83 pizzasnurrer, kveldstur og bading

Kjapt fortalt er tittelen det min dag har inneholdt. Jeg har bakt. Og bakt. Og bakt. Du vet, det derre at jeg innimellom (egentlig nesten alltid) bare kjøpe dobbelt opp av ting … det gjelder også når jeg baker. Da dobler jeg deigen, siden jeg allerede er i gang lissom. Timene går ganske kjapt når en har det gøy, og plutselig var det kvelden.

Den ene svigersønnen min er 35 i dag. Siden begge to selvsagt jobber, og de til sammen har fire barn, så har de ganske så hektiske dager. Dattera ringte i går kveld og lurte på om jeg kunne ta et bakeoppdrag. For de hadde visst lyst på pizzasnurrer, men om ho skulle bake det etter jobb så hadde jo omtrent de minste lagt seg før bakverket var ferdig stekt. Så jeg sa jo ja selvsagt. 36 av snurrene ble henta i ettermiddag, tre fulle poser ligger i fryseren og nå skal vi kose oss med resten i kveld. Istedenfor middag i dag.

Oppskriften fant jeg på Trines matblogg. De var enkle og ser veldig gode ut. Har ikke smakt enda, bortsett fra å smake til sausen. Og det er jaggu sykt lenge siden jeg har gjort så mye på kjøkkenet på en dag. Men nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å sette meg ned i kjellerstua på øyeblikket. I sofakroken, under pleddet, sammen med verdens aller beste mann. Kjøkkenbenken flyter over av rot, men nå slukker jeg bare lyset, lukker døra og lar det stå der til i morra tidlig. For nå har jeg gjort nok for en dag.

Ble ikke noe badetur med venninne i dag heller. Men drømmemannen gikk med vettu. Uten å bade. Jeg må jo ha noen der, sånn i tilfelle det skjer noe … og litt psykisk støtte er jo heller ikke å forakte. Selv om jeg ikke helt føler jeg trenger det, enda. Det blir nok verre når vannet blir enda kaldere. Sånn 5-7 grader. Brrrr. Så kaldt vann har jeg aldri bada i før. Den siste uka har det holdt seg rett over 9 grader. Det går helt fint, er veldig oppfriskende og godt for det meste.

Lag deg en fin kveld. Det skal jeg – garantert.

4 kommentarer
      1. Utrolig effektiv til meg å være! Men nå kjenner jeg det begynner å bli nok for en stund også … det er det som er så kjipt. Jeg vil jo fortsette sånn, hver dag helst.

      1. Rotet, ligger der jaggu enda! Merkelig at det ikke forsvant i løpet av natta. Jeg håpte i det lengste … men nå må jeg visst ut å ta det selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg