En drittstart på frædda’n

Follow my blog with Bloglovin 

Heisann. Her begynner virkelig dagene å bli litt mer normale, og jaggu føles det godt. For min del er jula over nå. Jeg må virkelig anstrenge meg for å ikke pakke ned hele sulamitten igjen. Eller opp da, på loftet. Tre sykt hektiske dager, og det var det. Lurer innimellom på hvorfor en stresser sånn for dette her. Er det egentlig verdt det? Alle pengene til gaver som ingen egentlig verken trenger eller har behov for, pluss innkjøp av masse overpriset julemat. All overspisinga. All vaskinga og bakinga … som jeg helt fint hoppa over i år … alt det der for tre dager i slutten av desember. Jaja. Det er visst ikke alt en skal forstå.

Her starta dagen med at bikkja hadde dritt i rommet sitt. Altså vi har stengt av en liten del av kjellerstua, under trappa, og der bor Jonas. Tjue minutter etter at jeg hadde vært på do peip han. Men da var det alt for seint gitt! Så det regelrett en drittstart på dagen, for min del. Ikke så det ut som om det hadde hasta noe veldig heller. Han stupte ikke bort til døra lissom … Men like fullt hadde han dritt inne! Æsj!! Det er noe som har skjedd noen ganske få ganger tidligere. Helst om vi har gitt han et eller annet å spise som han ikke pleier å få. Og da er det jo vår feil.

Han liker jo ikke forandringer denne hunden vår. Helt alminnelige hverdager er best. Så mulig det har vært litt for mye for han i det siste. Masse folk. En haug av unger. Drømmemannen er hjemme i dagevis. Stua full av ting som ikke hører til der (julepynt), og folkene hans har stressa noe veldig i forhold til vanlig …

I går kveld var jeg egentlig kjempedårlig. Det merker han godt. Han er veldig var for forandringene i formen min. Så når jeg ikke har det bra, så har ikke han det heller så veldig godt. Stakkars lille vennen … på 80 kilo! Men akkurat nå er jeg ikke så kjempeglad i han, for å si det rett ut! Å komme inn i kjellerstua når drittlukten lissom slår mot deg, det er ikke det beste jeg vet. Men når bikkja løper til døra med beina i kryss, så har han jo et problem. Når han derimot bare dilter bort, og snur og vil inn igjen med en gang, da synes jeg dette var helt unødvendig!

Jeg er litt sur rett og slett. Men nå kan vel dagen bare bli bedre! Håper din start på helga var koseligere enn dette.

♥ marit

8 kommentarer
    1. Er nok en viss forskjell på deres hundedritt og vår kattedritt 😉 Men ille er det uansett synes jeg. Det må jo ryddes bort, det lukter, og det er anstrengende for kropper som ikke lenger er friske ungdommer.

      Mye kos i julen, men ja, mye stress også. Godt det snart er over 🙂

      1. Han har nok stått der foran grinda og glodd, lurt på hvordan han skulle få fatt i oss. Han er en hund med svært lite lyder, på hjemmebane. Skal han ut står han foran døra, sier ikke et pip. Men vi skjønner jo kroppsspråket, når vi se ham! Så pipinga kom nok av at han synes det var jækla ekkelt å stå der i sin egen drittlukt! 😀 Det er en heller dårlig start på dagen ja …

    2. Jeg tenkte først : Er hundedritt noe å “bråke” om? … og så kom jeg til informasjonen om 80 kg hund… hahaha! Da blir nok klatten noe større enn hva hunden til min datter, hund på 4 kg, presterte i vindfanget mitt i julen. 😀

    3. Det er noe dritt når hundene gjør fra seg inne. Han tusla nok skamfull ut. Det hastet ikke. Det var jo alt for seint.
      Håper helga blir bedre etter hvert

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg