33 blåskjell til 229 kroner!

Vi var på Le Monde på brygga i går kveld. Sommeravslutning med syforeninga. Bildet er knipsa akkurat da vi kom, da var det temmelig tomt for gjester inne. Men det kom heldigvis flere etterhvert, sånn sett fra bedriftens ståsted. Jeg kunne godt ha sittet her inne i kroken aleine jeg, uten å følt at det var dumt. 😀

Jeg spiste blåskjell, noe jeg har hatt lyst på lenge. Men det var en skikkelig nedtur. Ikke smaken, men porsjonens størrelse. Halvparten av skjellene var tomme, og til sammen fikk jeg altså 33 oransje, små herligheter å mette meg på. Pluss litt fries. Til en pris av 229 kroner. Det var som et slag i trynet rett og slett. Normalt når jeg har bestilt blåskjell, på Fiskebrygga for eksempel, får jeg den haugen. Nesten så en lurer på om en virkelig klarer å spise opp dette her aleine!

Sidemannen (kvinnen) min klagde. Jeg er jo ikke noe særlig på den klaginga, tar det jeg får, blir jeg skuffa så går jeg ikke der igjen … Det endte med ei teit forklaring om at porsjonene av blåskjell var mindre i juni og juli! Eeeeh … javel! Men vi fikk da litt ekstra på deling etterhvert. Det der kommer de garantert til å tape gjester på. Ingen kommer nok tilbake for andre gang for å spise den retten.

Restauranten har just flytta. Fra kjelleren under Mc Donalds og ned på bryggekanten. Flotte lokaler og fin uteservering. Betjeningen var blide og hyggelige. Men altså, blåskjellene tar jeg en annen plass neste gang.

Det eneste jeg lurer på nå er hvor all innmaten i de tomme skjellene har tatt veien … for på våre tallerkener var det ikke!

Etter maten var vi en tur i Skybaren på toppen av Caledonien. Den åpnet for et års tid siden, og jeg har ikke vært der før nå. Der var det skikkelig flott og koselig, og DEN utsikten. Men det ble en tidlig kveld, 22.30 var jeg hjemme igjen, med ei øl og ei cola innabords, og absolutt ikke forspist.

Til tross for minimalt med alkoholinntak føler jeg meg skikkelig sjuk i dag. Det er ulempen med denne drittsykdommen. En blir fyllesyk av å være sosial, med skallebank til og med. Hosten er verre og i dag har jeg følt meg skikkelig elendig – igjen. Så egentlig burde jeg bare holde meg dypt inne i skogen, sammen med bikkja, og ligge unna slike utskeielser som dette.

En særdeles lite givende dag i dag altså. Men i morra kommer jeg nok sterkere tilbake. 😉

12 kommentarer
    1. blåskjell har jeg ikke spist ,så aner ikke om det er godt engang hi hi ,men dyrt var det ja.Jeg tenkte å kjøpe meg en kongekrabbeklo sist uke,der var en liten i disken ikke stort større enn en krabbeklo,75 kr takk,da sa jeg nei takk,det var dyrt for lite,kiloprisen var vist rundt 700 kr kiloen,hvem spiser det på en hverdag ? kanskje sjømaten er dyr på denne tid ?

      1. Ja, tror nok de skrur prisene opp på sommeren. Høres sånn ut, med 700 kroner kiloen for kongekrabba! Reker kan jo innimellom nærme seg 300 kroner for kiloen om sommeren, og i følge ekspertene er det da de er dårligst. Men reker er jo sommermat, så folk kjøper jo uansett.

    2. Å blåskjell er så godt! Men 33 stk… til ca 17 kr for ett blåskjell hører jo ingen sted hjemme.

      1. Den prisen var stiv ja!! Men det var jo også rart at halvparten av skjellene var tomme … greia at noen hadde ramla ut, men aldri opplevd at det har vært så mye svinn. Og det på en porsjon som var minimal fra før av. Skulle tro jeg hadde bestilt blåskjell til forrett, for det hadde de også, til 100 kroner mindre. Men det var altså hovedretten …

    3. Ser flott ut der…men kjedelig å bli missfornøyd med maten..det ødelegger så mye…Jeg fikk et rekesmørbrøde jeg var veldig fornøyd med i går….hadde egentlig lyst på sånn som jeg kunne pelle selv..men det hadde de ikke..og glad er jeg for det…liker jo ikke å skrelle, og det bugna med reker! mye mer en jeg hadde giddet å skrelle….hihihi….Så DET skal jeg ha igjen..og sånn får de jo kunder……

    4. Så jo skikkelig koselig ut der..med fint interiør ! Kjedelig å ikke være fornøyd med maten/mengden..Har smakt blåskjell men ikke så glad i det at jeg bestiller eller kjøper det 🙂 Fantastisk flott utsikt..og du har alltid flotte bilder.. God bedring<3

      1. Blåskjell er kjempegodt! Men de aller beste fikk jeg da jeg var barn. Plukka selv, sammen med mamma og pappa, og stekt på glørne fra bålet. Så gode har de aldri vært i ettertid! 😉 Den formen min … puuuuuh! Jeg tror jeg skal gi den vekk til noen som er spesielt interesserte i å være syke! 🙁

    5. Det er hyggelig å gå ut og spise i godt lag, men et dårlig måltid kan fort ødelegge for opplevelsen. Jeg er ikke begeistret for blåskjell, så det ville nok ha vært en fisk på min tallerken 😊 Jeg har bodd på Caledonen tidlig på 80-tallet, men det har nok forandret seg mye siden den gang tenker jeg 😉

      1. Jeg synes blåskjell er knallgodt! Og det var jo ikke SMAKEN det var noe galt med heller. Men det var jo så lite, og ikke bestilte vi forretten heller, for den kosta 100 kroner mindre … Ja, det har nok skjedd en del på Caledonien siden 80-tallet. Jeg har jo aldri overnatta der, men det sies at rommene også er blitt fine etter den siste oppgraderinga. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg