God morgen der ute

Ja, her starta altså dagen for halvannen time siden! Etter ei ekstremt dårlig natt. Ikke fordi jeg hadde spesielt vondt verken her eller der, men jeg fikk bare ikke sove. Kanskje fordi jeg hadde syforening i går. Jeg stresser jo alltid med det, når det er min tur. Gruer meg litt hver eneste gang. Fordi jeg føler det ikke er reint nok, ryddig nok, rett og slett godt nok!

Teite greier. Venninnene har jeg jo hatt nesten hele livet, så de av alle burde jeg jaffal ikke stresse over. Men sånn er det blitt. Og stresset, det er for det meste oppi hodet mitt. For uten hjelp fra drømmemannen hadde det aldri blitt noen syforening i dette huset. Jeg har faktisk vurdert opptil flere ganger å slutte. Bare fordi den ene ganga jeg skal ha det selv er så uoverkommelig.

Men drømmemannen er et funn altså! Lager maten og hjelper til der det trengs. – Slapp av, dette her går fint. Sånn er det jo hver gang. Jeg hjelper deg vettu. Du synes jo det er greit når de bare kommer?

Og det gjør jeg jo. Men det er et eller annet som ikke funker som det skal her. Tydeligvis. Det begynte allerede natta før i går. Våkna med hodeverk og var klein som bare det. Gikk tur med hodeverk. Hver gang føttene traff bakken, var det som om det smalt i skallen. Var egentlig helt utslått. Prestasjonsangst. Veldig rart. Og jeg har ikke kontroll over det selv, det bare kommer, hver gang vi skal noe utenom det vanlige. Jeg er helt gåen allerede før det starter. Og veldig letta når det er over …

Det er fortsatt mørkt som i en sekk ute. Så bildet er fra en annen dag jeg var tidlig på’an. Jonas snorker foran matskåla og matmor lurer på om vi skal ta turen ut nå, for seinere i dag er det meldt … mye regn! Det kom jo ikke akkurat som ei bombe! I går hadde yr meldt sol fra klar himmel, og joda, et lite solgløtt hadde vi riktignok. Men samtidig plaskregnet det! Er det mulig??

Ønsker deg en flott torsdag. Håper værgudene er litt snillere med dere som bor andre plasser i landet. For dette her er faktisk ganske så deprimerende.

8 kommentarer
    1. Jeg ser Dedicat sier du må slutte, og det må du. Og det må JEG også. Sier til meg selv stadig vekk jeg, i forhold til jobbgreier, SLUTT. Hjelper ikke det spøtt!! 😀 Sover dårlig i alle fall en gang i uka, jeg pga oppgaver jeg gruer for..

      1. Lettere sagt enn gjort! Jeg sover sykt dårlig for tiden. Ligger halve natta og prøver å få sove … skikkelig irriterende. Like før jeg må få fatt i noe som kan hjelpe litt på det. Sånn for en stund. Kan jo bli halvgal av mangel på søvn.

    2. ja du beskriver den mannen din med rette ord,drømmemann :=)
      Skjønner godt det der med prestasjonsangst og att en ikke kan kontrolere det selv,det bare kommer,jeg har også ting i livet jeg ikke kan kontrolere,det bare kommer,men for meg gir det utslag med magesjau,og det er iallefall slitsomt,og hvordan jeg enn prøvet å slappe av så dukker det opp innvendig .
      Her har det vært fint vær i dag,sola har ikke kommet tilbake til bygda,men etter dager med vind i storm styrke hadde vi iallefall en dag fri for vind ute i dag

      1. Den prestasjonsangsten er kommet med årene, etter at jeg ble syk. Føler aldri jeg strekker til, på noen felt, lengre. Skikkelig dumt og skikkelig irriterende med slike tanker. Men veldig vanskelig å blir kvitt de. Den mannen ja, han er verdt sin vekt i gull! Og det er mye gull det… 😀

    3. Ja vi er litt slik å stresse oss opp over det meste……….. og vi vil jo ha det fint og slikt når vi har klubb – selv om det er gamle kjente som kommer 😀

      Du er heldig som har drømmemannen som hjelper til <3

      Ha en fin dag og fine dager 😀

    4. Good morning 😀 Det der stresset må du slutte med 🙂 jaja,, vet jeg ikke har noe med det 😀 Men de aller fleste bekymringer av det slaget er “a waste of energy”. Men jeg er sikker på at det ble en fin kveld likevel 🙂 Her er det et komplett sammensatt drittvær 😀 Så lykke til med ditt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg