Frodiths lille fargeutfordring – lilla

Nok en dag startet med sol fra skyfri himmel her hos oss. Merkelig egentlig. At når alt annet er så kjipt så slår finværet til – og varer hele uka! Jeg slenger ut et arkivbilde i dag også. Ikke sikkert det blir noen jakt på lilla fotomotiver i dag. Eller andre farger, for den saks skyld. Dagen starta ikke helt greit. Jeg verker over alt og føler meg sinnssykt støl og vond i kroppen. Men det måtte jo komme, er en stund siden det har vært så galt nå!

Fargen i Frodiths lille fotoutfordring i dag er LILLA. Og her kommer en av de fineste blomstene jeg vet: Lupinen. Som selvsagt er svartelista og fy, fy. Jeg hadde en del av de på tomta en gang, men av en eller annen grunn har de forsvunnet. Og det etter at kommunens folk var rundt og sprøytet hagevekster som ikke var velkommen her hos oss. Så jeg tror regelrett de tok livet av dem. Litt trist, for det er jaggu ikke mye som gror og trives her, sammen med denne kjærringa som absolutt ikke har grønne fingre. Jeg vil så gjerne, men får det ikke til.

Andre blomster som ofte er å se i lilla er slike som disse. Å himmel som jeg savner barnebarna nå. Får bilder og filmsnutter jevnlig, og den aller minste (lillesøstera til ho lilla her) vokser for hver dag. Nå kan ho til og med sitte selv, med litt støtte. Jeg gleder meg sykt til vi kan være sammen igjen, kose oss og klemme. Det er ikke det samme som et digitalt slengkyss …

Kos deg så godt du kan med lørdagen da. 

8 kommentarer
      1. Må man så må man. 🙂 Og jeg er jo aller mest redd for at jeg skal smitta andre, uten at jeg har fått bekrefta at jeg har corona. Så da er det vel best å holde seg her for seg selv.

    1. nydelige blomster,ja lupinen er jeg også glad i ,hadde plantet meg en hel hekk,men for et par år siden tok jeg vekk dei fleste,men beholdt et par stk,kroppen krangler og luking blir mindre og mindre,så stauder blir gradvis byttet med busker og trær som ikke krever all lukingen ,men en lupin får leve :=) vakker farge

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg