Grønt er skjønt …

  … men så var den rosa! Jeg snakker om Biolaen jeg kjøpte i helga. Biola med frukt + grønt. Vet ikke helt hva jeg hadde forventet. Men jaffal ikke dette. Kanskje mer en gusjegrønn farge. Sånn sunt og grønt vettu. Jo sunnere det skal være, jo verre kan det jo se ut innimellom. Og ja, jeg vet jo at ikke alle grønnsaker er grønne også. Men jeg hadde forventet at denne drikken som kom rennene ut av kartongen skulle være grønn! Hadde jeg derimot lest litt av det som sto der, så hadde jeg muligens klart å finne ut at når det er rødbeter i så er sannsynligheten for at fargen er grønn ganske mikroskopisk.

Ikke liker jeg rosa drikker, ei heller rosa is. Så faktisk så tror jeg ikke jeg hadde kjøpt denne en gang, om jeg visste at dette var fargen. Så teit går det an å bli ser du. Jeg er litt sånn motstander av rosa egentlig. Spesielt når det er snakk om matvarer og andre spiselige ting. Uten at jeg har en god forklaring på hvorfor.

Men smaken var det altså ikke noe i veien med! 😉

 marit

22 kommentarer
    1. Ja vi er rare sånn….Ser for oss en ting…og blir så paffe når det viser seg at det ikke var rett…hihihi..Syns jeg ser deg da du helte opp i glasset….hihihih

      1. Ja, det er som om den lyser mot meg! Og jeg som helst ikke kjøper verken jordbær eller bringebær, men helst vil ha de som er litt gule. Mango for eksempel. Men den har de ikke her på Rema. Her er det bare en stor samling av de rosa …;)

    2. Hehehe.. for et herlig innlegg 😀
      Grønt er skjønt 😉 Jeg synes rosa drikker alltid ser fristende ut, forresten. Sikkert en assosiasjon til bær.
      Fint at den smakte bedre enn du “fryktet” 🙂

      1. Var nok litt i koma da jeg kjøpte denne! For rødbeter er jo definitivt røde! Men jeg ble så glad når jeg så den grønne kartongen. Yess! Endelig gikk Rema ut av komfortsonen og tok inn en som ikke var rosa … jaja. Pleier å kjøpe mango, når jeg finner den. Styrer unna de andre.

      1. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke liker rosa matvarer/drikke. Alltid vært sånn. Men lukker bare øynene når jeg drikker så går det så bra atte. Neste gang skal jeg heller kjøpe mango, den vet jeg er god. Både farge og smak!

    3. Ikke så merkelig at den var rosa når det er rødbeter oppi og det kommer jo klart frem av kartongen, at det er rødbeter opp, mener jeg. Du fokuserte nok bare på det grønne da du kjøpte den.

      For min del har jeg gått over fra Biola til Kefir. Kefir skal ha veldig mange flere gode bakterier for magen enn Biola og så liker jeg bedre sure drikke enn søte, men det er meg.

      Ha en fin mandag på det flott Sørlandet. Ser frem til våren da hyttesesongen åpner igjen.

      1. Ja, det var jo det jeg gjorde! 😉 For på Rema her har de bare jordbær og bringebær og blåbær .. og de styrer jeg unna. Så jeg ble så glad da jeg endelig fant en som ikke var rosa!! 😀 Får se om Kefir har noen smaker som ikke har rosa farge. Har egentlig aldri drukket kefir, bare brukt den i bakst. Men da naturell selvsagt. Fin uke til deg.

    4. Var delikat med det rosa da, men om du forventet grønn skjønner jeg du stussa..hehe.. Jeg har ofte lavt jerninnhold i blodet så da skal rødbeter være bra…så kanskje jeg skal prøve ut denne :)) Ha en fin dag videre <3

      1. Er en merkelig greie det der, at jeg ikke vil ha det som er rosa. Er samme når jeg lager smoothie, styrer unna alt som gir rosa farge. Men jeg liker altså bær og frukt naturelt. Men da er det mer rødt lissom.

        Kos deg med bloggfri, og god uke til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg