Fem en fredag # 12: Väntan

  1. Vad väntade du senast på?
    Jeg har ventet hele uka på at en fra Kristiansand kommune skulle svare meg på en mail! De har forandret noe på de kommunale avgiftene til hytteeierne her, og alt ble helt feil på vår faktura. Turde ikke annet enn å betale hele greia, og da det var gjort kom svaret om at de sender ny faktura. Typisk altså! Nå blir det vel bare rot.
  2. Är du den som får vänta eller blir väntad på?
    Jeg kommer alltid på tiden. Hater å vente, og vil ikke at noen skal vente på meg heller.
  3. Vad gör du vid ett tomt övergångsställe när det är rött?
    Om jeg har med meg noen barnebarn venter jeg til det blir grønt. Om jeg går alene sjekker jeg om det kommer noen biler, hvis ikke så går jeg over.
  4. Låter du folk gå före dig i en kö?
    Ja, i følge drømmemannen min så gjør jeg det. Slipper alle forbi. Om jeg skal handle noe, kommer frem til kassa og det er tre foran meg, så legger jeg fra meg tingene igjen og går ut. Dette gjelder det meste, bortsett fra mat.
  5. Hur är ditt tålamod gällande telefonköer?
    Minus 99!! Jeg legger på om jeg ikke står som nummer to i køen. Og den forbanna ventemusikken gjør jo alt bare enda verre!

Dette var mine svar på ukas spørsmål fra Elisa.

Det er snart helg igjen. Etter ei merkelig uke. Jeg savner barnebarna og resten av familien, snakker jo selvsagt med dem på FaceTime, men bare det å se de får jo tårene mine til å piple ut av øyenkroken. Dette er ikke greit. Forresten så kan jeg ikke fordra å snakke i telefonen heller, enda mindre når jeg ser mitt eget trøtte tryne ut over hele skjermen. Tenker innimellom at jeg vil utvide horisonten med å være sammen med de aller nærmeste, for å ikke møte de i det hele tatt blir en faktisk også syk av. Selv om det sannsynligvis ikke er dødelig.

14 kommentarer
    1. Vilken vacker blombukett du har! Supervårig! Visst är det svårt med telefonköer, man har liksom inte tid att sitta och vänta på att någon har tid att svara. Bättre om de ringer upp.

    2. Nej, man vill inte att någon ska behöva vänta på en. Men sen kan det ju faktiskt hända oförutsedda grejer på vägen som saboterar denna vilja. 😉

      1. Ja, og da blir jeg virkelig stressa! 🙂 Så da er det greit å legge inn litt ekstra tid, iallefall om det er noe veldig viktig en skal. 🙂

    3. Har du egentlig tenkt over hvor mye av livet vi bruker på å vente på andre, vente på at ting skal skje? Vente på at det blir kveld så en får lagt seg, vente på at det skal bli morgen og på tide å stå opp…

      1. Hehe .. ja, og det er ganske så teit! Nå venter vi på bedre tider. Normalt venter jeg mest på litt bedre økonomi. Når bare det og det ordner seg. Eller tenk på alle de som gleder seg til ungene bare blir litt større. For da blir alt så mye enklere og lettere. De venter jaffal forgjeves! For det er jo da den verste tiden som foreldre begynner, når du ikke lengre har kontrollen, når de håpefulle begynner å fly ute om kveldene. Vel, det der venta jeg aldri på. Jeg var sykt flink til å nyte tiden med ungene akkurat der vi var i prosessen. Og å vente på å legge meg gjør jeg heller ikke. For jeg har lett fremskreden lakenskrekk og har igrunnen aldri lyst til å finne senga. MEN jeg venter veldig på bedre tider nå altså, for de siste ukene har vært litt vanskelige å nyte fullt og helt.

      1. Det ordner seg sikkert. Etterhvert. 🙂 Men det er ganske irriterende når sånt skjer. Slurv rett og slett. Og det irriterer meg noe sykt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg