Fem en fredag # 43: Hopkok

Hallo der ute. Det er frædda’ og sol! Enn så lenge. Og det måtte jo benyttes da formen føltes en del hakk bedre enn i går. Da lå jeg altså bare på sofaen under et teppe og fyrte i peisen. I tillegg til varmepumpa. Trodde jeg skulle fryse i hjel! Men slik er det jo alltid når jeg har gapt over litt for mye over en litt for lang periode. Jeg blir liggende med “influensa”. Heldigvis varer det ikke mer enn noen dager, om jeg da gidder å lytte til kroppen og flate ut litt. Det er dessverre ikke alltid jeg klarer det.

Bildet er fra en ellers kjip vei, men se så fantastisk det så ut i morrasola i dag!

Vi hadde en flott tur, Jonas og jeg. Rett etter 8 gikk vi ut døra. Rakk nesten soloppgangen på toppen her borte, men bare nesten. Det er jo ikke godt nok, men det er jaggu det nærmeste jeg har vært på veldig lenge. Hadde en fem kilometers tur på morrakvisten. Måtte ned og hente en kunstplakat jeg hadde bestilt og fått hentemelding om for lenge siden. Det var like før den gikk i retur nå! Fant ei nettside som hadde mange koselige og kule plakater, og siden de hadde halv pris for en god stund siden, så måtte jeg jo bare se hvordan dette tok seg ut. Nå mangler jeg bare en ramme …

Spørsmålene fra Elisa fikk jeg ikke med meg forrige fredag. Jeg var barnevakt for en 7-åring helt fra fredag morra til søndag ettermiddag, og lørdagen spedde jeg på noen timer med kusina på ett også. Veldig koselig, og da blir jo selvsagt både mobil og pc bortprioritert.

Over til spørsmålene. Og denne ganga er det litt lett blanding.

  1. Vad är det närmsta du kommer ren magi?
    Det må ha vært da jeg giftet meg med drømmemannen. Siden det var andre gang for oss begge hadde jeg vel ikke så store tanker om denne dagen. Vi skulle bare gifte oss lissom … Men den som svevde rundt på ei rosa sky med et stort glis fra øre til øre hele dagen – det var meg!! Og bryllupsreisa til Thailand var rett og slett 14 dager med ren magi. Helt ubeskrivelig, sannsynligvis den mest perfekte bryllupsreisa noensinne.
  2. Vilket är det största misstaget du gjort i köket?
    Kan i grunnen ikke huske at jeg har gjort noen mislykka greier på kjøkkenet. Så det betyr vel at jeg er perfekt? Sikkert derfor det er drømmemannen som kokkelerer her …
  3. Om du skulle få ett ärligt svar på en valfri fråga, vilken fråga skulle du ställa?
    – Når kommer jeg til å dø? Rart kanskje, men mamma døde plutselig av kreft da ho var 58, det er snart 30 år siden. Nå er jeg 57. Jeg vil gjerne vite om jeg begynner å få dårlig tid … for kanskje hadde en prioritert litt annerledes om en visste at en snart skulle pakke sammen for godt.
  4. Om du skulle begrava en skatt, var skulle du gömma den?
    Det er hemmelig.
  5. Vad skulle dina nära och kära tro att du gjort om du skulle bli anhållen av polisen?
    Da hadde de nok trodd at jeg hadde kjørt for fort. For bortsett fra på det punktet er jeg veldig ordentlig. Nå har jeg aldri fått fartsbot på veien, bare så det er sagt, men det er nok mest flaks. Jeg har litt problemer med å holde fartsgrensene, både i bil og båt. For 12-15 år siden måtte jeg betale 1500 kroner for å ha kjørt for fort på sjøen … det var skikkelig sure penger det!

That’s all folks! God helg fra meg til deg.

14 kommentarer
    1. Jag fastnade för ditt svar på magi. Ditt bröllop för andra gången!
      Jo, så var det för mig också. Första bröllopet var nog också magi men det andra, det slog allt. Och lika var det för honom.
      Sorgligt nog så lämnade min magiske make jordelivet för 8,5 år sedan.
      Ha en fin helg!

      1. Jeg er ganske overbevist om at etter døden så er det ingenting. Da er jeg død og borte for alltid. Så det trenger jeg ikke noe svar på. Veldig praktisk med en mann som elsker å kokkelere ja.

    2. he he ja sånne bøter er ikke så hyggelige penger å ut med. Jeg har et par av dem, den siste seinest nå i høst. Men så tenker jeg at om jeg skulle fått bot for alt jeg har kjørt for fort, ja så ble de bøtene jeg har fått egentlig ganske små. Ja for en lærer jo ikke av å få ei bot eller to. Ha en flott helg!

      1. Vettu, det var akkurat det den hersens politimannen sa da jeg måtte klyve over fra min båt til politibåten. – Om du fordeler det på alle de gangene du har kjørt for fort, og ikke blitt tatt, så blir ikke dette så galt! Fy fader!! Han var frekk altså.

    3. Frågan om döden är svår tycker jag, för jag tror att man skulle ändra sitt sätt att leva ( och inte alltid till det bättre) om man visst när man skulle dö. Men jag förstår dig i din fråga… Svårt och tankeväckande.

    4. det bilde var magisk ,slike spreke farger uteblir hos oss ,vi har hatt for mye regn og i tillegg er solen snart borte ,har igjen en liten halvtime i 4 tiden ,men himmelen er blå i dag da og vi ser sola skinner i fjella :=) håper du får en fin helg

      1. Takk, takk. 🙂 Jeg synes ikke det er så mange slike flotte farger lengre. Var mye mer rødt før. Nå går det nesten bare rett fra gult til brunt. Men ja, akkurat her var det flott der og da. Helga er litt innholdsrik denne uka også, håper bare jeg holder ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg