Endelig!!

Mandag! Sola skinner og det ligger en aldri så liten snerk av is på sjøen i båthavna. Brrr. Ser kaldt ut, og det var faktisk ganske kaldt i dag morges da jeg var ute med Jonas. Litt sånn at jeg kjente på at jeg egentlig ikke hadde lyst å dra avgårde for å bade. Sånn egentlig. Innerst inne. Men det sier jeg jo selvsagt ikke til noen …

Det er en måned siden sist. Alt for lenge. Det er da en blir litt sånn pingler. Fordi en egentlig ikke husker hvor kaldt det var sist. Var det så ille? Eller var det bare godt? Tja. Har du hørt om gondt? Det er litt sånn godt og vondt på en gang. Og det er vel nettopp det et bad i sjøen i slutten av februar kan beskrives med. Gondt. Sånn midt i mellom mens det står på. Men etterpå er det bare fantastisk! Skikkelig digg rett og slett.

Og her er vi. Sannsynligvis Sørlandets tøffeste damer? Hehe.

Godt med varm drikke og varme votter etterpå. Selv om det føltes veldig godt og varmt ut på land i dag, etter dukkerten. Det sier vel bare litt hvor kaldt det var i vannet. Vi svømte, var uti to ganger, men svømmeturen ble ikke så lang som den pleier for min del. For det var som om det la seg et skikkelig islag rundt hele kroppen. En rar følelse igrunnen.

Fint og stille. En utrolig flott start på uka. Venninnekjas, bading og et lite solgløtt. Som medisin for det meste. Helt gratis til og med!

12 kommentarer
      1. Jepp. Det er jo godt ikke alle er like. For da hadde det jo vært kø i badetrappa her … og da kan du være helt sikker på at jeg IKKE hadde vært DER! 😉

      1. Ja, vettu, det er helt riktig. 🙂 Jeg blir VELDIG GLAD når jeg har badet. Og det varer faktisk noen dager etterpå også. Så om jeg hadde klart å gjennomføre et bad 2-3 ganger i uka så hadde jeg nok hatt det helt annerledes. Rare greier …

    1. Det ble en gratis tur ut på meg i dag. Og overraskende nok at det ikke blåste. Det går nok over til i morgen. Da kommer kanskje snøen, som du har ventet på så lenge også.

      Men bading ute nå! Er du sikker på at det ikke finnes diagnoser for sånne? 😂😂😂

      1. 😂😂😂 Nei, ikke helt sikker! Men vet ikke om jeg gidder å finne det ut heller. 😂😂😂 Tenker jeg har nok diagnoser nå.

        Om snøen kommer hit så blir den vel bare liggende i en dag eller to, før den regner vekk igjen og blir sørpe. Det er ikke en sånn vinter jeg drømmer om!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg