Corona-ekspressen

Hei og hå. I går var vi sammen med en del venner. Faktisk hele 10 stykker samlet på en plass. Det er lenge siden det. Kjempekoselig var det. Men jeg var, som vanlig, den første som måtte hjem. Det er ikke fullt så koselig.

Egentlig hadde jeg fått nok allerede klokka 22. Men selv ikke jeg går hjem da! Hånda verka, jeg var kvalm og hadde sykt vondt i hodet. Så halvannen time seinere var det ingen vei tilbake.

Vi tok bussen noen minutter før midnatt. 

Den var stufull! Og jeg var jo så dum at jeg trodde disse som var der skulle av der vi gikk på. Men den gang ei. Det var ikke køen for å komme ut jeg så bak i bussen, men rett og slett en skikkelig overfylt buss. Og ungdommen går ikke lengre enn høyst nødvendig, så de skulle selvsagt sitte på noen meter til.

Nye studenter er klare for en tilværelse i byen vår. Sjeldent har jeg sett så mange dritings folk på en plass! Flere av dem var nesten ikke i stand til å stå på beina. Men inn i bussen hadde det klart å komme. Alt for mange. Her var det ikke snakk om en meters avstand, de satt og lå oppå hverandre. Hylte og skreik. – Stopp bussen, jeg skal av og puuuule! Dette ble gjentatt 10-12 ganger mellom disse to busstoppene. Det er da du føler deg sykt gammel, og på helt feil plass …

Jeg sitter enda her og angrer. Vi burde ha tatt en taxi, eller aller helst spasert hjem. Og om ikke studentene var i stand til å skjønne at dette var litt på trynet, så burde det kanskje ha gått opp et lys for sjåføren.

Kanskje busselskapet bør vurdere navneskifte? Corona-ekspressen passer helt perfekt, spør du meg. For her var det nok ikke et eneste menneske som tenkte smittevern. Det var langt fra sitteplasser til alle, så midtgangen gjennom hele bussen var studd med folk. Fulle, unge, glade. Håper de er like glade i dag. Eller for den saks skyld om et par måneder. Når coronatesten viser at de er smitta, eller graviditetstesten viser at ja, ho fikk absolutt pult ho der som hadde tre i promille!

Fortsatt god søndag.

10 kommentarer
    1. Det er helt vanlige tilstander på ettermiddagstrikken dette…ikke at de er stupfulle folk, men stupfulle trikker…Så det er bare å ha munnbind klart 😮 Fordi mange unge IKKE bruker det, får en del av oss andre gjøre det :-/

      1. Glad jeg ikke bor i Oslo! Har fått tak i munnbind, dattera kjøpte i Litauen da de var der. Men her er det jo INGEN som bruker sånt, og jeg vil ikke være den eneste. Så dermed er det bedre å holde seg for seg selv.

    2. Huff for en utrivelig opplevelse 🙁 Ikke bare var du sliten og vond, men du måtte finne deg i en overfylt buss med overfulle mennesker. Jammen misunner jeg deg IKKE den opplevelsen.
      Og sjåføren burde få seg en smekk. Det burde rapporteres inn. Eller anmeldes. Helt ærlig.
      Håper du har det greit i dag ♥ God klem ♥

      1. Etter den søte kløe, kommer den sure svie, vettu. I går og i dag har jeg vært helt gåen. Bare fordi det var litt gøy på lørdag. Men sånn er det jo bare. Hjelper ikke at jeg må fyke til legen i sentrum annenhver dag for å bytte på såret.

    3. Men herligheten da………… Dette burde buss-sjåføren ta ansvar for. Ikke greit i det hele tatt – og det var da ingen 1 meters avstand etter det jeg forstår. Og ungdommen….. ja de burde også brukt hue………….

      1. Veldig rart at folk ikke kan tenke selv … Hånda er visst bedre, sykt sår, men bedre i følge legen. Så da må jeg vel tro på han da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg