Blæææh!

Morratur i det drittværet! Til og med Jonas forsøke å protestere så godt han kunne. Stoppa opp, kikka på meg. Pliiiiis da, vi virkelig ut nå? Gjett hvem som bare hadde lyst til å snu og gå hjem igjen? Jepp, det var meg.

Men da hadde jo bikkja trodd at han var sjefen. Og det vil jeg jo ikke ha noe av. Vi har sett på et program på NRK, Fra bølle til bestevenn, og jeg er ganske sikker på at Jonas uten problemer kunne blitt som denne newfoundlandshunden. Om vi bare hadde latt han ta styringa, og det er muligens fort gjort når du står der med en “liten” ulldott på 15-16 kilo. Ny valp i hus, og de er jo så skjønne … bare det at tre år etter veier ulldotten 84 kilo. Fortsatt skjønn selvsagt. Men om en så stor hund absolutt ikke vil noe, eller vil noe helt annet enn det du hadde sett for deg, så har du lite å stille opp med om hunden ikke har skjønt hvem som bestemmer.

Visste du forresten at leonbergeren har svømmehud mellom tærne? Jepp, dermed passer han perfekt på det våte sørland. For her er det pokker med så ille nå at jeg er ganske overbevist om at alle sørlendinger som blir født i 2020 også blir født med den svømmehuden! For skiene som de fleste andre nordboere er født med, de har ikke vi brukt for.

9 kommentarer
      1. Takk. 🙂 Jeg har øvd meg på tre schæferhunder før han her. Og er nok en smule streng også tenker jeg. Ja, viktig å tenke seg om før man kjøper hund, for du skal jo ha de i mange, mange år. Og den valpen en kommer hjem med, den er ikke valp veldig lenge.

    1. Underbara hundar <3 men dom luktar inte gott när dom är blöta!!! Jag visste inte att leonbergern hade simhud mellan "tårna" !!!!! Tänk vad man får lära sig mycket 🙂 Sen tycker jag, att det inte gör så mycket om dom som föds nu inte föds med skidor på fötterna, det är tillräckligt många norrmän som har det *säger hon som älskar att se skidsport på tv* 😉 Ha en underbar lördag <3

    2. Her var det sol i går ..grått i dag..Fint dere kom dere ut en tur til tross for at det var vått.. En sånn hund er det nok lurt å ha styringa på ja..eller det burde man vel ha på alle hunder 🙂 Fortsatt god helg <3

    3. Ojj.. ojj 😀 Såpass ille ja… ja da skjønner jeg frustrasjon fra både ulldotten og menneske 🙂 Håper det drar seg mot bedre tider, for jeg mener jo å huske snøkaos på Sørlandet for ikke så mange årene sida.. men nå går jo tida så fryktelig fort…. God helg 🙂

      1. Snøkaos på Sørlandet … det er når det har kommet tre centimeter og avisfolkene må ha noe å skrive om! 😀 Det verste med det er jo at alle i resten av landet tror at vi her i sør ikke tåler noe som helst før vi får panikk. Vil heller ha snø enn alt dette vannet som siler ned utenfor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg