En liten kveldstur til Romsviga

God kveld i stua, eller hvor du nå måtte befinne deg. Allerede fredag igjen, og det er like greit, for denne uka har ikke vært av de beste akkurat. Men nå skal vi snart ha pizza, noe jeg har gledet meg til hele uka.

Før en kan nyte, er det lurt å yte litt. Dermed ble det en liten tur til Romsvarden og Romsviga i Søgne i kveldinga. Bare 2,2 kilometer, men litt tur er bedre enn ingen tur. Selv om jeg synes det ble litt vel lite dette. Sammen med morraturen er jeg fortsatt ikke kommet opp i de daglige 10.000 skrittene. Det er litt kjipt. Spesielt når det er andre dag på rad …

Vi parkerte bilen i Helleviga. Derfra gikk vi opp til varden og ned igjen til Romsviga. Vi har gått på tur her tidligere, men ikke akkurat den samme stien. Varden har vi heller ikke sett før, eller den var jo ikke så mye å se, utsikten derimot … den var flott!

Fine stier og fin natur. Vi traff en hyggelig mann som stoppa og prata litt, fortalte om plassen. Dessuten fikk vi et kart over området, så spørs om det ikke blir flere turer her ute etterhvert.

Veldig flott her. Sikkert fint om sommeren også. Og om søndagen er det kafe her. Da har jo aldri vi vært her, vi pleier jo ikke akkurat oppsøke folk når vi er ute på tur.

Jonas måtte selvfølgelig fotograferes litt på den gamle trappa. Enten han likte det eller ei … var vel helst det siste her. Han skjønte ikke helt hvorfor han skulle sitte stille på en stein, når det var så mange gode, ukjente lukter i gresset.

Det var den turen. Og nå er det sofaen resten av kvelden. ♥ God helg, og takk for at du kikka innom.

18 kommentarer
      1. Takk. 🙂 Ja, våren er her. Heldigvis har vi ikke fått mer snø i natt heller, som så mange andre. Til og med på Jæren kom det litt hvitt som la seg på bakken.

    1. Fine bilder fra turen 🙂 Og det er ikke alltid man rekker de titusenskritta………. men man har da beveget seg ute i ulendt terreng og det er flott uansett tenker jeg 😀

      I dag skal JEG ha pizza og gleder meg til det 😀

      GOD LØRDAG!

      1. Takk. 🙂 Ja, du har vel rett. Men jeg blir så skuffa når jeg ikke klarer det jeg vil. Tror aldri jeg kommer til å bli vant til dette … Kos deg med pizzaen, vår smakte himmelsk! 😉 Og god lørdag til deg også.

    2. det var en skikkelig fin tur og så koselig tun dere besøkte :=) dere har virkelig mange fine tur områder i nærheten av der dere bor .
      når det gjelder skritt så er det bra å ha noen roligere dager innimellom dager med mer trøkk i :=) kroppen trenger litt tid til å hente seg inn igjen også hvet du

      1. Veldig fint der ute ja. 🙂 Mye å velge mellom i turområder om en bare kjører en halvtimes tid for å komme dit. Rolige dager = dager med mange teite tanker. At jeg ikke klarer noe. Ikke er god nok. Ikke gjør nok. Jeg liker ikke slike rolige dager. Men skjønner jo at kroppen sikkert trenger de, for når de kommer så har jo ikke jeg så mye jeg skulle ha sagt.

      1. Takk. 🙂 Jeg synes jo ikke det var så bratt, men alt er jo relativt da. Er nokså vant til å gå i bakker her jeg bor. Men det var greit å komme seg opp egentlig, så synes du skal ta turen jeg.

    3. Ikke stol på skrittellere! Heller ikke den på mobilen.Datter og svigersønn var med ungene i Dyreparken en gang, og hun kunne ikke fatte og begripe hvorfor han fikk en haug flere skritt enn henne når de var på samme tur. Påfallende mye mer, faktisk.

      1. Det er skritt telleren på FitBiten. 😉 Og jeg sammenlikner jo mest med meg selv, fra dag til dag. Men når mannen også har akkurat samme FitBit og likevel går mange flere skritt enn meg, når vi går samme tur … det er jo litt rart da.

      1. Takk, takk. 🙂 Gikk forbi en barnehage i går formiddag, og et par av ungene der var HELT OVERBEVIST om at det var en liten bjørn jeg hadde med meg. 😀

    4. Det ser kjempefint ut der, veldig idyllisk.
      Mitt skrittmål er 6000 skritt pr. dag, men denne måneden har det blitt nokså magert. Jeg har bare vennet meg til at det er ikke alt man skal få til. Jeg sier meg fornøyd om jeg har klart å gå en bitteliten tur ut i gata her enkelte dager. Men noen dager har jeg ikke kommet meg lenger ut enn til terrassen. Sånn er det når man ikke er like frisk og rask som naboen, familien og vennene. Det er en tid for alt 🙂
      Nyt helgen med pizza og masse annet godt 🙂

      1. Jeg klarer liksom ikke helt å bli vant til dette jeg … vil så mye, men får det ikke til. Og blir kjempeskuffa hver eneste gang.

    5. Koselig og fint i Romsvika. Har bare vært der før det ble åpent for alle. Ville personlig ikke lagt så mye inn i antall skritt, skjønner deg godt, men det blir/er et uforholdsmessig stress – iallefall i min verden. Fine bilder som alltid 😊 God helg 😊

      1. Tusen takk. 🙂 Stresser litt med både skrittene og kaloriforbrenninga. Merker det. Men når jeg er flink og klarer det jeg vil, da er det jo bare greit. Så kommer nedturene innimellom, og jeg blir like skuffa hver eneste gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg