Fem en fredag # 18: Utrymme

Jeg liker huset vårt. Området vi bor i, nærheten til sentrum, men likevel så stille og rolig som om vi skulle bo langt inni skogen. Jeg har ingen planer om å flytte på meg. Noe kunne vært annerledes. Mye kunne vært pusset opp. Men selve plassen jeg har hatt som hjem de siste 23 årene er helt perfekt.

Fem en fredag finner du hos Elisa som vanlig. Og her er svarene mine:

  1. Vad skulle du göra med mer förvaringsutrymme?
    Fått orden i diverse saker og ting som nå er spredd på de to soverommene som ikke er i bruk lengre. På grunn av ombygging til hybel da jeg ble skilt for 20 år siden, så forsvant alle förvaringsutrymmene, eller bodene som vi sier.
  2. Vad skulle du göra med en större bostad?
    Jeg vil ikke ha større hus! Vi er to stykker som bor på 180 kvm. Det er helt passe.
  3. Skulle du hellre ha större kök eller badrum?
    Kjøkken! Mannen drømmer om en kjøkkenøy.
  4. Vad skulle du göra med ett större sovrum?
    Aner ikke. Har allerede et på 18 kvm. og det er egentlig mer enn nok!
  5. I vilket rum tillbringar du helst din tid hemma? 
    På dagtid, oppe i stua. På kveldene, i kjellerstua der som tv’n står.

Det er 1. mai faktisk. Ikke så mildt og flott som det var for en ukes tid siden, men fridag for drømmemannen, og når du leser dette er vi sannsynligvis på vei til hytta. Satser på litt sol og kanskje en dukkert i løpet av de nærmeste dagene.

God helg til deg.

12 kommentarer
    1. Vi bor också två i ett lika stort hus och jag utnyttjar alla rummen varje dag. Minst tid tillbringar jag kanske i vardagsrummet där vi bara ser på Rapport och där jag övar piano minst en timme varje dag. Alla andra TV-program ser jag på min dator där jag kan pausa och lägga på text även på de svenska programmen. Så det rummet kunde jag egentligen varit utan om jag hade fått plats med flygeln någon annanstans i huset.
      Ingrid

    2. Det var mycket yta för två personer, ni får ropa till varandra ibland? Var är du???
      Kul att du trivs i huset som ser så fint ut!

      1. Kunne godt hatt mindre, men vil ikke flytte fra akkurat denne plassen! 🙂 På en måte er huset blitt litt mindre siden jeg ble skilt fra x’en, 40 kvm er blitt en hybel som jeg leier ut. Men da er det jo fortsatt 180 kvm igjen til oss to som bor her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg