En smule utslitt

Ja, må bare innrømme det. Jeg er kjempesliten! Kanskje var det ikke så lurt å kjøre så hardt på med disse turene og jogging og hele pakka, når en skal klare seg på 600 kalorier om dagen. Så i dag blir det hviledag, ingen lang tur og ikke så mye annet som en trenger å bruke krefter på heller. Best å kule ned litt, før det smeller.

Jeg er blitt flik til å tenke i de baner. Men å overholde det, se det er noe helt annet! Jeg kjenner det kribler litt i turfoten, og har så lyst til å ut. Til tross for at det regner i strie strømmer. Men det ble bare en kort morratur i dag. Faktisk før regnet begynte. Eller muligens mellom to byger. Til og med Jonas ville helst bare være hjemme. Og når bikkja går inn og legger seg under trappa, etter å ha fått selen på, da kan jeg vel med sikkerhet si at han ikke var så gira på den turen. Men da jeg hadde slept han med meg forbi postkassestativet så skjønte han vel at det ikke var noen vei utenom, og begynte å få litt fart på beina. Ho oss er det nemlig helt motsatt av alle andre som går tur med hunden. Altså her går hunden to meter bak, istedenfor å hjelpe å dra lasset (les: den overvektige kjærringa) rundt løypa. Jeg hadde sikkert irritert meg grønn om det var meg som måtte henge på slep, men dette er ikke videre oppmuntrende det heller. Han kunne i det minste han hjulpet meg litt i oppoverbakkene …

Kroppen min er ikke noe å skryte av i dag. Til og med i tennene verker. Ååååh! Og jeg som har følt meg så fin hele uka. Det var jo en strek i regninga dette, for nå hadde jeg jo trodd at det skulle fortsette sånn. Ei ganske gira kjærring, à la Duracell-kaninen. Jeg hadde så smått begynt å legge planer for alt jeg skulle gjøre. Rydde og kaste, eller selge det som er salgbart. Kanskje male litt. Har både maling og dører/vinduer som trenger en liten ansiktsløftning. Eller egentlig et helt hus, om jeg skal være heilt ærlig. Men det løper jo ikke avgårde. Til tross for at jeg de siste årene har prøvd å fortrenge det, så er det altså her fortsatt.

Før jul solgte jeg masse klær. I tillegg til alt det jeg leverte til Hjelp oss å hjelpe Kristiansand. Men så stoppa det også opp. Til tross for at det er veldig mye fint igjen inne på salgssiden min på Facebook. Du kan faktisk gjøre et kupp der inne, så ta gjerne en titt om du vil. Og prisene er veldig diskuterbare, for jeg skulle gjerne blitt kvitt noe. Men jeg vil ikke gi det vekk heller, så snill er jeg ikke. Hadde jo vært greit å fått inn litt penger, så jeg kunne kjøpt meg noe nytt. Til den nye, flotte Nutrilett-kroppen min som sannsynligvis dukker opp i løpet av våren.

Denne helga har vi ingen planer. Og det er bare deilig. ♥ Takk for at du slenger innom, og god helg til deg, uansett hva den måtte inneholde.

14 kommentarer
    1. Du gode min, det ender vel snart med at du må bære hunden? Da blir det jo vektløfting av det. Nei, jeg bare tøyser. Så utrolig flink du er. Jeg strever selv med å holde de ekstrakiloene vekk, og lett er det ikke. 600 kalorier er da fryktelig lite? Men du klarer det nok. Lykke til videre 🙂

      1. Haha .. sliter nok med å løfte halve hunden inn i bilen etter en tur. For da orker han nemlig ikke å hoppe opp for egen maskin, bare slenger forlabbene inn og venter på at noen hjelper med resten! 😀 600 kalorier er lite, men det skal gå an å gå på det i tre uker, uten at en involverer legen. Jeg spiser i helga da, et måltid. Men faktisk så går det greit, selv når mannen spiser og drikker brus.

    2. best å lytte til kroppen ja slik att du ikke må bruke dager på å få opp igjen energien :=)facebook har jeg ikke ,så der får ikke jeg sett noen verdens ting :=)
      håper du får en fin helg da

      1. Ble bare to små turer i går, men nå er energien tilbake så da er det snart ut på en litt lengre tur. Jøss, har du ikke facebook, du som til og med blogger! 😀

    3. Man vil så mye mer enn det man “har godt av “når man har begrensa med energi.. Noen ganger må man bare prøve seg frem..så blir man kanskje litt flinkere til å porsjonere riktig etter hvert, og noen ganger er det verdt å “gå på en smell” for å få noen nye opplevelser…:) 600kalorier var jo veeeeeldig lite da.. God helg <3

      1. Ja, det er akkurat sånn det er. I helga spiser jeg et måltid pr. dag, så det blir litt mer de dagene. Ble så veldig kjipt med helg uten felles mat. 😀 Men det er en kontrollert “sprekk” da.

      1. Takk, takk. 😀 Jepp, gjorde underverker med en hviledag. Eller jaffal en dag uten en lang tur. I dag er det på an igjen! Før drittværet starter til kvelden.

    4. Det straffer seg å sette igang med hardtrening når man sliter med fibromyalgi og utmattelse, jeg vet hva jeg snakker om.

      Skal du virkelig klare deg på 600 kcal pr dag, det er jo veldig lite, du kan ikke trene på det.

      På Roede kurset lærte vi at vi skulle ligge mellom 1300 og 1600 kcal pr dag når vi trente ved siden av, litt avhengig av hvor mye vi veide.

      Ta det rolig i helgen og start forsiktig opp med litt løping på mandag, restitusjon er viktig.

      God helg

      1. Hardtrening og hardtrening … er jo ikke akkurat det jeg holder på med! 😉 Men kjente i går at det var på tide å gire ned litt. I dag er alt så mye bedre, så nå skal vi snart på langtur før det blir sludd og drittvær igjen til kvelden. Men er enig med deg at 600 kalorier er lite å trene på, så det er jo bare for en periode dette. Så blir det mer fornuftig slanking.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg