Fem en fredag # 44: Aldrig säga aldrig

Hei og hå på en heller grå dag. Men hva lyser vel opp en slik kjip fredag mer enn noen høstfarger og bildet av et barnebarn. Denne lille snuppa er ett år, men siden vi har vært inne i en periode der barnebarna lissom bare poppet ut det siste året, så har vi altså to som faktisk er yngre enn denne her. Og fem som er eldre.

Det er frædda’ selv om vi tok helg allerede onsdag kveld. Det ble ikke helt som planlagt dessverre, men sånn er det tydeligvis når en alltid må drasse med seg mr. Fibromyalgi i tillegg til drømmemannen. Misforstå meg rett, han siste der er ikke noe drass, han vil jeg helst være sammen med hele tiden. Men for meg er det nok med en mann! Og om du vil ha den førstnevnte der, så er det bare å komme og hente faenskapet.

Aldri si aldri. Det er hva spørsmålsrunden hos Elisa dreiser seg om denne uka. Her kommer mine svar:

  1. Nämn ett band/artist du gillar men aldrig har sett live.
    Queen/Freddy Mercury. Jeg har derimot sett musicalen We will rock you i London hele fire ganger, og jeg kunne gjerne sett den igjen … Til og med hos meg våkna rockefoten! Jeg som aldri danser og ellers har ekstremt lite rytme i kroppen.
  2. Vad är en maträtt du aldrig testat?
    Snegler og østers. Kommer aldri til å teste det heller.
  3. Vilket land tror du att du aldrig kommer besöka?
    USA, kanskje. Men en skal jo aldri si aldri … jeg skulle nemlig ikke til Thailand heller, men der har jeg vært to ganger.
  4. Vilken aktivitet tror du att du aldrig kommer testa?
    Slalom. Hater ski!
  5. Vad är något du gjort men innan trodde du aldrig skulle göra?
    Jeg skulle aldri i livet gifte meg en gang til. Noe så teit! Kunne til nød strekke meg til en samboer, kanskje, men da uten å involvere for mye følelser og heller ikke eie ting sammen. Orka ikke utsette meg for det der en gang til: gå fra hverandre, dele tingene, kjærlighetssorg i årevis og et selvbilde på minussiden. Det tok sin tid, men plutselig ble det å gifte seg den mest naturlige ting i verden. Jeg hadde til og med lyst på flere barn en liten stund der. Heldigvis lot ikke det seg gjøre lengre, og akkurat det er jeg glad for i dag. For da hadde vi jo hatt barn og barnebarn på samme alder! Og den tidligere nevne tredjeparten i dette forholdet vårt, mr. Fibromyalgi, hadde nok heller ikke gått så bra sammen med små barn eller opprørske, hormonbefengte tenåringer på fulltid.

God helg da! Drømmemannen er ute og handler, og jeg fikk akkurat melding om at han hadde punktert! Hadde det enda vært for ei uke siden, da hadde vi fortsatt hatt på sommerdekkene som må skiftes ut før neste sesong, og ikke de helt nye vinterdekkene. Men det er jo typisk oss egentlig! Men kan vel ikke ha hell i alt! ♥

16 kommentarer
      1. Godt, rett og slett .. hmmm. Kanskje jeg virkelig går glipp av noe. Men synes snegler og østers ser litt likt ut. Ekkel konsistens!

    1. När kärleken slår till så har man kanske inte så mycket att säga till om!? 😍 Nej, ostron och slikt äter inte jag heller.

    2. jag hade gärna lyssnat på Queen också. tänka sig att du kastade dig in i nästa äktenskap utan minsta tvivel! men det verkar ju fungera väldigt fint. ostron och sniglar vill jag inte heller ha. konsistensen tilltalar mig inte. inte bläckfisk heller, förresten. USA är en fin upplevelse. Thailand har jag aldrig längtat efter. annars åker jag gärna till flera länder i Asien

    3. kjedelig å punktere da,men desverre ikke noe en alltid kan unngå ,en drømmemann holder,fibro trenger jeg nok ikke har nok av andre smerter som rir denne kroppen hi hi ,håper du får en koslig helg uansett da

      1. Vi fikk en fin helg. 🙂 Litt vel mye innholdsrik for min del, men det føles godt det også innimellom. Ikke greit når alle dager er like heller, selv om kroppen min nok foretrekker det.

    4. Ostron är gott, men sniglar äter jag aldrig mer. Slalom har jag åkt färdigt, Thailand tänker jag inte resa till, men det blev ett annat svar hos mig. Lite rockmusik skadar aldrig!

      1. Det er fantastisk å være på musikal i London. De gamle, ærverdige teatrene er jo en opplevelse i seg selv. Kunne nesten bare gått rundt og kikket uten å ha noen show å se på! 🙂 Ja, den hersens helsa mi er ikke noe å trakte etter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg