Fredagsmodus med god samvittighet

Hei der ute. Jada, jeg er her fortsatt, men har vært litt tom i det siste. Eller, full av tanker, men jeg tenker det var like greit at de ikke kom ut her. De var nemlig ikke så hyggelige. Skreiv et innlegg i går, men fant ut i dag morges at jeg glemte å poste det. Fine regnværs bilder, men kjip tekst, så nå er det sletta igjen … det er vel første gang jeg har sletta et innlegg på alle disse årene.

Vel, dagen i dag er litt bedre. Både når det gjelder dumme tanker og formen generelt.

Etter to dager med plaskregn kom sola. Så Jonas og jeg har vært ute et par timer i ettermiddag, skikkelig lang tur på over mila. I morra er det meldt regn igjen, så det føles helt greit å ha fått utnytta det fine været mens vi hadde det.

Her ser dere byen min. Slik den tar seg ut fra toppen av Baneheia. Jeg er vokst opp i sentrum, og bodde faktisk her til jeg var 20. Barndomshjemmet forlot jeg noen måneder før jeg fylte 18. Men da jeg flytta var det snakk om noen hundre meter sånn i første omgang, et par kvartal oppover lissom, til en liten blokkleilighet sammen med han som er pappa’n til mine tre barn.

Det store gule bygget på bildet under er Tordenskjolds gate skole. Her tilbragte jeg mine første seks skoleår. Det har skjedd litt siden den gang, blant annet ble skolen snudd 90 grader og flyttet litt på for en god del år siden. For å få plass til veien som fører inn til tunnelen og E18.

Det var veldig lite folk i skogen. Kanskje fordi vi var der i beste middagstid, mellom 16 og 18. Hos oss har vi alltid middag på kvelden i helgene. Så mens min bedre halvdel tok seg en blund etter jobb, tok jeg en tur ut. Ville jo aller helst hatt han med, men når det er så fint vær så gidder jo ikke jeg utsette turen til han våker og sola er gått ned …

Fra Baneheia tok vi stien over til Ravnedalen. Heller ikke her var det spesielt folksomt, og det er helt greit for meg. Normalt er dette slike plasser vi unngår, da det er så tungvint å gå i kø når en har hund med seg.

Ravnedalen er et fantastisk flott parkområde forresten. Om du ikke har vært her anbefales en tur hvis du likevel er i nærheten av Kristiansand. Og nå er det til og med snart vår. Bare se på bildet under! Det lover godt!

Så var vi klare for returen til Tinnheia. Jeg er så drittlei den bakken opp dit at jeg holder på å spy! Det er snakk om 100 meter stigning på en kilometer cirka. Men den er så seig at en føler en aldri kommer til topps! Og det selv om jeg går der flere ganger i uka! Burde det ikke egentlig blitt bedre sånn etterhvert?

Ønsker deg en fin fredagskveld. Her er det joggebuksemodus, hjemmelagde hamburgere og brus. Haha. Det hørtes jo voksent ut! Brus rett og slett. Cola fra Rema, type light. Og det har vi stort sett hver helg. Men i morra er det Cognacklubb, så da blir det vel alt annet enn lightbrus i glasset …

Nyt fræddan’ og kos deg da!  

12 kommentarer
      1. Tror igrunnen ikke det var været sin skyld. Jeg var mer værsyk før, nå er jeg blitt så flink som bare det. Går lange turer uansett hvor mye det regner og nekter å la det ødelegge dagen min. Men, det er mye annet teit å tenke på når en bare går hjemme og slenger mens en snylter på nav. Nav som somler og ikke får ut fingeren. Skulle ønske jeg snart visste noe, istedenfor å bare gå her og gruble og være redd for at alt skal rase sammen i tilfelle nav finner ut at jeg ikke er kvalifisert til å motta denne aap’en.

    1. en nydelig tur,ikke ofte jeg er nær byen din,sist jeg gikk der som jeg husker er 36 år siden hi hi,dumme tanker kan være ok å skrive ned for så å kaste,så fikk du en bedre dag i dag :=) brus drikker jeg ikke ,men hjemmelagde burger er godt :=) godt å kose seg med noe enkelt,ha en fortsatt fin kveld

      1. Det var lenge siden, og dere som til og med har bobil. Må jo ta en sørlandstur til sommeren da vettu! 😉 Lurer litt, hva drikker du når du aldri drikker brus .. bare vann? Jeg blir så lei av vann, så jeg gleder meg hele uka til vi skal ha brus i helga! 😀

    2. Så flotte bilder av byen din! Koselig å se.
      Godt å lese at du har en bedre dag i dag.
      Her har joggebuksa vært på i hele dag og nachos til middag. 😃 Godt med avslappende fredager. God helg! 🙂❤

    3. Ikke alle tanker som er så gode..om man vil dele dem eller ikke får en kjenne på selv 💗 Men fint det føles bedre nå.. Fint område der du gikk tur og mange flotte bilder ble det også … Hatt på joggebuksa i hele dag jeg og nå blir det rundstykker og te til TV-kvelden .. God helg og klem til deg 🤗

      1. Det er utrolig hvor mye teit en kan tenke på en dårlig dag! 🙁 Men så, når formen og det meste bedrer seg igjen, så er det jo ikke så ille! 😉 Selv om det går mye opp og ned for tia. Får bare være glad det ikke bare går ned. 😀 Joggebuksemodus her i dag også. Og plaskregn ute. Må lade opp litt til kvelden og sosialt samvær med Cognacklubben.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg