Det kommer seg …

Se det ja, her er resultatet av to dagers arbeid på utsiden av rønna. Må si meg veldig fornøyd med det. Nå er det bare 5-6 meter igjen bak carporten der på venstre side … så kan jeg vel bare starte på begynnelsen igjen. Eller inne i det aller helligste – tomta som er gjemt mellom huset, gjerdet og hekken. Husker jeg var så utrolig fornøyd med denne hjørnetomta da vi kjøpte huset for 20 år siden. For en lykke å ha en slik beliggenhet. Men litt her og litt der er jo mye mer arbeid enn en firkanta flekk foran på den ene siden. Må vel skylde på at jeg var forholdsvis ung og mye sprekere da. Med stort pågangsmot og arbeidslyst, og en kropp som tålte presset. Til tross for full jobb og tre unger. Mye har forandret seg siden den gang gitt … og ikke til det bedre akkurat.

Det er noen år siden sist det så sånn ut her. I fjor rømte vi jo bare ut på hytta og ble der i tre måneder.  Jeg måtte ha en skikkelig time-out, og dermed var jeg borte fra bloggen også. Faktisk meldte jeg meg nesten ut av alt som var. Lot hage og ugress seile sin egen sjø, og bare fortrengte hele greia. De andre årene har jeg omtrent sitte her og grene over alt jeg burde ha gjort, uten å få gjort en dritt. Farta frem og tilbake for å klippe plen og luke, så det var jo bare et salig stress alt sammen.

Men jaggu måtte jeg slite for sløvheten nå. Det var det litt av en jobb langs kanten her. Plantene hadde jo krøpet seg godt ut over asfalten, og under dem var det 3 cm jord til og med, med diverse røtter og ugress i, pluss en blomst i ny og ne. Merkelig at det en ikke vil ha gror som bare pokker, mens blomstene heller er litt stusselige og vanskelige å ha med å gjøre.

Jada, jeg vet at den eføyen på veggen der er reine dødsstøtet for kledningen. Jeg er jo en ivrig tilhenger av Sinnasnekker’n så dette har jeg fått inn med teskjeer! Men jeg regner med at veggen er såpass ødelagt nå at vi ikke kan fjerne planten før vi har råd til ny kledning. Dermed forblir den veggen grønn og frodig en god stund til. Fargen står jo fint i stil til fargen på hybelens veranda … 😀

I går ble det ikke noe hagearbeid. Formen vettu … den der hersens greia som ikke er helt på min side for tia, den ble jo ikke akkurat bedre etter at jeg hadde stått med fua i været og fjerna alt buskaset her ute. Men gleden over å komme hjem til dette synet i dag, etter å ha lufta Jonas, var faktisk så stor at jeg skal ut og fortsette nå. Det er meldt masse regn, men enn så lenge drypper det bare litt. Dessuten var jeg fortsatt vanntett sist jeg testa, så dette går nok greit.

Fin torsdag til deg. 🙂

16 kommentarer
    1. denne delen av hagen var skikkelig fin,og ja jeg er enige i att en hage er enklere om det bare er en lapp forran huset,min strekker seg veldig langt,rundt hus og mellom hus og løde og nedover og attmed en garasje :=),eføyen må bort ja,men du har nok rett i att det er bedre slik det er nå og så fjerne hele eføyen når dere en gang skifter bordkledning :=)

      1. Ja, du har jo virkelig mye, så vårt er jo bare en brøkdel av det. Men innimellom alt for mye. Akkurat nå, som jeg har fått gjort noe, så er jeg derimot veldig fornøyd med tomta.

    2. Gratulerer 😀 Flinke du.. utrolig bra med alt som vises etter 🙂 Men skjønner godt at man av og til bare må snu seg vekk og late som man ikke ser det 😀 Flott ble det i alle fall 🙂

    3. Det ble kjempefint! Veldig koselig når det er sånn, men jammen er det mye jobb ja. 🙂

      Nå har vi jo bare plen og et lite bed ved Huset, og her i byen en liten balkong uten ekte planter (de bare brenner bort ) så det er ikke så mye luking for oss. Men myye plenklipping.
      Synes du har vært veldig flink! 🙂

    4. Det er helt fantastisk ut, og det er litt av en jobb å få det sånn. Mye mer enn de som ikke har hage kan forstå 😉 Jeg må ut å redde rosebusken min i dag etter uværet i går kveld. Den har lagt seg utover, og kommer til å knekke hvis jeg ikke gjør noen. Ha en fortsatt fin torsdag 🥰

    5. Det var litt av en jobb du har gjort!!
      Skikkelig fint ble det😊
      Jeg har en plan selv i dag, men den er ikke sååå stor som det du har gjort 😍

    6. Så fint det ble👍 Jeg har akkurat flyttet fra hagen og huset mitt og savner det veldig.
      Har en stor terrasse her vi bor nå, men foreløpig er det kun oppbevaringsplass for rot. Håper jeg kan få til noe i løpet av sommeren, hvis formen blir litt bedre

      1. Takk. 🙂 Det kan bli kjempefint på en terrasse også. Svigermor har reine hagen på sin. Det gror så flott og fint i en haug med krukker. Til og med jordbær har de der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg