Blodtrykk på ville veier

Follow my blog with Bloglovin 

Hei der ute. Takk for at dere bærer over med klageinnleggene mine. Formen er litt bedre i dag. Men blodtrykket mitt er ganske høyt. Jeg er jo medisinert, så det skulle vel ha vært på normalen nå. Sånn ideelt sett. Men det kan vel stige når hele kroppen verker og alt går på høygir for å få den tilbake til normalen igjen. Det er jaffal det jeg trøster meg selv med, her jeg dingler rundt og ikke helt vet hvilken ende jeg skal begynne i. Synes det er litt rart at hvilepulsen min var så veldig høy i går. Den ligger normalt på mellom 50 og 54. Men i går som jeg stort sett lå hele dagen var den jevnt over på mellom 70 og 80. Så det er noe som ikke stemmer helt her.

Morraluftinga ble gjort i mørke. Det er jo like greit når en føler seg som ei oppvridd vaskefille. Så nå gjenstår bare dusjing av kjærringa, støvsuging og vasking av golvene, og litt rydding på kjøkkenet. Tenker jeg starter med kjærringa jeg. Så blir jaffal det gjort før helga. Resten kan jo drømmemannen hjelpe til med, om jeg ikke rekker alt. Å vaske meg selv vil jeg helt gjøre på egenhånd.

Som du skjønner, ikke de helt store planene her for helga. Bortsett fra til søndag. Da har jeg jo tenkt meg på øyhopping. Håper været blir greit, slik at jeg kan få tatt noen fine bilder av Sørlandets skjærgård på vinterstid.

Sånn som dette kan det faktisk se ut! Det er rart med det, når det først er stille på havet om vinteren, så er det veldig stille. Det er sjeldent det er slik på sommeren. Krysser fingrene for at værgudene og fibrotrollet er litt på min side til søndag da.

God helg! Håper du får fylt den med noe koselig og greit.

 marit

16 kommentarer
    1. Hvis den hvilepulsen holder seg så høy, bør du få tatt en sjekk.

      Håper på fint vær til helga, tror det er spådd mange varmegrader her. Så da blir det vel enda mer holkeføre. Men jeg skal bruke helga til å slappe av, er jo to arbeidsdager siden jeg hadde en uke fri – og jeg er utslitt.

      1. Jeg har fått time til mandag.

        Været ser flott ut foreløpig. Heldigvis er det ikke mer is hos oss lengre. Du får prøve å lade opp så godt du kan til arbeidsuka starter igjen.

    2. Ja nå vil jeg ha skikkelig flott vær så en kan tusle rundt med fotoapparatet i helga. Må kose seg litt når det er vinter også. Gleder meg til våren, for om alt går som det skal så kommer det en liten “Jentejonas” til meg. Håper de finner ut av blodtrykket ditt da, det er litt skummelt når det er helt på ville veier. God helg med drømmemannen, kose dere!

      1. Har ikke noen vinterfølelse her. Det er sol og blå himmel og all snøen forsvant jo. Men våren og sommeren er jo best, uansett. Synes jeg. Så spennende med en “liten” Jonasjente. <3 Skal få sjekka det trykket mandag morra. God helg til deg og alle de firbente også.

    3. Ikke noe hyggelig det da.. Aldri hatt noe tull med blodtrykket heldigvis.. Nydelig skjærgårdsbilde 🙂 Håper det blir en fin tur og at helga ellers blir ok 🙂 God bedring og klem fra meg <3

      1. Jeg tror dette er arvelig. Uten at jeg har noen å spørre. Men husker pappa sleit med det. Det som er litt ekkelt er jo at jeg går på medisiner, og plutselig så funker de ikke lengre … Bedre, men har skallebank deluxe! Skal treffe søster og svoger i byen for en lunsj, og har bare tenkt å gå uansett form.

      1. Det håper jeg også. Må vel gå med en døgnmåler nå, når jeg kommer til legen mandag morra. Det er jo alltid like gøy …

    4. Ojsann 😮 Høres ikke helt ideelt ut det der nei. Men håper det roer seg snart.
      Og så krysser jeg fingrene for fine bilder fra vinterskjærgården etterhvert 🙂

      Gode helgen til deg ♥

      1. Trykket har roet seg bittelitt, men pulsen durer og går og lever sitt eget liv, uansett hva jeg gjør. Fikk legetime til mandag. Håper de finner ut av noe.

    5. Hei!
      Huff da…………… hvilepuls som ligger over 70 kan ikke være behagelig……………….. håper det går seg til og at du får bedre dager fremover 😀

    6. uffda,jeg ville tatt en ekstra sjekk hos legen jeg :=) håper det roer seg fort.
      Her får jeg besøk av søster i dag og svoger,dei skal ligge over mer enn en natt håper jeg :=) vi skal nok få det hyggelig selv om formålet med besøket ikke er hyggelig,for på tirsdag skal vi ha bisettelse på vår far og den biten kom litt for tidlig i livet ,men desverre rår vi ikke over slike ting

      1. Jepp. Har fått time. Den døden kommer når den vil, og spør ikke om alder. Dessverre. Mamma var jo bare 58. Så jeg var akkurat der du er nå for 26 år siden. Godt du ikke er aleine. Klem fra meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg