har formen faktisk vært sånn tålig i sommer. Bortsett fra at jeg har slitt mye med skallebank den siste uka. Lenge siden jeg har hilst på den sånn flere dager i strekk, så jeg håper snart det er over igjen.

God torsdag til deg, og takk for at du stakk innom.

1. Og dere har den herligste hytte og utsikt – forstår godt at dere bruker mye tid der 😀 Flotte bilder 🙂 Ønsker deg en god fredag 🙂

2. dere har en koselig plass,og det er jo bare august,alikavel er jeg enige med deg,det føltes iallefall som høst da jeg våknet,under 9+ ute og alt annet enn varmt,nå skinner solen og temperaturen er deilige,så blir det vel kaldt når den forlater oss igjen sånn i 5 tiden i ettermiddag,da gjemmer den seg bak fjell som den ikke greier å klatre over lengre.
      Vi har fjellhytte ikke langt fra heimen,jeg kan sykle og gå dit om jeg bruker noen timer :=) må opp og gjøre den vinterklar vi også,men det rekker vi seinere også,bare dattera vår husker å komme med nøklene da for det er barna som benytter hytta og ikke vi :=)
      Nyt dagen ,hodepinen håper jeg forsvinner så blir det nok litt greit å komme mer til hverdagen igjen synes iallefall jeg

1. Hei. 🙂 Ja, er bare august, men med 11 grader og regn så er det ikke mye som minner om sommer lengre. Ja, plassen er flott den, om sommeren. Ikke noe å være der etter når høststormene setter inn.

Leste dere hadde problemer med bobilturister som tømmer doen i området, fysj så ekkelt. Kan ikke fatte at voksne folk kan få seg til å gjøre sånt! Det er jo så fint lagt opp til tømming både her og der, skulle ikke være nødvendig å bare gå fra det på den måten!