En haug med kluter

Dette var visst helga for å få ferdig ting og tang … Som du kanskje vet så strikker jeg litt kluter sånn innimellom. Innimellom litt større ting, eller bare fordi jeg ikke helt har hodet med meg for å strikke noe mer akkurat der og da. Det er riktignok litt lenge siden jeg har strikket en klut nå, så disse har bare ligget, uten å ha fått festet tråder. Altså den aller siste finishen. Og slik kan ting ligge leeeeenge her i huset altså.

I går fant jeg ut at jeg skulle rydde i garnet mitt. Sortere etter type og farge og alt som sorteres kan. Da kom jo klutene frem i lyset også. Og en del andre påbegynte prosjekter. Blant annet en bomullsgenser som jeg skulle ha selv, den har bare toppen rundt halsen igjen. Den har vel ligget i fire, fem år. En bitteliten stripete guttegenser som skulle vært til bonusbarnebarnet som nå er ni. En påbegynt babyjakke. Noen babysokker. En babykjole. Jaja, mesteparten kastet jeg bare. Hardt og brutalt. Bortsett fra de to genserne da. Garn har jeg sikkert nok av til flere år fremover. Jeg fikk også samlet og sortert alle strikkepinnene, knappene og alt annet tilbehør som en kan trenge av og til, og som aldri ligger der en trodde det lå.

Tilbake til klutene. Disse er strikket i forskjellig bomullsgarn og uten mønster. Det ble litt ymse størrelser og de er strikket før jeg fikk helt kontroll på denne strikkinga igjen. Men det er jo bare en klut! Trenger vel ikke være helt perfekt da. Eller, i mitt hodet bør alt være perfekt av det jeg lager. Derfor jeg aldri blir fornøyd med noe. Men nå ble disse som de ble, så blir kanskje neste bolk enda litt bedre.

Vi venter storinnrykk her. Morsdag vettu. Og jeg som aldri har gjort noe særlig ut av den tidligere fant plutselig ut at vi skulle be alle mine til middag. Eldste dattera og de fire andre der nede kunne dessverre ikke komme siden de har besøk fra Litauen, men likevel blir vi 10 rundt middagsbordet. Og det er akkurat det vi har plass til uten å ommøblere noe.

Jeg har til og med slengt sammen ei eplekake. Som av en eller annen grunn absolutt ikke vil bli stekt. Uvisst av hvilken grunn … nå har den stått tre ganger lengre i ovnen enn den pleier, men det ser heldigvis ut som om den kommer seg, og det var jaggu på tide! Ble litt svett her et øyeblikk.

Fortsatt god søndag – og morsdag for de som kan/skal feire den.

14 kommentarer
    1. Herlig med så mange sprudlende farger ♥ Flink du, og kjekt når man endelig får noe ferdig. Kjenner til det der med at enkelte ting kan ligge nesten ferdig leeeenge.
      Jeg har aldri strikket en eneste klut. Når jeg strikker noe innimellom større prosjekter, så er det ullsokker det går i 🙂 Alltid noen som trenger det 🙂
      Håper morsdagen ble fin. Her hos meg hadde vi også familien på besøk. Vi var 7 rundt bordet, skulle vært 9, men sykdom vet du….. Vårt selskap var den nybakte 19 åringens bursdagsselskap da. Morsdagen ble nesten glemt, men heldigvis hadde ungene husket den likevel, og kom med fine blomster til meg. Selv hadde jeg helt glemt den ut i selskapsforberedelsene 🙂

      1. Jeg har omtrent ikke strikket en sokk! Har liksom ikke “løst” den gåten helt enda. Men det er vel aldri for seint å begynne … Morsdagen ble kjempekoselig.

    2. synd noe ble kastet av det du strikket,men du får tenke litt mer fornuftig fremover og ikke strikke noe som ikke blir ferdig,klutene var skikkelig fine,gode til det meste :=)10 til middag var svært da,vi ble innvitert til 1 års dag så det ble nok feiring hos sønn på søndag :=)ha en fin kveld da og lykke til med å få ferdig ennå flere av dei påbegynte strikkeprosjektene

      1. Tusen takk. 🙂 Det er så gøy å ha noen kjappe prosjekter innimellom. Så kan en bytte litt fager og mønster ganske så ofte! Jeg er jo ikke helt av den tålmodigste typen kan du si …

    3. Kjempefine kluter. Strikker kluter hele tida jeg og gir i gaver. Og bruker masse selv. Tar ny klut hver dag fra hylla… Luksus med hjemmelagde kluter. Finnes ikke noe bedre…Kos deg med dagen.

      1. Takk. 🙂 Ja, jeg fikk høre fra eldste barnebarnet i dag at jeg laget verdens beste kluter. Har også gitt vekk en del, og det gjorde jeg med disse også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg