Grått, vått og rått

Det er været for helga her i sør. Egentlig er det meldt regn så langt Yr-appen viser, altså helt til søndag i neste uke. Ja, ja. Ikke helt bra for denne kroppen. Det kan faktisk nesten ikke bli verre. Jeg har kreket meg rundt med Jonas på morraturen. Og det skal jeg ha altså, uansett hvor elendig den formen er, så går jeg ut! Fortjener egentlig en medalje for det der!

Er veldig glad for at jeg innførte dette. Å gå tur med en gang jeg har stått opp. Før frokost og før jeg egentlig har våkna helt. For som du vet så tar det sin tid før alt fungerer her sånn i starten av dagen. Noen ganger funker det ikke i det hele tatt, uansett hvor langt ut på dagen vi er kommet. Men jeg synes denne høsten har vært den beste på mange år.

Om en ser bort i fra at jeg ikke jobber. For det er fortsatt et sårt punkt.

Om dagene mine blir bedre av å gå? Tja … eller, nei. Jeg tror ikke det. Men de blir definitivt ikke verre heller. Det hender jeg lurer på hvordan i all verden jeg skal klare å komme meg hjem, opp den siste bakken lissom, men det går jo alltid bra. Jeg har vurdert flere ganger å ringe drømmemannen for å få han til å hente meg, men til nå har det bare blitt med tanken. Buss er uaktuelt når Jonas er med, for sjåførene vil ikke ta med den digre bikkja. Uansett hadde jeg aldri i livet tatt buss 2, 3 stopp. Det er for sløvt.

Turene på morra’n er minimum 2-3 kilometer. Litt avhengig av hvilken rute jeg tar. Det er ikke mye. Men det er bedre enn ingenting. Og så blir det lengre turer på bedre dager, pluss en ettermiddagstur selvsagt. Om ikke drømmemannen tar den aleine da. Det hender jo, men da har jeg stort sett vært ute og gått uten hunden. Enten til byen, eller vasa rundt på egenhånd i et eller annet ærend. Så jeg har et snitt på 10.000 skritt om dagen. Faktisk er det ganske mye, når en ikke får bevegelsene “gratis” fordi en er på jobb.

Helga blir stille og rolig her. I kveld skal jeg passe det siste tilskuddet i familien. Bare noen timer, mens mamma’n skal på julebord med jobben. Det gleder jeg meg til.

God helg til deg da. Håper du også har noe å glede deg over.

4 kommentarer
    1. kjedelig med regn i mørketiden,her melder dei snø 3 dager i neste uke,sol resten,tiden får vise vi må uansett ta det vi får :=) kos deg med den lille ,her har vi ingen planer,tar en dag i gangen så ser vi hva som dukker opp

      1. Det blir jo mørkt 16.30 her nå! :O Det er så utrolig kjedelig. Godt det ikke er så lenge til før det snur igjen. Det hjalp godt den dagen vi hadde snø da. 😉 Var veldig koselig å være barnevakt. Lettvint unge. <3

    2. Det kan du være stolt av at du durer ut av huset i halvsøvne til og med 😀 Bare håper at du rekker å få på deg passelig med klær til det du møter rett uttafor døra 😀 Ha en nydelig fredag og helg 🙂 Her er det noen kuldegrader, og flott være. Helt perfekt 😀

      1. Hahaha .. jeg pusser tenner og kler på meg et eller annet før jeg går altså. Pleier å åpne ytterdøra før jeg tar på passende yttertøy! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg