Fitbiten i festversjon

Som de fleste sikkert har fått meg seg så går jeg med FitBit. Jeg har en aldri så liten konkurranse med meg selv og de vennene jeg har knytta til der, og aller helst vil jeg ligge på toppen – hele tiden! Og det er jaggu hardt arbeid å nå den toppen etter at noen av de unge i familien fikk seg denne duppedingsen. Fyttikatta som de går! Men ikke sånn at de må ut og gå for å gå, slik som denne kjærringa. Neida, de er bare på jobb, og kanskje noe trening etterpå. Skrittene kommer helt av seg selv lissom, uten at de trenger å tenke så mye på det.

Klokke har jeg ikke brukt siden mobiltelefonens inntog i livet mitt. Så det å gå med en slik dings på håndleddet hele tiden var en veldig overgang. Det var ekkelt og klamt, lukta vondt, og ikke minst var den stygg. For reimene er jo opprinnelig av plast. Først hadde jeg en lilla en, og den passa jo ikke til noe som helst. Men FitBit har en aldri så liten svakhet i reimene sine, så etter et halvt år gikk reima i stykker og jeg fikk ny. Sort denne ganga. Med drømmemannens velsignelse. Hvorfor jeg sier det kan du lese om HER. 🙂

Den nye, sorte tok kvelden akkurat på samme måte som forgjengeren. Sykt irriterende!! Og når halvparten av kostnaden på klokka er selve reima, så sier det seg jo selv at en ikke bare kan skifte den ut i hytt og pine. Og det å løpe tilbake til butikken hele tiden, det er ikke helt meg. Jeg liker ikke å klage, selv om jeg kan irritere meg noe sykt når ting ikke funker som det skal.

Jeg fant løsninga i sommer: Wish! Fantastiske greier. Vel selger de mye rart av uhyggelig dårlig kvalitet, men akkurat denne plastdingsen ser jo helt ut som originalen. Og jaggu har den holdt mye lengre også. Til den nette sum av rundt 20 kroner. Jeg kjøpte likegodt tre stykker, slik at jeg har om den plutselig sier takk og farvel denne også. Sort, blå og hvit – ei reim til enhver anledning altså. Så nå kan FitBit bare sitte der og gnure på sine overprisa drittreimer.

Festreima kom jeg over litt seinere. Visste du at det gikk an å kle om FitBiten for spesielle anledninger? Bare se her, på denne flotte reima jeg kjøpte. Den er jo som et smykke. Prisen var riktignok mye mer enn på plastutgaven, men tror ikke det var over 150 kroner. Endelig er klokka blitt så fint at jeg ikke trenger å la den bli liggende om jeg skal pynte meg eller vi skal på fest. Akkurat det siste der er jo ikke akkurat noe som skjer så ofte, men det går jo an å være litt fin selv om en bare er hjemme også. Eller skal i syforening. Eller kanskje på frædda’n.

Innrømmer det gjerne, jeg er hekta på FitBit. Jeg som aldri har brydd meg noe om slike duppedingser og utstyr av forskjellige slag. Det er nesten litt skremmende så avhengig jeg er blitt, tror faktisk ikke den klokka har vært av meg siden drømmemannen kjøpte den til meg. Bortsett fra når jeg dusjer. Om den var vanntett så hadde den nok vært med meg dit også. Nå som jeg prøver å kvitte meg med noen kilo er denne klokka perfekt. For her loggføres det meste. Bevegelse, puls, kalorier inn og kalorier ut, søvn, hvor mye jeg drikker (noe som forøvrig er alt for lite) og nå, vektnedgangen. Vet at det fins et lass av apper for slike ting, men hva er bedre enn å ha alt på en plass? Og hver uke får jeg sendt resultatene til mailen min. Eneste ulempen er når jeg ikke har klart målene, da blir jeg rett og slett litt deppa.

Takk for at du slenger innom. Jeg setter veldig pris på det, og enda hyggeligere er det om du legger igjen et lite spor etter deg.

God tirsdag! 

6 kommentarer
    1. Jeg har også Fitbit, men brukes kun til å telle skritt og registrere søvn.
      De andre funksjonene gidder jeg ikke ta i bruk da de ikke er så relevante for meg

    2. HEr kommer jeg 🙂 Med spor og alt 😀 Jeg har ikke sånn fitbit. Men skjønner det kan være nyttig. Og fin du var med negler også 🙂 Glitret i takt med fitbiten… Ha en fin kveld. Nå skal jeg i dusjen.

      1. Så koselig. 🙂 Jeg ville jo ikke ha den FitBiten, men mannen vettu, han er litt hekta på slike ting. Han fikk en av meg til bursdagen for et par år siden, og mente jeg også måtte ha. Enda jeg hadde en nesten ny pulsklokke som han ga meg til jul for tre år siden. Den er fortsatt like lite brukt, men ikke fullt så ny lengre. Ble litt stress med å spenne på seg beltet hver gang en skulle ut på tur. Her må det være enkelt.

    3. Jeg har ikke sånn fancy klokke, men en helt vanlig eldgammel garminGPS klokke. Den tar jeg på meg bare når jeg skal ut å gå, men jammen er det motiverende nok å se at kilometerne ruller på og kiloene av. Med stopp på “trøssemat” i uka, så blir ikke resultatet så halvgalt heller. Lykke til videre! Det er litt gøy når en ser resultater.

      1. Jeg har også en, ikke fullt så gammel, pulsklokke. Med belte og greier, ble for stress for meg det der. Bedre med en som er med meg hele tiden, så slipper jeg å tenke på det. Men, hadde aldri kjøpt den selv, tror jeg. Det er mannen i huset som er hekta på slike duppedingser. Haha. Kilometerne ruller på og kiloene av, det var en fin måte å si det på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg