Ei uke på Nutrilett

Tenk det er allerede gått ei uke. Og den har faktisk gått veldig bra! Eller, det ble en liten forandring underveis da, for jeg hadde jo bestemt meg for å ikke spise noe som helst … det skar seg! Jeg har spist litt i helga. Da denne litt rare, deilige følelsen av å være rusa forsvant ble jeg jo bare så sykt trøtt. Og litt mat ville jo sikkert hjelpe på det. Tenkte jeg.

Det hadde det nok gjort også. Om jeg ikke hadde tatt ut all energien på å gå og forsøke meg på litt jogging. Puuuh! Ikke lett å finne den gyldne middelvei gitt! Det sitter tydeligvis enda litt langt inne å innrømme for meg selv at jeg faktisk ikke er som jeg var når det gjelder energi og formen generelt.

Nutrilett shake inneholder 120 kalorier pr. glass. Og fem slike er dagsrasjonen min. Det holdt jeg meg til helt frem til fredag, og det gikk helt greit. Bare en passer på å få i seg denne her hver tredje time, så blir en ikke sulten. Jeg blir jaffal ikke det. Men det går ikke lange tiden, om en glemmer å drikke, før sulten blir veldig påtrengende. Det husker jeg fra sist, så denne ganga har jeg vært veldig nøye på det.

Fredag henta jeg en ny forsyning på posten. Jeg spurte til og med om Nutrilett ville sponse meg, fikk svar, men det var ikke positivt. Så innlegget er altså fortsatt ikke sponsa. Jeg er nok i feil målgruppe, og syforeningsvenninna mi som sa at vi ikke skulle slanke oss i vår alder har muligens rett. Men, skal vi da bare bli feite? Det der med å spise mindre og bevege seg mer, det har jo ikke funka noe særlig siden i høst en gang. Selv om jeg fant ut at jeg faktisk veide 7 kilo mer da enn når jeg starta på dette. Det er bare det at det går alt for seint på den måten .. så seint at en ikke merker det en gang. Sånt har ikke jeg tålmodighet til.

Jeg har altså ikke tatt helt av selv om jeg har spist. Her veies maten og kalorier telles. Kanskje å ta litt vel i, men da slipper jeg jaffal å lure meg selv lengre. Jeg vet mye om slanking og kalorier, veldig mye. For jeg har jo aldri vært noen sylfide, men alltid slitt med litt for mye. Bortsett fra i perioder der livet har vært litt vel hardt mot meg. For jeg er ikke en slik som trøstespiser, er livet kjipt har jeg heller ikke lyst på mat. Eller godis. Men om det er greit, jepp, det er der problemet mitt ligger! Og drømmemannen og jeg har kost oss nesten halvt ihjel de siste årene … stort sett med mat, i gedigne porsjoner. Nå er det slutt på det. Og jaggu virker det som om det har smitta av på mannen også. Selv om han ikke akkurat faster så begynner han så smått å legge om litt på kostvanene han også. Får håpe det varer!

Her er hva jeg har spist utenom denne uka:

Fredag var det to skiver med reker. Men da droppa jeg to av shakene, så selve kaloriinntaktet ble ikke så galt. Rekene var selvsagt uten smør og majones, men med salsa, slik jeg pleier å spise reker normalt. Ble introdusert for dette hos ei chilensk venninne en gang, og siden har jeg vært hekta.

Lørdag hadde vi tacolefser med kylling. Da hadde jeg bare to shaker og en smoothie (som turmat) i tillegg til middagen. Smoothien smakte fantastisk, men inneholder 210 kalorier. De tacolefsene dropper jeg neste gang, for de hadde et uforholdsmessig høyt kaloriinnhold! Har du tenkte på det noen gang, at den flate, usmakelige, kjipe greia inneholder nesten 200 kalorier pr. stykk? Takke meg til en taco-salat heller!

Søndagsmiddagen var svin indrefilet. Med grønnsaker og poteter selvsagt. Pluss tre shaker og 200 gram jordbær. Jeg må ærlig talt si at jeg har klart meg veldig bra denne første uka. Det aller verste er faktisk å begrense seg når en skal spise middag! Jeg elsker middag nemlig. Det er så sykt godt. Og da har jeg veldig lett for å overspise. Kjenner jo at jeg er mett, men fortsetter likevel. Så også i går, jeg kunne klart meg med en mindre porsjon, men spise likevel opp alt jeg hadde lagt på tallerkenen.

Og vekta … den har krøpet litt nedover. Kjærringa er 4 kilo lettere i dag enn forrige mandag. Vet jo at det er mye vann, men det er også helt greit. For jeg har en kropp som samler opp vann. Jeg blir hoven i beina og hendene. Noen ganger kjennes det ut som det skvalper. Og denne hevelsen kommer alltid samtidig med en skikkelig dårlig dag. Spør meg ikke hvorfor. Ikke en gang legene har klart å svare på det.

Jeg har jaggu forbrent sykt mange flere kalorier enn jeg har tatt inn. Men problemet mitt er at jeg tydeligvis har uhyggelig lav forbrenning. Og veldig lav puls sånn normalt. Før jeg ble syk hadde jeg en hvilepuls på rundt 50. Men når kroppen verker og det til og meg gjør vondt i tennene så er den pulsen helt annerledes, så normalen nå er vel mer pluss minus 60. Kanskje det er derfor jeg forbrenner så lite kalorier selv om jeg beveger meg? Det skal mye til før jeg kommer over 3000 forbrente kalorier i løpet av en dag nemlig. I følge FitBiten da. På lørdag var jeg der, faktisk på 3634. Mens mannen som gikk sammen med meg hadde over 6000! Er ikke det urettferdig så vet ikke jeg. På en normal dag med et par turer på til sammen ei mil, så ligger jeg på rundt 2000-2500. Kanskje ikke rart kjærringa er feit?!

Det var et sammendrag fra første uka på slanker’n. Og da er det jo bare fortsettelsen igjen. 😉 God mandag!

4 kommentarer
    1. du er flinke du ,og det hjelper nok med dine lange spaserturer i tillegg,,ønsker deg lykke til i uken som kommer også :=) og kjenner eg deg rett,så går denne uken også greit,det er noe med det når en vil nok :=)

    2. Så flink du er😊 Her har vi også kosa oss vel mye med store porsjoner og masse mat. Nå triller vi sbsert begge to, og har så smått de siste dagen begynt å gjøre noe med kostholdet.

      1. Lykke til dere også. 🙂 Jeg synes jo det er gøy at mannen følger etter. På sin måte da. Han er godt i gang med 5:2 dietten. Legen min anbefalte faktisk den, så spørs om jeg ikke går over på det etterhvert. Det kjipe er jo at en sikkert må gå på diett resten av livet, om en skal holde seg greit. For jeg er nemlig av den oppfatning at noen bare har anlegg for å bli litt småfeite, selv om de både spiser sunt og beveger seg mye. Mens andre er heldigere der, fra naturens side. Omtrent som at noen har blå øyne og noen brune. Skikkelig urettferdig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg