Fem en fredag – Sommar II

Hei og hå! Sommeren er godt i gang, og vi har vært på hytta i halvannen uke. Uten den store sommervarmen da. Mye vind, regn og 10-11 grader på morrakvisten. Ikke veldig sommer det akkurat. Nå er vi hjemme igjen, og jeg rakk akkurat å klippe plenen før regnet kom. Drømmemannen skal jobbe en uke til før han tar ferie, og hytta er overlatt til den yngre generasjon. Først dattera mi, og så sønnen uka etter. Håper de er heldigere med været enn det vi var.

Har vært litt fraværende på blogg i det siste. Men kaster meg på Fem en fredag hos Elisa, og her kan du lese mine svar på ukas spørsmål.

  1. Hur spenderade du somrarna som barn?
    På hytta, 10 kilometer hjemmenfra, så altså ikke så veldig langt. Men det er på ei øy og vi har utedass, dessuten mangler vi både tørketrommel og oppvaskmaskin, så det er ganske annerledes enn hjemme likevel.
  2. Hur spenderar du sommaren i år?
    Normalt er vi alltid i Norge om sommeren. Og som oftest på den samme hytta hvor jeg tilbragte somrene som barn. Det har skjedd litt forandringer der ute siden den gang, men det er fortsatt bare ei hytte. På bildet over kan du se den øverst til venstre … litt bortgjemt når en ser den fra sjøen, men det føles absolutt ikke sånn når vi er det oppe og blir belønnet med den utsikten.
  3. Vad skulle du vilja göra i år men som inte går?
    Vi skulle vært i barnedåp i Litauen. Flyet vårt ble kansellert da coronaen sto på som verst her, og vi har fortsatt ikke fått refundert pengene for flybilletten. Hadde gledet meg til den turen …
  4. Vilken är favoritsysslan på sommaren?
    Jeg liker meg aller best på sjøen, i båt. Men siden vi ikke har en slik båt lengre sysler jeg ikke så mye med noe som helst. Tidligere leste jeg mye, men pga. lite samarbeidsvillig syn og tinnitus så er ikke det lengre noe jeg kan kose meg med.
  5. När brukar du ta första doppet?
    I 2019/20 har jeg badet hele året, så jeg er vel en helårsbader vil jeg påstå. Trenger ikke så mange gradene, og etter denne vinterens bad synes jo jeg det er varmt i sjøen nå, mens andre fortsatt synes det er alt for kaldt.

God helg fra meg til deg.

12 kommentarer
    1. Vacker bilder och headern är jättefin! Tråkigt att resan inte blir av, hoppas att du får pengarna tillbaka. Vinterbadare är jag långt ifrån, mer en badkruka 😀

    2. Oh en vinterbadare! Jag har badat i isvak i samband med bastubad, är ju finska, men det var väldigt länge sedan. Här i Sverige hugger man inte upp isen för att bada. Ditt sommarhus ligger otroligt vackert. Trevlig helg

      1. Tusen takk. Sommerbadinga tok en brå slutt her, pga. noe som starta som ei uskyldig blemme på håndbaken. Så nå får jeg vel bare vente til vinteren igjen med den aktiviteten. Ja, vi har hatt noen fine uker på hytta i år. Spesielt en, med varme og sol og helt vindstille.

    3. Synd att det inte blev något barndop, mycket som inte blev av i år. Men man får tänka att det kommer fler tillfällen, just dop är kanske svårt men att träffas och vara! Mysiga minnen du ha från sin barndom!

      1. Ja, vi hadde et bryllup også som måtte avlyses her, så da får vi (forhåpentligvis) to bryllup til neste år. Men det var jo mange i samme båt, så noen ganger går det bare ikke helt som planlagt.

    4. tråkigt att inte få åka på barndop i Litauen. men det är ju absolut inget att göra åt alla inställda resor. hoppas att du får biljettpengarna tillbaka. väldigt vackra rosor du har i din header!

    5. Jeg trenger ikke 30 grader for å ha sommerfølelse, men så kaldt at man må tenne i vedovnen er ikke sommer følelse det heller. Starter to uker ferie i dag, så håper på litt sommerfølelse iløpet av de ukene. Ellers blir høsten lang i år tror jeg.

      1. Hehe … jeg fikk mine 30 grader jeg, i en god uke. Og da får jeg en god kropp også, som funker. Men som kjent ble ikke Adam lenge i Paradis. Fikk jaffal noen gode opplevelser og nytt påfyll i minneboka som jeg skal spare til kalde, gufne vinterdager. Håper du har hatt en fin sommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg