Formen er bedre og sola skinner

Hei der ute. Etter et par dager og netter helt på bånn er formen igjen oppadgående. Veldig merkelig dette her, at jeg ikke bare kan bli frisk igjen. Sånn mer enn en dag innimellom …

I dag tok Jonas og jeg en tur til museet. Det er ca. 7 kilometer herfra, så det ble jo noen skritt det i det fine vårværet. Det var en enveistur, for drømmemannen kom og henta oss da han var ferdig på jobb. Og det var sikkert like greit. For jeg følte meg ikke så veldig pigg lengre akkurat da.

Det gikk ikke helt som planlagt. Jeg hadde tenkt å spise den medbragte lunsjen i Setesdal. På ei gammel trapp eller noe sånn. Men der var porten stengt med en diger hengelås, så dermed skar jo det seg. Vi får ta det en annen gang …

Gammel kjærring mot gammel kledning. Fint når det står i stil vettu … Skulle ikke tro at jeg nesten just hadde både klippa og stripa håret. Men dette er altså tursveisen! Selv om jeg egentlig alltid ser sånn ut. Stadig på tur jeg vettu!

Veldig viktig med påfyll. Hvis ikke er det ikke så lett og opprettholde pissinga hver gang han kommer over plasser der noen andre har vært før han. Og akkurat det er visst litt av vitsen med å leve, om en er en hannhund vel og merke. Såpass har jeg skjønt etter fire år med denne hårdotten. Det aller beste med å drikke vann ute er om han kan stå med alle fire labbene godt planta i det samme vannet, mens han drikker. Enda bedre blir det om han kan gå litt frem og tilbake, så jord og grums flyter opp og blander seg med litt medbragt pels. Der har du oppskriften på sabla godt vann, i tilfelle du har lyst til å prøve det. Jeg er nesten overbevist om at det kan måle seg med årets første utepils på Fiskebrygga. Forskjellen er bare det at den derre pilsa må vi se langt etter denne våren.

Håper du har hatt en fin dag. Jeg er ganske så fornøyd med min. Så nå krysser jeg bare alt jeg har, og håper dagen i morra også blir ganske levelig. For nå er jeg skikkelig lei av å gå rundt og være halvsyk og helsyk omtrent annenhver dag. Fibrokroppen og bråket i hodet er det jo ikke noe å gjøre med, men jeg har i grunnen nok med det. Trenger egentlig ikke mer.

8 kommentarer
    1. Så herlig tur. Du er IKKE gammal kjærring Marit. Ser så frisk og ungdommelig atte. Du har noe veldig søtt over deg, (smilet og fregnene(?)) som minner meg mer om ei ungjente enn ei kjærring i alle fall <3 Her skal jeg ut på tur snart, MÅ 🙂 Alene i dag tenker jeg, uten dyr og kosedyr og venner 😀

      1. Tusen takk. 🙂 Det var da veldig fint sagt. Ser ikke så mye vits i å gå tur med andre nå jeg, når en må holde så avstand. Nytter jo ikke for meg å gå tur, samtidig som jeg skal prøve å holde i gang en samtale, på to meters avstand! Godt jeg har drømmemannen, uten han nå hadde det vært utrolig ensomt.

    2. Koselig med en slik dag i sola. Og tursveisen din er fin den da 🙂 Koselige bilder!
      Håper formen din bedrer seg, det har det endelig gjort her nå. Føles godt å orke litt mer igjen. Klem 🙂 <3

      1. Tusen takk. 🙂 Formen er himla rar for tia. Forsøkte å ringe legen igjen, men de er slutta å ta telefonen. Måtte sende beskjed via besoklegen.no. Kun de som henvendelsene som gjelder corona direkte ble besvart, og det var til et annet telefonnummer. Jeg er så sykt lei av å være i denne merkelige formen, utmattet og … rar. Godt å høre at du er bedre. 🙂 God helg.

      1. Tusen takk. 🙂 I dag har det vært helt fantastisk vær her. Vindstille og sol. Men jeg har ikke orka så mye mer enn å gå et par turer med Jonas. Og så måtte jeg gå over med støvsugeren da sola kikka inn gjennom de store stuevinduene. Ellers sitter jeg her i min egen lille boble. Og det er ikke så veldig koselig egentlig. Skulle ønske energi var noe en kunne få kjøpt i pilleform!

    3. så kjekt med en sånn deilig dag,deilig niste også,håper du fant et sted den kunne nytes da :=) men drikkevannet til Jonas hørtes ikke så delikat ut akkurat,dyr er litt merkelige sånn :=) jeg har hatt en fin dag ja,den oppererte foten verker da,men det hindrer meg ikke i å være litt ute,men 7 km ,det kan jeg se langt etter ennå en stund

      1. Dagen i dag var nesten enda bedre, men kjærringa var ikke! 🙂 Så det ble en roligere dag her, selv om jeg har vært på tur to ganger med Jonas. Jeg er så tappet for energi, at jeg ikke har lyst til å stå opp en gang. Og da blir jeg litt bekymret faktisk. Håper det snart snur …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg