Frodiths fotoutfordring – Vær

Heisann dere. 🙂 Siden hjernen min tydeligvis har tatt litt ferie for tiden … blant annet har jeg prøvd å starte på ei strikkejakke fem ganger de siste dagene uten å få det til … da er det greit med noen konkrete oppgaver her på bloggen. For da slipper jeg jo å finne opp noe vettugt å skrive om sånn helt av meg selv. Dessuten går ikke hjernecellene helt i stå heller, når de faktisk må finne seg i å jobbe litt, selv om de egentlig bare vil være i fred.

Det er bloggvenninnen Frodith som drar i gang denne fotoutfordringen. Som så mange ganger tidligere. Morsom, leken, fargerik dame dette her, selv om ho har gått litt stille i bloggdørene i det siste. Føler du at du trenger en liten forklaring på hva det er jeg holder på med her anbefaler jeg at du slenger innom Frodiths blogg og leser deg opp litt. Om du ikke allerede har bestemt deg for å bli med på fotoutfordringen kan det jo være du får lyst til å bidra du også.

VÆR er altså det første ordet vi skal illustrere.

Været er jo noe som har en veldig innvirkning på noen. Deriblant meg. Uansett hvor mye jeg forsøker å ha rett innstilling til regn, kulde, slapse og annet drittvær som vi har sykt mye av i dette landet, så klarer jeg liksom aldri å bli vant til det. Å nyte årstidene og kose meg med dem det er jaggu ikke lett. Joda, det kan kanskje se ut som om jeg er overlykkelig for snøen som falt den ene dagen og regnet bort den neste. For vårsola som titter frem når det er fem grader ute. Men jeg vil jo egentlig bare ha varme, sol og sommer HELE tiden jeg. Selv om jeg bor i Norge. Og det er umulig, det skjønner jo alle. Et lite utvalg av vær her i sør kan du se på bildet øverst.

 

En annen type vær er jo denne. Sauen altså … eller, jeg tror jo innerst inne at en vær må ha horn jeg da, men det er mulig det er feil. Kanskje det bare er noen spesielle typer hannsauer som har denne majestetiske hodeprakten? Oppdater meg gjerne … Men uansett så er det en slik flott sau med horn der foran Jonas. Ser du den?

Den og resten av familien hilste vi nesten på da vi var på tur på Flekkerøya. Utover mot Ansteins fyr går de nemlig løse disse her. Og jeg må bare innrømme at jeg var veldig glad for at de var litt redde for oss, for jeg var garantert enda mer redd for dem!

Fin onsdag til deg. 

10 kommentarer
    1. KJempeherlig bidrag, og du hadde med to betydninger. Flott!! 🙂 Jeg skal også få lagt ut et bidrag. Men MÅ jeg begynne med dag 1 tro?? 😀

      1. Tusen takk. 🙂 Jeg henger meg jo bare på andres påfunn. Ikke så vanskelig det. Jepp, har lært det nå, at hannen ikke trenger horn.

    2. Så fine bilder da. Ja, en vær har kanskje horn? Jeg kan ikke så mye om de dyrene der. Her er det villsau i nabolaget, men de er en utfordring, særlig lammene. Om jeg går bort til gjerdet, så smetter de små ut og der står jeg da med lam som vil være med hjem! Noen ganger må jeg gå opp til bonden med de søte små i helene og andre ganger er det nok å løfte dem innenfor gjerdet igjen. Men innenfor gjerdet går jeg ikke. Man blir jo løpt ned om man forsøker. Bilder på avstand er best synes jeg. Koselig med en utfordring. Jeg skal titte inn og se hva Frodith har funnet på. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg