Fire uker på slanker’n

Da var det mandag igjen da, og ny tur på vekta. Egentlig en litt dum dag å veie seg, har jeg funnet ut sånn i ettertid. Fredag morra hadde nok vært mer ideelt til sånne kjipe greier … for matinntaket i ukedagene ligger på det minimale fortsatt. Litt mer enn 600 kalorier da, men stort sett ikke over 1000.

Det har ikke vært mye Nutrilett denne uka. Men desto flere utskeielser! Både på bryllupsdagen og hele helga. Det vil si middag hver dag i helga, pluss at vi gikk skikkelig amokk, begge to, da vi var på et lite kaffibesøk hos svigres. Så der ble det både et og tre kakestykker, pluss noen sveler. Jeg var så studd da jeg gikk derfra at jeg var helt kvalm. Men himmel så godt det var, mens det sto på! Vi spiste så en ikke skulle tro vi hadde sett kake før, men det var også en god stund siden sist vi hadde smakt noe søtt da! Hele fire uker. Men sånn i ettertid tenker jeg helst at det var litt flaut å ikke klare å begrense seg …

Denne uka viste vekta en kilo i minus. Og selv om kaloriinntaket var høyt i helga, så var forbrenninga godt over inntaket. Jeg synes ærlig talt jeg har vært flink til å holde meg i aktivitet, om jeg må si det selv. Egentlig hadde jeg jo håpet at jeg nå ville føle at alt begynte å bli litt lettere. At kroppen og formen plutselig føltes mye bedre. Men der har jeg blitt skikkelig skuffa gitt.

Jeg veier nå 14,3 kilo mindre nå enn i september i fjor. Men merker verken at ting blir lettere eller at formen blir bedre. Jeg er minst like sliten som jeg har vært de siste årene, kanskje til og med enda verre. Men to positive ting er det jo; jeg sover mye bedre om nettene og klærne begynner å bli litt mer passelige. For ikke å snakke om litt store. Iallefall noen av dem. Jeg har foreløpig ikke turt å prøve alt det der flotte sommertøyet som ligger i kommoden, det som har vært for lite en god stund. Men så er ikke sommeren kommet hit riktig enda heller.

Bare positivt er det ikke altså. Feite folk har nemlig ikke så mange rynker, og jeg merker godt at mine nå kommer for fullt i ansiktet. Men det mest negative med hele prosessen er derimot at magen blir så ufattelig stygg! Det var faktisk det som gjorde at jeg ikke gadd slanke meg mer sist gang jeg var kommet til dette punktet. For jeg synes det så bedre ut med et fylt mageskinn, enn et som bare henger. Høres teit ut, men sånn er det. Etter at jeg fjernet livmora for 11 år siden skjedde det noe rart med magen min, akkurat som om de har kutta av opphenget på hver side! Slik at jeg har fått en skikkelig skvettlapp fra den ene siden av hofta til den andre.

Dette plager meg noe sykt. Da spesielt når det ikke er fylt med flesk og fett, men derimot blir skikkelig kvapsete. Jeg kan få dekket mageplastikk, men det er jo en stor operasjon og jeg er jo ikke den som kommer fra slike inngrep så veldig bra. Eller inngrep i det hele tatt da. Det skjer alltid noe ekstraordinært lissom, så dette vet jeg ikke om jeg tør. Uansett har jeg 12 kilo mer å ta av før jeg slipper å betale det selv. Det var jo å håpe at alt bare trakk seg sammen om jeg får av disse siste kiloene, men det blir vel omtrent som å tro på julenissen i voksen alder. Ganske tullete, med andre ord.

Om en uke regner jeg med at jeg må fortelle at vekta har gått opp igjen. Vi reiser nemlig ikke på tur til Polen for å telle kalorier! Men da er det vel bare å ta seg sammen igjen etter påske. Og denne ganga har jeg veldig troa på at jeg skal klare målet mitt. Selv om mitt personlige mål ligger mange kilo over det hjertelegen mente jeg burde veie, nemlig det samme som før jeg fikk barn! Jeg hadde jo et aldri så lite innlegg om besøket mitt hos denne hjertelegen da jeg hadde vært der, du finner det HER om du ikke husker det. Det er det mest ydmykende, flaueste jeg har vært ute for. Jeg håper for alle andres skyld at han nå har gått av med pensjon!

3 kommentarer
    1. Ikke enkelt det der. Har merket det jeg også, at rynker og slappe magemuskler synes godt når jeg går ned. Men har ikke lyst til å gå opp igjen for det da. 😉
      Nå veier jeg like lite som i 2009, men da var magen flatere, så noe endrer seg med alderen ja. Huden er ikke så elastisk lenger virker det som.
      Syns du er veldig flink som har gått ned så mye. 🙂 Lykke til med fortsettelsen!

    2. Synes du er flink, det er hardt arbeid å gå ned i vekt. Overskuddet kommer ikke løpende selv om vekta minker, kroppen trenger tid til å tilpasse seg. Når man da i tillegg sliter med utmattelse og smerter kan vektnedgang noen ganger gjøre vondt verre.

    3. så flott att du har gått ned ennå en kilo,jeg synes du er superflinke jeg :=)
      det kan no være så att en føler på løshud på magen,men i voksen alder synes det er greit med badedrakt offentlig,da synes ikke magen og drømmemannen tenker nok ikke på det skal du se :=) det er lov og en skal kose seg på ferie,men jammen kan mye av kosen være sunn mat også,alt må ikke være kake og godis :=)
      Jeg har kuttet helt ut alt av godis dette året,jeg går tur hver dag,går nå til fysio og tar styrketrening 2 ganger i uken,spiser sjelden saus til maten,spiser masse grønt og grønnsaker og hvet du jeg har gått ned 3 kilo siden nyttår,så noe gjør jeg iallefall feil,har lyst å gå ned 6 kilo til,da er jeg på rett nivå ,men aner ikke hvordan jeg skal få det til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg