Det var den morsdagen

Her er den blitt forbigått i fullstendig stillhet. Jeg har jo ikke noen mamma lengre. Og ikke er jeg gift med faren til ungene mine heller. Hadde jeg vært det, så hadde sikkert han i det minste gitt meg en klem og sagt at jeg var den beste mora ungene hans kunne hatt. Hehe … Men når det er mine og dine, så er dette en dag som ikke helt passer inn i virkeligheten. Eldstedattera mi har vært sykt og sengeliggende i over ei uke, ho mellomste er veldig opptatt og forelska så ho ser vi ikke så mye til for tia, og sønnen min er på Geilo hos en kamerat. Det som skulle være ei langhelg der oppe er nå blitt til ei lang uke. Når han vender tilbake er ikke godt å si. Men jeg har fått koselige meldinger fra alle sammen, og det er jo faktisk ikke alle som er så heldige. 

Jeg trodd jo ikke jeg brydde meg så mye. Om morsdagen altså. Men jeg kjenner nå at jeg synes dette ble litt stusselig igrunnen. Jeg burde ha bakt et eller annet og sagt at de som ville og kunne bare måtte stikke oppom. Men nå gjorde jeg ikke det. Så da får jeg heller tåle å bli misunnelig på alle de som legger ut bilder av kaker og blomsterkvaster både her og der. De har det sikkert ikke så koselig, det er nok bare et spill for galleriet, for å få andre til å bli misunnelige … og det klarte de jo med glans.

Drømmemannen, Jonas og jeg har vært på tur i sola. Seks kilometer ble det. Formen var elendig i hele natt igjen, og morra’n var ganske seig å komme gjennom. Men når jeg bare får start på spetakkelet (les: den jævla kroppen) så går det stort sett bra. Og det må jeg bare si, den dagen jeg ikke klarer å gå disse turene mine, da kan jeg bare begynne å grave …

Jeg synes litt syd på meg selv for tia. At øynene også streiker ble litt vel mye i tillegg til alt det andre. Dessuten er det akkurat som om jeg merker det mye mer nå, etter at jeg fikk det bekreftet hos øyenlegen. Er liksom mer obs på at synet er elendig, og det irriterer meg noe sykt. Selv om det er lenge siden jeg orka å lese ei bok, eller følge med på et strikkemønster. Men nå har jeg til og med problemer med å redigere bildene mine, noe jeg vel har fortrengt en god stund allerede. Og da begynner det å bli ille! Men det går seg vel til dette her også. Som alt det andre en får trøkka ned over seg uten å ha noe valg. Blir det ille nok er jeg snart den lykkelige eier av en hvit stokk og en ny førerhund. Og det kan jo sikkert bli veldig koselig for Jonas å få en kompis.

Håper du har hatt en fin dag. Med eller uten morsdags-feiring.

 marit

20 kommentarer
    1. Tror vi er flere i samme situasjon. Gikk langt på dag før det kom gratulasjoner fra ungene på Facebook, og helt til kvelden før sønnen ringte. Dattra ringte ikke.
      Skal kjøpe meg tulipaner for penger jeg fikk av dem i går kveld. 🙂
      Vi blir nok litt såre på en slik dag enten vi vil det eller ei. Jeg er jo av de heldige som fikk blomster og kake av mannen min. Og han spanderte gjerne middag ute, men med snøvær og mye god mat i fryseren, ville jeg være hjemme. Så jeg lagde god frokost og god middag selv 😉🙂
      Vi hadde en koselig dag vi to.
      Hans jenter husker så vidt å sende melding og ikke alltid det engang på farsdagen.
      Uansett hvor mye vi tenker at vi ikke skal bry oss om slike ting så gjør vi det. Og særlig siden vi ser hilsener etc på sosiale medier.
      Er vel kanskje mer vår generasjon og de før oss som tenkte mer på det..vet ikke.
      Ønsker deg en god mandag! 🙂❤

      1. Jeg fikk heldigvis hilsen, fra alle tre, på morrakvisten. ❤ Det var bare litt kjipt når alle blomstene og pakkene og kakene dukka opp på alle de sosiale mediene! 😀 Og jaggu fikk jeg en blomst også, utpå kvelden. Veldig overraskende og kjempekoselig.

    2. Håper de finner ut hva som er galt med synet ditt.
      Her har jeg fått sms av datter og yngstesønnen ringte fordi samboeren hans sa han måtte det. Hehe . Han er ikke den som får med seg så mye av sånne dager.
      Den andre sønnen min bor hos min mamma sammen med kona si fra Thailand. Så jeg var der nede hos dem etter møte på jobben i går. Sønnen diska opp med middag utpå kvelden. Og vi hadde ei koselig stund med gjettekonkuranse foran tv-skjermen.
      Ellers pleier det ikke å bli gjort så mye ut av den dagen lenger her heller etter at ungene ble voksne, og jeg er skilt fra faren deres.

      1. Her var det sønnen som sendte mld først. En samlemelding til meg og mine to døtre. Utrollig flott melding som vi nok ble litt overrasket over alle tre. ❤ Det er noen dager som liksom passer bedre når en er gift med faren til ungene … sånn er det bare. Høres ut som du hadde en fin kveld.

    3. Hmmm… vi er nok litt såre på det likevel…. jeg kjente på det idag…. prinsessa som ringte fra Trondheim og ikke kunne være her…. sønnen i nabobyen som jeg trodde bare hadde slengt en blomst inn i gangen her…. men så kom plutselig han og dama med kake selvbakt. Da blei mammahjertet varmt….. klemmer til deg <3

      1. Så koselig! ❤ Jeg fikk faktisk en blomst jeg også. Av ho som seiler rundt på ei rosa sky for tia. Veldig overraskende. Og kjempekoselig.

    4. blir øya verre ville jeg bedt om en ny vurdering.
      Normalt blir jeg husket av alle barna med iallefall en koselig melding,i dag var det bare guttene som husket på mor,jentene er noksa tause i dag ,kjenner jeg ble bittelitt skuffa ja,en sms er jo alltid hyggelig å få .
      Vi tok bilen mannen og jeg og dru ut og spiste middag,da vi kom hjem hadde svigermor fått besøk av datter m/mann og så kom en sønn m/ kone ,så kaffe og kake tok vi der,det ble jo en trivelig ettermiddag det iallefall

      1. Det går liksom så gradvis med disse øynene mine, så det er ikke så lett å merke … før det plutselig er blitt forferdelig! Men det er visst stærene som gjør det, for synet i seg selv var visst ikke så galt. Men når det er tåke og flekker en må se gjennom så hjelper det vel ikke med normalt syn for alderen. Hva nå det måtte bety.

        Jeg fikk flott melding av alle tre på morsdgen. ❤ Så glemt var jeg ikke. Faktisk kom det en blomst på døra etterhvert også. 🙂 Noen dager passer best når en har foreldre i live og er sammen med barnefaren.

    5. Smatt innom en tur på din morsdag 🙂 Våre to sønner bor jo langt unna de også. Men de sendte nå meldinger og en ringte. 🙂 Men jeg har da ordna litt her for madammen.. selv hun ikke er mamma’en min. Men som jeg svarte deg på mitt innlegg.. så fikk jeg jo ha min mamma til jeg var 70.. det er jeg enormt takknemlig for 😀

      1. Tusen takk for besøk. 🙂 Jeg fikk koselige meldinger, så har vel ikke noe å klage over. Men det ble bare litt kjipt uansett. Ja, noen mødre har litt lengre holdbarhetstid enn andre. Og godt er det. ❤

    6. Trist å høre om øynene…og det høres jo skummelt ut da..ish…Mordag..forhatt av noen..gledelig for andre…sånn er det alltid…Ha en god god kveld!

      1. Kjedelig. Oppå alt det andre som er galt her … Morsdag har jeg likt tidligere. Når mamma var i live, og også når mine egne barn var små. Men det har lissom sklidd ut litt etterhvert.

    7. Jeg har heller ikke fått noe til morsdagen. Kun en gratulasjon fra kjæresten 🙂 Men snart skal jeg hente vesla på flyplassen, hun har vært i Oslo i helga. Så da vanker det garantert klemmer og gode ønsker, og kanskje en gave også. For jeg fikk spørsmål før helgen om hva jeg ønsket meg?
      Kake har jeg tatt opp fra fryseren, så får vi ha litt kos når begge ungene er på plass 🙂
      Synes jo det er en fin dag å tenke litt ekstra på. Selv har jeg vært og besøkt mammas grav.

      Synet er så viktig, håper ikke det blir verre enn det er for deg. Jeg ser forskjellig alt etter hvilken dag jeg har. Er det en ille dag, er synet på bånn, en god dag, da ser jeg nesten skarpt. Ikke lett å gå til optikeren da liksom 😉

      Ha en fin kveld ♥

      1. Jeg fikk ikke noen gratulasjon av mannen. Jeg er jo ikke mor til hans unger! 😀 Han er ikke akkurat en drøm når det gjelder blomster og gaver og slik oppmerksomhet. Men han er veldig god å ha i hverdagen likevel, og det er jo tross alt flest hverdager. 😉 Men jeg fikk en blomst utpå kvelden da, av den der dattera mi som er så skrekkelig forelska for tia. Og det var kjempekoselig.

        Syne mitt har vært som ditt. Veldig avhengig av dagsformen. Og sånn er det vel enda. Bortsett fra at jeg ser litt gjennom ei tåke/flekker. Og det er ganske slitsomt. Skjønner jo at ikke optikeren kan finne ut av det da ja. Jeg har måtte sende briller til over 8000 i retur to ganger for tre års tid siden. Og etter det gav jeg opp!

    8. Ingen av mine mødre er i livet lenger, og ikke har jeg barn så litt stusselig er det her også 🙄 Jeg hadde først tenkt å dra på gravlund å tenne lys, men det er så glatt st jeg droppet det. Har tent lys her i stedet.

      Man får bare gjøre det beste ut av dagen tenker jeg 😊

      1. Ja, og det beste denne ganga var å droppe Facebook og Instagram … og håpe dagen gikk fort over. 😉 Men så, helt på tampen av kvelden, fikk jeg en blomst levert på døra av yngste dattera mi. Jippi!!!

    9. Litt trist å ikke få oppmerksomhet på morsdagen da.
      Mannen din kunne i det minste ha kommet med blomsterbukett til deg.

      Jeg var så heldig å få gave, kort og sms fra min voksne datter som akkurat nå befinner seg på ferie på Gran Canaria. Hun hadde kjøpt gave før hun reiste og gitt den til min mann.

      Yngstemann har jeg ikke hørt fra, men det hadde jeg ikke regnet med heller, han husker ikke slike dager.

      Mannen kom med to fine blomsterbuketter og en liten gave. Jeg er privilegert jeg

      Ønsker deg en fortsatt fin kveld

      1. Drømmemannen … er ikke en drøm når det gjelder blomster og slike oppmerksomheter. 😀 Men sånn i hverdagen er han helt fenomenal. ❤ Og det er tross alt hverdager det er flest av. Men jeg fikk en blomst levert på døra etterhvert, av yngste dattera. Og alle tre sendte jo meldinger da. Var nok bare meg som fikk alle disse flotte hilsningene, kakene, blomstene fra sosiale medier rett i fleisen … og så var det en litt kjipt dag i tillegg. Og da ble det litt furting. Hadde satt veldig pris på en blomst fra mannen da, selv om jeg ikke er far til hans unger. Kanskje han lærte til neste gang nå. 😀 Selv om jeg tviler sterkt på det.

    10. Har ikke feira noe her heller, yngste er i “syden” ..eldste kom innom og fikk is tel kaffen 🙂 Dårlig syn er ikke moro, jeg har sånn “vanlig” dårlig syn pga alderen..slitsomt nok det 🙂 Så flott ved vannet … Klem <3

      1. Neste år skal jeg jaggu feire meg selv om ingen andre gidder! 🙂 For jaggu hadde jeg fortjent det.

        Dårlig syn er no’ dritt. En finner ikke ut hvor viktig synet er før det ikke er som det var. Eller noe sånn. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg