Bursdagsfeiring – og stor i kjeften

I går var det altså 11 år siden jeg ble mormor for aller første gang. Utrolig så fort de årene har gått. Tenk at denne bittelille jenta som jeg var med og tok imot snart er en tenåring. Hva sier det om mormora?

Uff … orker ikke tenke på akkurat den biten … Får heller være sjeleglad for at en fortsatt er tålig oppegående og kan være en viktig del i livet til barnebarna, forhåpentligvis i mange år fremover.

Jeg er jo så heldig å ha alle veldig nærme. Og Adriana er vel den som har vært aller nærmest, for de bodde på hybelen her til ho var omtrent tre år. Det var skikkelig koselig, og faktisk litt leit da de flytta. Selv om hybelen var alt for liten for en familie på tre, og huset de kjøpte bare ligger litt nedi bakken fra oss, en kilometer eller deromkring.

Vi har storkost oss med litt aleinetid. Helt uten at noen av søstrene eller kusina, var med. På torsdag henta jeg ho på skolen og så bar det rett ut på Sørlandssenteret. I år shoppa ho bursdagsgavene selv. Egentlig skulle ho kjøpe masse sminke på Normal, men siden ho allerede hadde fått det så ble det noen andre ting fra ønskelista. Pluss et kafebesøk selvsagt.

Det er sjeldent ho er på overnatting aleine. Denne ganga passa det superfint, siden fredagen var planleggingsdag og skolen var stengt. Det jeg ikke hadde tenkt på da, var at både skolen og sfo’en til kusina heller ikke hadde åpent … men ho kom på fredags morra heller, siden bursdagsbarnet hadde gledet seg så til å være aleine med oss.

På kvelden bestilte vi sushi. Noe som absolutt er yndlingsretten til hovedpersonen. Dermed det ble det nesten en liten ekstrafeiring litt på forhånd. Fredag var det selskap hjemme hos ho, og der var det fullt hus og stormende jubel. Jeg bakte kringler, tanta kom med sjokoladekake og x’en min lagde en bløtkake. Jeg er egentlig ikke kommet over det sjokkket enda! At han lagde kake altså … Men vi feiret iallefall som en stor, lykkelig familie. Og uten at mamma’n trengte å slite seg ut, det er jo bare tre uker siden ho fødte.

Stor i kjeften er blant annet en av tingene ho valgte ut. Heldige oss så hadde de minus 40 prosent for alle ARK-venner denne helga, så det ble bare en del av gaven. Uheldig for oss var at når jeg nå googlet dette spillet, så kunne en få det for 99 kroner på nettet. Bare som et tips altså. Prisene på spill varierer noe sykt. Så her kan du spare mye om du leker litt detektiv før du shopper.

Jeg hater å spille. Men må man så må man. Og vettu, dette var faktisk ganske gøy. Det ble mye latter og sikling. Så en tørkerull er ikke dumt å ha i nærheten. Dessuten: stort vakrere enn dette kan vi sannsynligvis ikke bli. 😀

4 kommentarer
      1. Ja, spesielt ho på 11 synes det var kjempegøy! 😀 Men så hadde ho jo kjøpt spillet selv også da. Skal si det fantes i ufattelig mange forskjellige varianter det der spillet forresten. Den ene utgiveren hermer etter den andre. Og i alle prisklasser omtrent.

      1. De vokser til ja. 🙂 Og godt er jo det, alternativet hadde jo vært verre. Men her kommer det jo stadig flere og flere, og det er jo kjempegøy! Regner med den badinga mi skal holde meg ung fremover nå. Haha. Kanskje finner jeg til og med en foryngelseskilde eller noe sånn. Det hadde vært noe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg