Frædda’, shopping og sykt mye vær

Hallo i luken! Her regner det så det plasker. Masse vind og skikkelig drittvær altså. Som det har vært stort sett i hele vinter. Vi får det ene farevarselet etter det andre, og flomvarselene sitter løst hos meteorologene for tia. Ekstremvær du lissom! Det er jo sånn vinteren er her i sør. Et klima for spesielt interesserte med andre ord. Må bare ikke tenke på det, for det kan jo ta livsgnisten fra både den ene og den andre.

Til og med Jonas virker som om han er drittlei. Han stritter i mot så godt han kan når vi skal ut og regnet slår mot oss i det vi åpner døra. Men foreløpig er det fortsatt jeg som er sjefen, så han må gi seg etterhvert. Det der fortjener jeg faktisk nesten en medalje for altså, om jeg så må si det selv! For her er det ikke bare dørstokkmila som prøver å sette en stopper for turgleden innimellom, men jaggu har ikke alle værgudene rotta seg sammen også! Det må en diger porsjon pågangsmot og viljestyrke til for å gidde å gå utforbi døra når det står på som verst. Noen ganger misunner jeg dere som ikke har hund … og bare kan kose dere inne hele tiden. Til og med med god samvittighet! Men i dag har jeg bestemt meg for å droppe dagens andre tur. For jeg er litt redd vi kommer til å lette begge to om vi går ut nå. Til tross for alle kiloene vi er utstyrt med, både bikkja og jeg. Det hadde jo vært litt trist om vi hadde forsvunnet egentlig. Eller kanskje det hadde vært like greit? Det kan jo hende vi hadde landet igjen i et land der de har mer sol og varme enn det vi har. For ikke å snakke om et litt tørrere klima. Det hadde jo vært ganske digg egentlig.

I dag har jeg vært på shopping. Depresjons-shopping på grunn av været tror jeg det kan kalles. Det er lenge siden sist. Rent bortsett fra den nye, gule regnfrakka (veldig viktig i dette været), ei orange dunjakke (som gjorde at jeg følte meg sykt fin) og en genser (veldig unødvendig, og alt for varm) som jeg kjøpte på nettet just … Det blir nok en stund til neste gang nå, for i dag dro jeg hjem et par nye skoletter og to par bukser. Mens det jeg egentlig trengte var noen topper og gensere som ikke er så varme. Det var iallefall i utgangspunktet viktigere enn buksene, selv om jeg nå skal kaste to par som må anses som utslitte.

Vel, det er ikke alltid det går som en har planlagt! Men jeg er veldig fornøyd med mine nyanskaffelser. For ikke å snakke om den gleden jeg kjente på mens det sto på. Det var nesten som før i tia! Og alt var på salg til og med, eeeeh, selv om det ikke akkurat var billig. Gleden varte til jeg kom hjem. For der lå det et brev fra Agder Energi som fortalte at de hadde målt seg frem til en jordfeil i huset vårt! Veldig rart at ikke jordfeilbryteren i sikringsskapet her har slått ut, spør du meg.

Nå må vi ha elektriker og fristen er 2/3. Det kan jo bli morro! Det er forbanna typisk oss altså! Når vi føler vi har litt ekstra penger (drømmemannen fikk en aldri så liten bonus på februarlønna), og kan føle litt på gleden ved det, så kommer det alltid noe helt uforutsett og smeller til oss i trynet. Enten det er noen hvitevarer som ryker eller noe helt annet som en lissom ikke kan lure seg unna.

Orker ikke tenke på det akkurat nå … og jeg nekter å få dårlig samvittighet for de pengene jeg har brukt også. For nå skal vi snart kose oss med hjemmelaget pizza, fyr på peisen og et eller annet på skjermen. Pluss Cola da, type light fra Rema. For vi er jo ikke sånne vin-mennesker noe av oss, når vi er aleine. Høres sikkert kjedelig ut, men det går veldig greit faktisk. Til fest derimot, ja, det er en helt annen sak.

Ønsker deg ei flott helg.

10 kommentarer
    1. jeg måtte ha på full oljehyre for å hente posten i dag,det sier litt :=) ja jeg innrømmer jeg er glad jeg ikke har hund slike dager hi hi .
      Greit å unne seg litt nytt innimellom,kipt når uforusette regninger dukker opp samtidig,men må en så må eg,får håpe det ikke blir så altfor dyrt da

      1. Har vært oppholds i hele dag! Jippi! Og jippi nummer to; Vi fant ut at det var julebelysningen (i hagen som jeg bare har latt være på fordi det er så innmari mørkt fortsatt) som har forårsaket denne jordfeilen. Drømmemannen har jo ganske peiling på slike ting og farta rundt og målte de forskjellige kursene. Og heldigvis var det nok å ringe Agder Energi og si at han hadde funnet ut av det. De godtok det, kunne se at feilen var vekk og sletta hele saken! HURRA!

    2. Ja du må ikke snakke om vær. Da blir jeg som hunden din jeg. Stritter med alt jeg har. For ut vil vi ikke 😄 Og at det bestandig dukker opp noe når man endelig har noen ekstra kroner. Det slår aldri feil 🙈

      1. Nei, det slår aldri feil. Som hver gang feriepengene kommer, og det ryker en eller annen hvitevare enten hjemme eller på hytta! Slik har det vært så lenge jeg kan huske. Men nå har jeg jo ikke en gang feriepenger lengre, så håper vi snart er ute av den stimen. Vi slapp billig unna, mannen fant feilen, ringte Agder Energi og de sletta hele saken. Uten at vi trengte bekreftelse fra installatør. HURRA! Noen ganger er det lov å være heldig.

      1. Han liker å bli våt, når han kan bestemme det selv. Som for eksempel når han ser et skikkelig fristende gjørmehull. 🙂 Vann som renner ned fra oven er ikke fullt så greit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg