Enda en fin dag!

Tenker ikke bare på været da altså. Men formen! Og det er jo helt utrolig at den kan være slik to dager på rad! Jeg våknet tidlig, etter å ha tatt en innsovingstablett vel og merke, for ellers kan jeg bare glemme det der med at morgenstund har gull i munn … enda så morrafugl jeg har vært i hele mitt liv! Jeg var oppe før hanen galte, koste meg med en kopp te på terrassen på hytta før alle de andre sto opp. Bare meg og stillheten. Akkurat det savner jeg veldig. Men nå skal jeg ha litt hjelp med den sovinga noen kvelder/netter fremover. Og da blir det meste mye bedre, tenker jeg.

Har vært veldig effektiv i dag. Rakk akkurat å male andre strøket på veggen ute før sola kom rundt. Pent er det ikke, men bedre enn det var. Det er en veldig utakknemlig jobb å male gammel kledning som egentlig er moden for å skiftes ut. Når det har flassa og er blitt skrapt så blir det bare ikke fint. Men nå ble det vår kriseløsning, og nesten gang det skal gjøres noe utvendig så er det ikke maling, men ny kledning. Det er jaffal helt sikkert, og da skal vi ha noe som vi ikke trenger å male på så lenge vi bor her.

Men det dukker stadig opp nye ting å henge fingrene i! Eller for å si det på en annen måte: bruke pengene på. Etter at drømmemannen vaska og spylte inni hagebua så trengs det et strøk eller to der også … Gammelt hus = masse jobb. Men jeg trives godt her, og kan ikke helt skjønne hvor jeg ellers skulle ha bodd. Så jeg får prøve å smøre meg med noen tonn tålmodighet. Ta litt av ganga. Og det kommer jo garantert bedre tider enn dette. Kanskje ikke helsemessig, men økonomisk. Da blir det meste litt lettere. For de som sier at penger ikke betyr noe, de har nok allerede alt for mye i utgangspunktet!

Vi har vært ute i fire timer. Jonas og jeg. Pluss at vi har kost oss helt nede i sjøkanten ved Myren Gård. Fantastisk nydelig vært altså, det er nesten ikke til å tro. Det skumle er jo at det kan være det er sommeren som er kommet nå, og da blir det heller litt stusselig når drømmemannen skal ha ferie … men enn så lenge får vi bare nyte det så godt vi kan og ta resten som det kommer.

Det var mange unger på Myren Gård. Barnehager som var ute i små grupper. Så Jonas fikk mye oppmerksomhet. Han er jo diger … for de som ikke er vant til han. For meg er han jo selvsagt “lille venn”, Jonassen eller Gnurulf (siden han klenger sånn). Selvsagt skjønner jeg jo at han er stor, for aldri tidligere har jeg hatt en hund en kan klappe på ryggen mens vi går tur, uten at jeg må bøye meg ned! Har heller aldri hatt en hund som peser sånn når han går. Det er nesten så jeg tror han feiler noe. Og det har jeg sagt helt fra vi fikk han. Men veterinæren finner ikke noe galt, ikke er han feit heller. Så da er det nok bare fordi 84 kilo er mye å dra på, selv for en med fire bein. Egentlig burde han vært supersprek etter alle de turene vi har, men det er han ikke. Og da er vi jo to!

Mer kosete hund skal du lete lenge etter. Nesten synd han ikke kan ligge i fanget. For han kommer stadig vekk bort og klemmer seg inntil, akkurat som han vil gi en klem. Og han klemmer hardt!

Ingen dum plass å ha pause på. Helt for oss selv, mens det var et yrende liv bare rett over heia satt vi helt i fred og hørte bølgene skvulpe mot fjellet. Langt der ute en plass ligger hytta og venter på at vi skal åpne for sesongen … og nå har vi iallefall fått tilbake båten, forhåpentligvis med en motor som funker. Så kanskje det blir hyttetur til helga?

Med utsikt mot sentrum. Det er en nydelig plass å går tur dette her, selv om jeg liker meg best midt inne i skogen eller ute langs havet, og ikke i parker eller der det er så mange andre. Men innimellom er det et greit alternativ dette. For jeg liker jo forandringer også, de samme stiene dag ut og dag inn blir fort litt kjedelige.

Håper du har hatt en flott dag du også!

8 kommentarer
    1. Så vakker natur! Godt at formen er bedre noen dager, og at du får nytt det litt også.
      Liker gamle hus,.men ikke at det må gjøres så mye med dem 😉
      Ha en fin kveld! Klem 🙂❤

      1. Det går opp og ned, og i dag er det ned igjen .. jaja. Ble litt for slitsomt på hytta kanskje. Men er snart tilbake – igjen! Irriterende greier dette her altså.

    2. Dere to er noen fininger sammen 😀 Herlige bilder. Og stor sleik på kinnet. 🙂 Lurt med innsovingstabletter. Søvn er viktig. Blir helt ødelagt uten nok søvn.

      1. Tusen takk. 🙂 Koselig med hund, men tror jeg har kommet frem til at han blir den siste. Mye lettere å holde huset rent og pent uten … og når energien er litt laber så hadde jo det vært ganske greit at det så ut som det var nyvaska mer enn et par timer lissom.

    3. Det er rart med den formen, hvor god den tross alt er når solen smiler ♥ Jeg føler meg selv nesten helt uovervinnelig når det er sol og varmt. Jeg klarer mye mer da enn ellers. Men så klart, hvis jeg ikke passer på, så går jeg på en smell så det synger etter. Men jeg er likevel der at jeg lever livet her og nå, så får heller smellen bare komme.
      Herlig å få gjort litt sånt arbeid. Maling er ikke min favoritt, men det blir jo så flott når det er gjort.
      Og turer, det er bare så kjekt nå om dagen. Og det ser jo flott ut der du viser bilder fra her ♥ Inspirerende å se bilder fra fine turer.

      1. Varme og sol hjelper sykt godt! Men så er det veldig mye annet rart som trekker det feil vei. Vi er ganske så enige når det gjelder å leve normalt de dagene det går an, og heller ta støyten i ettertid. Å bare leve litt, sånn jevnt over, det blir jo så innmari kjedelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg