Bare innom …

.. for å si at jeg fortsatt er her. Såvidt. Denne bloggen tar nesten fra meg nattesøvnen for å si det rett ut. Det er ikke noe gøy lengre. På samme tid så får jeg helt angst for at dere alle, som har vært med meg de siste åtte årene av livet mitt, bare skal forsvinne rett ut i intet. Jeg har kanskje ikke betydd allverdens for dere, men for meg har dere betydd veldig mye. På en måte er dette mitt sosiale liv.

Det er her jeg tyter om hvor forferdelig livet er innimellom. Men også her jeg har delt små og store oppturer. Sånn sitter jeg jo ikke og snakker sammen med de jeg innimellom omgås i det virkelige livet. Noen ganske få vet hvordan jeg egentlig har det. Om de ikke leser her da. Men gjør de det så sier de iallefall ikke noe om det. Og det er sikkert like greit.

Huset er ganske julekoselig på innsiden nå. Utenfor er det heller dårlig stelt. Omtrent som duften av julebaksten, den er helt fraværende. Ellers prøver jeg å ikke stresse. Det skal skje mye fremover. Fra fredag og ei uke går det i ett. Med andre mennesker rundt meg hele tiden. Jeg vet ikke hvordan det skal gå. Gruer meg litt. Går det så går det. Går det ikke … så vet vi det til neste år.

Drømmemannen er lei av kjærringa. Og kjærringa er lei av kjærringa. Så da stiller vi nokså likt der altså. Livet består av alt for mange hverdager nå. Det er sjeldent vi er sammen med noen andre. Innimellom tror jeg nesten jeg holder på å klikke … og det gjør sikkert drømmemannen også. Men han sier ikke noe som helst før det sprekker. Som en eksplosjon. Og den kom i går. Så tredje søndag i advent ble avlyst hos oss. Kanskje vi burde ha forskjøvet jula også litt, men det blir litt verre å få til …

Det var det. Håper du har det bra …

♥ marit

17 kommentarer
    1. Uff..så trist å høre…men jeg tror det er mange som sliter med den nye bloggen…Håper de gjør noe etterhvert….for tror mange forsvinner…Kjenner litt på det selv….er liksom ikke like koselig…Håper du får en fin jul, og at du ikke sliter deg ut….og hold ut bloggen…vi håper på bedre tider…

      1. Får håpe det går seg til ja. Akkurat nå tenker jeg at jeg faktisk var blant de heldige som ble flytta over .. og ikke bare lagt ned. For det er visst noen av dem også. Som ikke hadde nok trafikk, innlegg eller følgere. Ikke vet jeg. Jeg tror ikke jeg trenger å gjøre så mye for å slite meg ut .. er utslitt fra før av! Klem fra meg.

    2. Jeg håper virkelig ikke at du forsvinner, for jeg kommer nå i alle fall til å savne deg… Jeg leser de alle fleste innleggene dine, men jeg er ikke alltid like flink til å kommentere tilbake. Det som irriterer meg mest med den “nye” bloggen er at jeg ikke kan se dere jeg følger i kontrollpanellet mitt, og at jeg heller ikke ser svarene på mine kommentarer. Da må jeg inn på hver av dere for å sjekke. Mulig det er en avhuking et sted som jeg ikke har funnet enda.

      Jula er ikke den letteste tiden å ikke være i form… Da skal man orke så mye, som man egentlig ikke orker. Derfor er jeg så glad jeg skal feire julaften alene, som alltid, for da slipper jeg å stresse å gjøre alle til lags.

      1. Takk for fine ord. Jeg er iallefall ikke flink til å legge igjen spor etter at vi ble flyttet. Og har ikke kapasitet til å gå tilbake på hver blogg for å se om noen har svart. Så dette ble litt dumt gitt … Høres trist ut å feire aleine, men det er vel etter hva en er vant til. Du slipper unna det verste stresset ja. Hørtes deilig ut det.

    3. Nei,ikke gi deg med blogginga!:)
      Du skriver og uttrykker deg så bra,og også om hverdagslige problemer som en lett kan kjenne seg igjen i.
      Håper DU har det bedre nå,på tross av gårsdagen…

      1. Hmmm … ser jeg fortsatt har noen som følger meg. Og det er koselig. Kommer kanskje sterkere tilbake på nyåret. Takk. Stemninga er bedre her, men jeg er sykt sliten …

    4. Skrev en kommentar men tror ikke den ble sendt…så prøver igjen..mulig du får to.. Liker å følge bloggen din <3 Her blir det bare gutta som kommer på julaften og di pleier å ligge over å spise frokost her 1. juledag .. Før var det mye sosialt i jula, men ikke etter jeg ble syk..men mannen og jeg finner nok på litt..tur i skogen eller en kaffe i byen f.eks 🙂 Koselig med alle nissene hos deg 🙂 Gode ønsker for juletiden <3

      1. Joda, du kommenterte to ganger du. Tusen takk. 🙂 Denne jula blir visst plutselig veldig sosial, og mye skal foregå hos oss. Det ble bare sånn … så når kjærringa allerede er utslitt nå så kan jo det bli gøy!

    5. Litt mere styr å finne andre og å kommentere etter det nye, men det å lage innlegg går greit nå 🙂 Liker å følge deg og bloggen din… Blir rolig jul hos oss, gutta kommer på julaften og pleier å ligge over å spise frokost her på førstedag 🙂 Ellers ingen planer. Før jeg ble syk var det mye sosialt i jula…men mannen og jeg finner nok på litt , en tur i skogen eller en kaffe i byen 🙂 Koselig med «stua full av nisser»hos deg…Gode ønsker for juletiden <3

    6. Litt den samme følelsen for bloggen min jeg også. Det er et ork. Jeg har ingen å eksplodere hverken pga eller for så her koker det hele tiden. Har ikke en nisse framme så bamsen min får væer nisse nok.

      1. Hehe … jeg var mer eksplosiv i mine yngre år! Men samlet aldri opp over lengre tid. Det var mer sånn små eksplosjoner i tide og utide. Ikke at det var noe bedre for omgivelsene, men jeg synes nå det er bedre enn et helt vulkanutbrudd! Du får sette på den bamsen ei nisselue! 😉

    7. får håpe drømmemannen er bedre nå etter eksplosjonen da :=) og jeg er enige med deg,dette er mye mitt sosiale da det er få andre her jeg bor ,jeg har jo fulgt deg mange år og føler jeg kjenner deg godt nå :=) trives med å lese dine innlegg så vi får bare holde ut og lete litt etter hverandre her inne ,eller bare skrive inn bloggnavn,da finner vi våre bloggvenner,men skjønner liksom ikke hvorfor vi måtte flytte slik til noe som etter mitt skjønn ikke er til det bedre i allefall :=) min jul blir trist i år ,jeg er i ferd med å misse min pappa,så her går jeg som en zombie for tiden uten ork til å skrive,når det hele er over kommer jeg nok tilbake som før,er bare litt vondt akkurat no ,klem fra meg

      1. Tror jeg har funnet de fleste på bloglovin’ nå. Men det der med at en ikke ser når noen svarer på det en kommenterer. Det er jo ille! Tror ikke jeg har kapasitet til å inn og lete etter svarene også. Så nå har jeg vært ganske anonym og bare lest og luska meg ut igjen.

        Ikke koselig å høre om pappa’n din. Det passer jo aldri å miste noen av dem en er glad i, men det blir liksom enda litt verre når det er midt i en høytid. Det vet jeg alt om. Ønsker deg en så fin dag som mulig.

    8. Så hyggelig å se deg her inne, selv om den nye bloggen er no herk. Går seg vel til…
      Lite med lukt av julekaker hos oss og, men vi har kjøpt så det blir nok 7 slag på fatet julaften.
      Jeg kommer fra ei slekt med litt eksplosjoner. Det renser lufta og blir bra.

      1. Takk, takk. Har kjøpt noen kaker vi også, men nå snakka jeg just med svigermor, og fikk tigget til meg noen hjemmebakst derfra. Noen ganger er jeg visst frekkere enn flatlusa. Var ganske eksplosiv jeg også, i yngre år. Men det var på langt nær på denne måten. Bedre å få det ut med en gang, tenker jeg, enn å ruge på det til det blir reine vulkanutbruddet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg