En fuktig start på uka

Bildet lyver altså. Egentlig bladde jeg litt gjennom bildearkivet for å finne noen regnværsbilder, men det er visst ikke det jeg har mest av her gitt. Dermed ble det et bilde fra september 2014 heller. Årets siste båttur … fytti som jeg savner en båt altså. Men en gang, en eller annen gang før jeg dør, så skal vi ha en båt igjen. Forhåpentligvis rekker vi noen båtturer også innen det er slutt. Drømmemannen har søk på finn og viser meg den ene skuta etter den andre. Men foreløpig kan det bare bli et ønske, noe å drømme om, se frem til. For det er helt gratis.

God formiddag forresten. Her regner det så det plasker, både fra oven og opp igjen fra bakken! Klein start på uka, men etter den flotte helga så skal ikke en gang jeg klage. Litt kjipt, og litt merarbeid å gå ut med Jonas i et slikt vær da han må fønes etterpå. Men jeg har jo ikke så mye annet fornuftig å gjøre, så overlever nok.

Det håper jeg bikkja også gjør. Selv om vi går tur som vanlig. Jeg er ikke av de som blir hysterisk sånn med en gang, dermed gjør vi helt som vi pleier. Han får til og med lov å snuse seg gjennom løypene, som alltid. Selvsagt synes jeg det er skummelt med disse hundene som dør rundt om i landet, men så lenge de ikke kan si hva det er, så tar vi det litt piano her i huset. I dag traff jeg ingen andre på morraturen, så det er mulig det bare er meg som er litt sløv … og nei, det har ikke noe med at jeg ikke er glad i hunden min å gjøre. For det er jeg. Men jeg tror både han og jeg hadde blitt ganske så frustrerte om vi bare skulle gå rundt hverandre her. Greit vi har hage, men når han går ut der så får han jo ikke noe trim. Stort sett ligger han bare på plenen, eller i en busk! Hilse på andre gjør han sjeldent, for alle de andre hundene er jo redde og holder på å bjeffe seg fordervet når vi passerer.

Leste på en hundeside på Facebook at det var lurt å ta opp dritten nå. Hallo! Har du hund, så skulle det være en selvfølge at du plukker opp etter den. Også uten at det er noe skumle sykdommer som tar livet av hundene. Snakk om å være sløve da!

Lag deg en god start på uka. Jeg er ganske sliten etter helgas festligheter, så tett innpå flere mennesker over tid tar mye av energien min. Så i dag blir det en veldig rolig dag her. Må prøve å lade opp til slutten av uka, skal nemlig låne barnebarnet på seks fra torsdag til tirsdag. Det blir koselig, men litt mer hektisk enn det pleier for denne kjærringa.

8 kommentarer
    1. Nei hysterisk er ingen tjent med å bli. Jeg går også turer, men noen bytur tar jeg ikke. Ikke ennå, men blir dette langvarig så blir det nok en bytur. Valper trenger litt sosialisering.

      1. Heldigvis har det roa seg litt igjen nå, men denne hundesyka. Lurer på om de kommer til å finne ut hva det egentlig var. Merker godt at andre slapper mer av nå. En stund møtte vi ingen på morraturene våre. Men nå er de på plass igjen.

      1. Ser jo nesten ut som det bare sklir over igjen … så får vi bare være glade for at våre hunder ikke ble rammet. Denne ganga. Lurer på om de finner ut hva det var.

    2. Det hundegreiene er skumle greier, uansett. Jeg håper de finner ut mer av det. Stakkar store Jonas hvis han bare skulle sitte hjemme på plenen… Kan ikke se for meg det, for noen av dere.. 😮 Ha en fin kveld Marit <3

      1. Nei, hjemme på plenen er noe han er mellom turene! 😀 Og der liker han seg veldig godt, spesielt om kveldene. Ligger ute og ruller seg på gresset i bekmørke. Enten det regner eller ei. Men å bare være der … fytti! Da hadde vi vel klikka alle sammen!

    3. Vi har jo også hund, så vi følger med på det tragiske som skjer vi også. Prøver å ikke være hysteriske. Dino er jo en jakthund og treninga er i gang . Han får trene som han pleier, men vi følger nøye med på han etter hver gang han har vært å løpt i skogen. Håper de snart finner ut hva dette kommer av.

      Ha en fin og avslappende mandag😊
      Det skal jeg også ha.

      1. Ser jo ut som hele hundedøden bare døde hen … og godt var det! For oss som slapp unna jaffal, og det var jo de fleste. Det er jo sykt mange hunder i dette landet! Lurer på om de finner ut hva det var for noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg