Bilde nr. 4000 på instagram!

Hei på deg. I dag har jeg hatt drømmemannen med meg på morrarunda med Jonas. Det er koselig å gå sammen for en gangs skyld, og han ble faktisk med selv om jeg sa jeg kunne gå aleine. Etterpå måtte det litt snørydding til! For mannen og snøfreseren vel og merke. I dag laget han til og med noen gangstier i hagen slik at Jonas får beveget seg litt mer der ute. Han liker nemlig ikke så dyp snø som vi har nå. Han er så tung at han forsvinner helt, og da er det tydeligvis ikke så gøy lengre.

Vi har ingen planer for helga. Og det blir definitivt ikke noen lange turer heller. For her er det ufremkommelig alle andre plasser enn på sykkelstiene, og det er jo litt begrenset hvor gøy det er å tråkke rundt der i timevis. Tenker redninga blir hundeparken i dag, så får vi se hva vi finner på i morra. Uansett må jo Jonas få beveget seg litt. Han er så godt vant vettu, så om det blir litt stille nå så blir han litt vel masete. Men får han turene sine så merker vi nesten ikke at han er her. Bortsett fra på snorkinga da.

Er du på instagram forresten? Det er jeg, og det er vel der jeg har vært mest aktiv når det gjelder sosiale medier. Jeg ble hekta fra første dag igrunnen. Og det har jeg vært siden. Så dette ble mitt bilde nummer 4000! Slå den da! Jeg har ikke mange følgere, og jeg følger ikke så skrekkelig mange heller. Det er vel rundt 400 i hver gruppe der, og det meste jeg har fått er vel rundt 80 likes på et og samme bilde. Det var jo selvsagt gøy, men det er ikke derfor jeg legger ut bilder der. Jeg gjør det bare fordi det er så gøy å ta bilder! Og instagrammen er jo med meg overalt. Det er vel forsåvidt både bloggen og facebook også, men de mediene liker jeg best fra pc’n.

Instagram har fått oss avgårde på den ene turen etter den andre. Det er masse flotte turbilder som blir lagt ut her nemlig, både fra fjern og nær. Den jeg er mest fornøyd over at jeg fant her er nok denne som vi tok for en del år siden. Da var ikke disse jettegrytene så kjent som de er nå. Iallefall ikke for oss som ikke akkurat bor i nærheten der.

Bildet nr. 4000 ble også det aller første i mappa for februar. Og jeg håper det blir mange flere der etterhvert. Er det noe jeg har full kontroll på så er det bildene mine. De er lagra etter årstall. Og under hvert år så er det en mappe for hver måned. Inni der igjen er det også undermapper, og en som går igjen er jo selvsagt Ut på tur. En for hver måned. Og inni her er turene lagt i hver sin mappe med navnet på hvor vi var. Selvsagt er det noen bilder som bare blir liggende rett i månedsmappa. Men det er ikke så mange at jeg mister oversikten. Bildene er lagret på pc’n, men også på en ekstern harddisk. Og de gangene jeg må skrifte ut datamaskinen så overfører jeg alle bildene til den nye. Tar litt tid. Men da har jeg de iallefall her om jeg skulle ha brukt for dem.

Jeg har ikke noen sky. Det vil si, jeg bruker den iallefall ikke. Men selvsagt har jeg iCloud. Problemet der er at jeg synes det er så utrolig tungvint å få bildene over på pc’n når jeg trenger det. Dessuten blir det så fort fullt her, selv om jeg har oppgradert en gang allerede. Men nå tar jo jeg litt i overkant mange bilder da. Så jeg pleier å legge over bildene til pc’n manuelt, i de mappene de hører hjemme i, med jevne mellomrom. Eller uten mellomrom, for det er stor sett hver dag. Slik er det med kameraet også. Jeg tømmer for hver gang jeg har brukt det, selv om jeg har plass til mange hundre bilder på brikka.

Hva slags system har du for bildene dine?

 marit

19 kommentarer
    1. Jeg har bildene mine tatt med mobilen i MinSky – de som er tatt med kamera ligger på en egen minnebrikke og på mac. 🙂 Instagram er moro, men jeg er ikke like aktiv som før! Klem <3

      1. Det dabber jo normalt litt av, når nyhetens interesse er over. 🙂 Men for min del har det ikke gjort det med instagram. Merkelig nok.

    2. Så flink du er ! Jeg lagrer nå bildene på min sky da icloud var tungvindt. Så masse snø dere har ! Selv har vi har litt mere i midt norge 🙁 God helg til deg 🙂

      1. Hadde jeg bare hatt like stålkontroll på alt i livet mitt, så var det ikke farlig! 😀 Veldig mye snø her, men ikke så mye i sentrum. Vi ligger jo ikke så langt vekk derfra, men vi er litt høyere oppe. 😉

    3. 4000 bilder på instagram er bra – gratulerer! Jeg har bildene mine på pc. Og når et år er omme legger jeg (les:mannen) dem over på en ekstern harddisk og på en annen lagringsboks som vi har her i huset. den andre boksen er koblet til tv’n sånn at vi kan se bildene der (bare at det er så mange kapper og fjernkontroller at jeg kan det ikke).
      Den turen til de horisontale jettegrytene så fin ut, men jeg vet ikke om jeg hadde klart å klatre verken ned eller opp,,,
      Ønsker deg en fin helg i snøen

      1. Takk. 🙂 Jeg er heller ikke så glad i for mange knapper og fjernkontroller. Så skjønner hva du mener. 😉 Vet heller ikke om jeg hadde klart den turen til de jettegrytene nå. Men faktisk så har jeg veldig lyst til å forsøke igjen. Tiden får vise.

    4. Gratulerer med bilde nr.4000 🙂 Instagram er jeg på som du vet…fint å dele bilder å ha dem samla for egne del også der 🙂 Har mapper på pc, men skulle vært mye flinkere med systemer og å slette bilder.. Du tar masse flotte bilder syns jeg:)) Klem <3

    5. Instagram er jeg ikke helt enig med meg selv hva jeg egentlig synes om. Det har nå blitt vel 1000 bilder der. Har endel følgere vel 300 stykker og følger litt færre, men det gir meg ikke særlig glede med noen klikk at de liker bildene mine der. Jeg bruker kun PC til både blogg og FB. Ikke har jeg noen cloudsaker heller. Speilrefleksen tømmes med javne mellomrom over på PC, der lagres bildene i mapper som du gjør, Årstall, måned, men jeg har datoen jeg tømmer minnebrikken i tillegg. Så en måned inneholder stort sett 8-15 mapper. Poster veldig lite bilder på FB også, de blir liksom bare borte der. Men jeg er flink til å linke til bloggen når jeg poster et nytt innlegg. Er liksom litt kveldssyssel det. Her laver snøen ned ennå og i dag var det hele 79 centimeter på plenen. God helg!

      1. Høres ut som vi lagrer på ganske lik måte. For meg passer dette veldig bra. 79 cm snø!! Himmel. Det vi har er jo bare for barnemat å regne da. Men for oss er det MYE! 😉

    6. Høres ut som vi har det likt med lagring av bilder..bortsett fra at jeg lagde meg en sånn gratis sky…Så nå har jeg ekstern hardisk og sky…Tilfelle noe skjer med hardisken…hihihhi..eller skyen…..Var mye på insta før..men klarer ikke følge opp alle de forskjellig stedene..prøvde meg på flickr..Det var veldig greit..med mange utenlandske…Jeg m¨å ogs¨å måke sti for hundene i bakgården..hihihi..Alt for hundene….hihihi…

      1. Det er lurt å ikke bare ha bildene en plass jaffal. For da kan det fort gå galt om du er riktig uheldig. Jeg har vel også en gratis sky eller to, om jeg vil. Men har ikke tatt de i bruk. Er veldig mange forskjellige sosiale plattformer. Jeg hadde såvidt snapchat, men den sletta jeg igjen. Får være måte på hvor pålogget en skal være til enhver tid. Høres litt bortskjemte ut disse hundene våre, spesielt om noen som ikke har hund leser dette. 😉

    7. Bilde4000 var imponerende. Jeg er ikke aktiv på instagram nå 🙂 Jeg har ett atfor dårlig system til bildene mine desverre. Er i mapper på macen eller på blogg, nettbrett, mail

      1. Hmmm .. kanskje du må ha det som et mål i 2019 å starte med et system for bildene dine? Det er jo kjipt om de plutselig forsvinner … 😉

    8. At du har oversikt over hva som er ditt bilde nr 4000 er beundringsverdig! 😀
      Jeg har bilder på laptopen, og mange på telefonen. Burde få meg “sky”, for har opplevd at bilder har dødd med telefon før, og det er ingen godfølelse.
      Jeg har instagram, men glemmer å gå innom der, så ikke lagt ut noe på lenge. Har også snapchat, som jeg også glemmer at jeg har. Og jeg glemmer å sjekke bloglovin 😀 Høres jeg glemsk ut? Hehe.. Blir litt mange sosiale medier å holde styr på.
      Ønsker deg en god lørdag 🙂

      1. Akkurat det er det instagram som forteller meg. At jeg nå har 4000 bilder der. 😀 Jeg har sletta min Snapchat, ble for mye å holde styr på her også! Kan jo ikke bruke hele døgnet til å oppdatere alle disse digitale plattformene. Må jo ha tid til å spise og gå på do også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg