Ei helt egen hule …

… er slett ikke å forakte. Og det var akkurat det de fikk, barnebarna som har vært på besøk her hele helga. Jeg håper de har kost seg like mye som jeg har gjort. Vi har nemlig “bygd” hytte på loftet over carporten. Det er lavt der, ikke for voksne til å stå oppreiset, men det er altså en helt fantastisk flott plass å ha egen hytte.

Det er egentlig bare en bortstuingsbod. Her ligger alle putene til hagemøblene og den store pallesofaen som jeg ikke har lengre, pluss litt av hvert annet … søppel. Så nå fikk jeg rydda i samme slengen! Alt som er igjen er puter, pledd og madrasser og nå har jeg lovet ungene at det skal stå urørt til de kommer tilbake neste gang. Vi kommer inn her via to lemmer midt på veggen. Siden daybeden står under/utenfor er det helt greit å klatre opp for både store og små.

I den ene enden ble det en liten sofa. Og i den andre enden ei skikkelig dobbeltseng. Etter at vi hadde hatt alt ute og børstet vekk støvet, støvsugd tak, vegger og gulv og til slutt vaska gulvet. Det er ikke isolert her, så jeg kunne ikke garantere at det var edderkoppfritt, men det sa jeg jo ikke høyt til 6-åringen som så gjerne ville sove her sammen med kusina på snart 11.

Og her tilbragte de to eldste hele natta! Akkurat som mødrene deres gjorde innimellom da de var barn. De hadde sovet kjempegodt og det var ikke kaldt i det hele tatt! Jeg hadde jo selvsagt lagt ut både ekstra tepper, pluss ei skikkelig god dobbel dundyne. I tillegg til at jentene måtte kle på seg litt før vi sa god natt. Men de hadde ikke trengt noen av delene … bare så jeg var klar over det. 😀

I dag har vi vært på en liten skogstur med Jonas. Både han og ungene fikk vassa og bada litt. De bildene får du kanskje se seinere, for nå skal vi avgårde og spise middag hos svigers.

Fortsatt god søndag. 

12 kommentarer
      1. Haha … edderkopper er det vel over alt!? Så just en saftig, feit en på soverommet, men den stakk før jeg fikk fatt i den. Håper jeg ikke har spist den! 😀

    1. Sånt kose sted husker jeg at jeg hadde over garasjen også når jeg var liten. Så gromt å kunne ha sitt eget sted med dør som det var krok på så ingen kunne komme inn. Viktig å skape gode barndomsminner.

      1. Ja, søstera mi og jeg, pluss halve nabolaget hadde fikk lov å leke i den eldgamle kjelleren under huset hjemme. Det var bare et rom. Ikke innredet, stein og sand på gulvet/vegger. Så vi feide og feide og gjorde det så koselig vi kunne. 😀 Der måtte vi gå ned via en kjellerlem i hagen. Husker det var veldig spennende.

      1. Tusen takk. 🙂 De var visst veldig fornøyde med helga. Måtte jo se de litt før de drar på ferie. Eldstedattera, samboer og unger skal være 6 uker i Litauen, som de pleier om sommeren. Ho andre skal to uker til Spania, men det er ikke enda, så det barnebarnet kommer tilbake i morra og blir 2-3 dager.

      1. De var fornøyde. 😀 Jeg er så lemster i baken etter å ha krøpet rundt og gjort reint der inne … så jeg kan nesten ikke sitte! :O Tror jeg har brukt noen muskler jeg ikke visste jeg hadde!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg