Fem en fredag # 38: Kontraster

God morgen der ute. I dag startet dagen tidlig, for min del. Du vet, jeg er ikke den morrafuglen jeg en gang var. Normalt står jeg ikke opp før rundt klokka 9, og så begynner alt (kroppen/hjernecellene) å fungere et par timer etterpå … Jepp, det er mitt liv lissom. Så helt annerledes enn det var, for ikke å snakke om hvordan jeg hadde planlagt det.

Startet dagen som vanlig med morratur sammen Jonas (hunden altså). Og fortsetter med spørsmålene fra Elisa. Dette lurer ho på denne uka.

  1. Vad är det dummaste respektive smartaste du gjort den här veckan?
    Det dummeste må vel være at jeg sliter meg sånn ut på å gjøre reint når jeg skal ha folk at når de endelig kommer er jeg halvdød. Nytter ikke å gjøre så mye på forhånd siden bikkja griser sånn, altså slipper fra seg pels over alt og drar med seg jord og annet dritt inn fra hagen. Det smarteste må vel være at jeg har bytta telefon! Etter to år med iPhone 8+ har jeg nå gått over til iPhone 11 Pro Max. For første gang i mitt liv er jeg fornøyd med en ny telefon med en gang! Eller, jeg bytta ikke for telefonens del, men for kameraet. Og det er fantastisk! Ulempen er jo at den var så dyr at jeg heller kunne kjøpt meg en liten bil.
  2. Vad är det bästa respektive värsta du ätit under veckan?
    Det beste er uten tvil sushien vi bestilte den dagen leieboeren fra helvete flytta ut! Det verste (om en tenker kalorier) kunne vært kakene jeg kjørte i meg på søndag, da vi var i bursdag til et bonusbarnebarn. Men for å toppe det litt ekstra gikk vi hjem etterpå og trøkka ned en stor pose chips på deling utpå kvelden. Jeg elsker både kaker og chips, men kanskje ikke så lurt å stappe ned alt på en gang!
  3. När under veckan var du gladast och när var du mest ledsen?
    Har hatt mange fine dager denne uka, ble veldig glad da søstera mi spurte om vi skulle ta en lunsj i byen i går. Aberet er jo at når jeg fyller dagene med for mye, uansett hva, så blir jeg så utrolig sliten … så i og med at jeg hadde syforening/klubb her i går kveld så måtte jeg takke nei til den lunsjen. Det synes jeg var veldig trist. I mitt liv er det som gjør meg aller mest lykkelig også det som gjør meg aller mest trist og syk, og å finne den perfekte balansegangen er så og si umulig.
  4. Vad fanns för mycket respektive för lite av under veckan?
    Uka har vært alt for hektisk for min del. Jeg er ekstremt dårlig på å slappe av … det er jo jækla kjedelig! Men altså, jeg burde nok ha gira ned litt, for flere dager siden.
  5. Vad ser du fram emot under nästa vecka, och vad bävar du för?
    Jeg ser veldig frem til å passe to av mine barnebarn fra lørdag til søndag, og til onsdag skal jeg for aller første gang passe minstejenta på 3 måneder når pappa’n er på jobb og mamma’n studerer. Har ikke noe spesielt jeg gruer meg til. Eeeeh … hva betyr egentlig bävar??

God helg da. 

10 kommentarer
    1. Att bäva för är det du uttryckte, grusom. Jag bävar för dåligt väder (jag drar mig för att gå ut i dåligt väder).
      Du har ju mycket trevligt som du ska göra. Barnbarnen är en glädje!
      Trevlig fredag, Gerd

      1. Barnebarn er fantastisk! 🙂 Og vi hadde ei veldig koselig helg. Vi ble litt flere enn vi trodde, men det gikk greit det også. Kvelden etter, da de var hentet, ble det ikke noe av … haha. Men det var fint så lenge det varte.

      1. Høres ut som vi er litt like der da. 🙂 Før klarte en jo ALT, uten å bli sliten i det hele tatt, jeg har ikke helt forstått at det var FØR og ikke NÅ. Og de to tingene der er to helt vidt forskjellige ting. Barnebarn er som lykkepiller, bare helt uten bivirkninger! <3

      1. Takker. 🙂 Ja, er litt lei av å være så sliten alltid. Men får jo gjort noe innimellom likevel, som da fører til at jeg blir helt utkjørt. Men sånn er det visst bare. Story of my life.

      1. Jeg har jo en fantastisk mann som laget maten til oss. Så hjelp fikk jeg også. Men stresser likevel med alt det andre. Og jeg vil jo så gjerne gjøre noe selv også. Han går jo tross alt på jobb hver dag. Jeg er “bare” hjemme …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg