En svipptur til Lindesnes fyr

Follow my blog with Bloglovin 

Hei på deg. Godt nytt år. Og alt det der … Håper du hadde en fin overgang fra det gamle til det nye året. Vi hadde det kjempekoselig, god mat, godt selskap. Men ei kjærring i elendig form. Som bare ble verre og verre utover kvelden. Typisk, hva?

Egentlig hadde vi en turplan for dagen i dag. Den aller første dagen i dette nye året som ligger der så nytt og urørt foran oss. 365 hele dager som forhåpentligvis skal fylles med noe greit og koselig. Litt sosialt, litt kulturelt og mange gode opplevelser som kan lagres som gode minner. Ting som er greit å ta frem når dagene ikke er så bra.

Det er jo lov å håpe. Men her skar det seg allerede i starten. Med en kropp som kjentes ut som den var minst 105 ble jeg liggende i senga til nærmere 12. Det har nesten aldri skjedd i historien før! Så turen vi hadde planlagt, den var på over 1,3 mil, måtte bare settes på vent. Men akkurat den tar vi igjen en annen dag.

Det ble en tur uten å bevege seg for mye. For å muntre opp kjærringa litt foreslo drømmemannen at vi skulle ta bilen fatt istedenfor beina. Dermed havna vi på Lindesnes Fyr, hvor det i dag skulle være ekstremt mye vind. Hele 19 m/sek. Det røska godt både i turtøyet vårt og pelsen til Jonas. Det var dessverre ikke mye bølger på sjøen, slik jeg hadde håpet. Men det ble likevel et koselig avbrekk i en, for meg, ellers slitsom dag. Det gjorde godt med litt sjøluft i lungene og vind i parykken.

Vi dro fra fyret en liten time før sola skulle gå ned. Jeg hadde lyst til å bli, men orka ikke. En annen gang skal vi kjøre bort her bare for å få med oss solnedgangen. Da skal vi ha med mat og drikke, og sitte inni en av disse buegangene og nye øyeblikket. Tenker jeg.  En fin, litt varmere dag enn det som var tilfelle i dag.

Jeg gleder meg til flere fine turer fremover. Har allerede funnet noen jeg har lyst til å gjennomføre. Den neste er allerede til søndag.  Den inkluderer også sjø og saltvann og kanskje ikke så alt for mye utslag på FitBit’en. Det er nemlig Øyhopping i Ny Hellesund. Det var et arrangement som dukka opp på Facebook, og i dag meldte vi oss på. Har også fått med søster og svoger, så da blir det litt pluss på den sosiale siden i tillegg. Det lover godt. Får bare håpe det blir fint vær, hvis ikke så blir det avlyst.

Sveisen dame. Hvis du lurer på hvordan sveisen blir etter en time ute i sterk kuling, så kan du bare se på bildet her. Krøller med lettere stivkrampe! Så flott atte!

Og hvis du lurer på hvorfor jeg ønsker god jul fortsatt, i toppen av bloggen … så kan jeg bare fortelle deg det, at jeg aner ikke hvordan jeg skal få bytta ut det bildet! Har lest og googla, uten å bli noe mer klokere av det. For meg ser det ut som jeg mangler noen knapper på venstre side i menyen. Bloggen ble overført hit etter at jeg hadde tatt på juletoppen, så den fulgte bare med. Men i dag hadde jeg jo tenkt å fjerne det igjen. Jeg har nå mailet og spurt om hjelp, så da er det vel bare å krysse fingrene og håpe at det kommer et svar ganske kjapt. Men om DU har et godt forslag til hvordan jeg får bytta ut headeren, eller fjernet den, så mottas det med stor takk.

God kveld til deg fra meg.

 marit

12 kommentarer
    1. For å ta det først, så får vi ikke byttet header selv ENDA, men det kommer. Jeg kontaktet Egmont, og da sa damen at hvis jeg ønsket å bytte så kunne jeg sende bilde jeg ville ha til dem så endret de det for meg. Jeg har ikke gjort det enda, for jeg vet ikke hvilket bilde jeg vil bruke….

      Du er ikke den eneste sov lenge i dag, for denne dama her våknet ikke før 11:30. Så jeg har ikke gjort noen sprell i dag, bare ryddet opp litt etter i går, og fått ordnet med litt papirarbeide som jeg skjøvet til side. Det ser nesten vårlig ut på bildene dine, men det er nok bare sånn det ser ut. Deilig med en tur ut selv om formen ikke er på topp 😊

      1. Takk for svar. Akkurat det fikk jeg også på mail nå. Så jeg får se å finne et bilde, for jeg kan jo ikke drasse rundt på et julebilde til langt utpå nyåret! Det ser jo ganske vårlig ut her, når det verken er snø eller slaps som topping på naturen. Men det var grisekaldt!

    2. har vært der en gang og det var bare så vakkert der :=)en fin tur ,så kan en bruke føttene en annen gang :=) headeren ja,jeg har jo byttet et par ganger og da gikk det greit,var inne på siden min for å se hva som stod der så jeg kunne skrive det til deg :=) men nå finner jeg ingen plasser å bytte headerbilde,så her skjønner jeg vist ingenting,men håper noen kan hjelpe da :=) får du hjelp får du tipse meg også

      1. Har du byttet et par ganger etter at du ble flyttet til denne plattformen? For jeg bytta jo stadig vekk på den gamle .. men fikk til svar nå at vi ikke kunne bytte selv. Så da var det ikke bare meg som ikke forsto det altså. Fikk beskjed, som Vera Lynn, at vi ikke kunne bytte selv. Men sende bildet på mail. Så byttet de det manuelt for oss.

    3. Det er jo greit med en kjøretur også da, når formen ikke vil noe annet. Det ser jo skikkelig fint ut der ute. Mange flotte bilder du har tatt😊

      1. Det er jo godt å komme seg vekk litt hjemmenfra, enten det er å gå eller kjøre. Men nå har jeg jo denne greia da, at jeg skal gå minst 10.000 skritt om dagen. Noe jeg ikke har klart de siste ukene. Og det er så irriterende. Lindesnes Fyr er en flott plass, både når det er fint vær og i uvær.

      1. Noen ganger må vi visst bare være fornøyde med sånne småturer. Når ikke hodet og kroppen samarbeider. Har vært litt krøll på den linja her d siste ukene … Håper formen din er bedre.

    4. Fantastisk fint ved det fyret..og du tar alltid så flotte bilder 🙂 Noen opplevelser må man ha..og det blir nok noe å glede seg over i 2019 også..selv om man “har sine plager”… Jeg har ikke greie på det med header, fikk sønnen til å hjelpe meg med min 🙂 Nyttårsklem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg