Fem en fredag # 14: Artigheter

God morgen der ute. Ja, det er kanskje litt langt på dag for de fleste av dere, men for meg er det fortsatt morgen. Jeg fungerer jo ikke så skrekkelig godt tidlig på dagen. Må omtrent brekkes ut av senga og alt er bare vondt. Men så går det seg til utover dagen. Heldigvis!

Sola skinner her, og snart er det påske. Med de restriksjoner vi har fått for hvordan vi skal oppføre oss i disse tider. De aller fleste har ikke lov å være på sin egen hytte en gang. Men vi er så heldige å ha hytta i samme kommune som vi bor i, så det gjelder ikke oss. Om vi drar ut på hytta vet vi ikke enda. Kommer an på om vi får tilbake båten (motoren) fra reparasjon, om værgudene er på vår side og om vi i det hele tatt gidder.

Drømmemannen min har alt tatt påskeferie. Så han skal være hjemme til over påske. Det er godt. Jeg er veldig glad for at vi er to i disse tider. Hvis ikke hadde det vært ekstremt ensomt.

Så over til dagens spørsmål fra Elisa:

  1. Ser du till att hålla upp dörren för folk?
    Ja, jeg er veldig snill sånn.
  2. Säger du tack för maten även om du ”bara” är hemma?
    Selvsagt. Stort sett er det drømmemannen som lager mat her. Så jeg har virkelig noe å takke for. Men han er ikke like høflig om det er andre veien …
  3. När du träffar någon du inte träffat på länge och ni säger att ni måste ses snart, blir det någonsin av?
    Om det er opp til meg, at jeg tar initiativet, så blir det noe. Men de gangene jeg føler at nå skal jeg overlate det til den andre parten, da blir det sjeldent noe.
  4. Rättar du folk när de säger något fel?
    Tidligere var jeg sikkert en plage på det feltet. Kom selvsagt an på hvem det var, og hva det var snakk om. Men jeg har lagt av meg en del sånne irriterende egenskaper etterhvert som jeg ble eldre.
  5. Vad tycker du om butikspersonal som kommer upp och frågar om du vill ha hjälp?
    Det er helt ok at de spør. En gang. Men om de fotfølger deg gjennom butikken … og er overivrige. Da går jeg ut igjen!

Ønsker deg en flott fredag! Og takk for at du tok turen innom her hos meg.

12 kommentarer
    1. Jag håller med dig i alla frågorna! Jag tycker det är väldigt irriterande när butikspersonalen hovrar runt och inte ger sig. Så blir det inget köp för min del och det känns som att det är en väldigt tålig taktik för butiken!

      1. Hehe .. ja, det er akkurat som når vi er på ferie, og selgerne maser og prøver å få deg inn i butikken. Da går jeg bare rett forbi! Hadde jeg fått gå i fred hadde de sikkert fått solgt noe.

    2. Ja er det ikke typisk at andre bare sier de skal gjøre ting også blir det aldri noe av. Men om en selv drar igang noe så synes de det er så hyggelig, men noe i gjengjeld blir det sjelden. God helg og riktig god påske! Bare å nyte, nå vil vi ha varm vår med sol som kan nytes.

      1. Litt irriterende når det ikke går begge veier ja! 🙂 Her er våren kommet, håper den ikke forsvinner igjen. Har hatt det skikkelig fint de siste dagene.

    3. Det var visst mange innlegg siden jeg var innom deg. Koselig og bla seg gjennom de fine bildene og lese om kamerainteresse, turer før og nå og livets realiteter. Å miste mammen din så tidlig var sikkert tøft. Jeg misten min pappa da han var 61 og det var leit. Men som deg har jeg fine minner og det er godt. Føler litt som deg om dagen at jeg gjør noe kriminelt om jeg finner på ting jeg ikke må. Vi ser heller ikke barn og barnebarn, for de synes vi er gamle og skal tas hensyn til. Men lett er dette ikke, for noen. Jeg savner livet mitt sier jeg hele tiden. Men vi har det godt med hverandre mannen og jeg, heldigvis. Han har vasket huset denne uken og så blir det vel å male om et par uker. Ha en fin dag videre!

      1. Hehe … ja, her kommer innleggene i rykk og napp. Plutselig en hel haug, og så litt stille. Takk for at du kikker innom. Her har vi skrapet en vegg, skal vaske og male etterhvert. Bare litt sånn kriseløsning til vi får råd til å skifte kledning. Men det kommer jaffal til å bli litt bedre på kort sikt, selv om det er litt råte her og der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg