30 fakta om meg

1. Hva er din største skrekk?
Å miste noen jeg er glad i.

2. Hva ville du bli da du var barn?
Jeg hadde lyst til å dra til sjøs, bli telegrafist. Jeg maste og maste om å få lov til å søke på Skoleskipet Sørlandet i flere år, men det var ikke noe for jenter sa pappa. Så etterhvert døde den drømmen. Eller, drømmen døde vel aldri, men forble bare en drøm.

3. Hvor høy er du?
Jeg er 170 cm høy.

4. Hvor gammel er du?
Jeg er 56 år, veldig merkelig egentlig at jeg er så gammel … men akkurat i dag føles det som om jeg er minst 84!

5. Har du søsken?
Har ei lillesøster som er 2,5 år yngre enn meg.

6. Hvor er du fra?
Jeg er født og oppvokst i Kristiansand, og her bor jeg fortsatt.

7. Har du noen piercing?
Hull i ørene, er det en piercing? I så fall har jeg tre i hvert øre, sånn etter hverandre, pluss et øverst i det høyre øret. Eller hadde da, for det og et av de andre er grodd igjen nå.

8. Hva er det siste du kjøpte?
Ny, gul regnfrakk.

9. Vil du ha flere barn/har du barn?
Jeg har tre. Ei jente på 35, ei på 30 og en gutt på 26.

10. Hva står det i den siste meldingen du sendte?
Flott! 🙂

11. Liker du best frokost eller middag?
Middag, uten tvil.

12. Ler du av deg selv?
Ja, absolutt.

13. Ville du helst ha vært popstjerne eller skuespiller?
Popstjerne. Å som jeg drømte om det da jeg var fjortis eller deromkring. Sannheten er jo at jeg absolutt ikke har sangstemme, synger ikke i dusjen en gang.

14. Foretrekker du sko eller gå barbent?
Barbent. På hytta om sommeren kan det gå dager mellom hver gang jeg har sko på. Det er skikkelig digg! Ellers foretrekker jeg sandaler, fra tidlig vår til langt på høst.

15. Foretrekker du havet eller poolen?
Havet. Elsker havet! Både sommer og vinter.

16. Sover du helst alene eller sammen med noen?
Sover sammen med drømmemannen min jeg, og om han ikke er der har jeg skikkelig problemer med å få sovet.

17. Hvis du kunne endre navnet ditt, hva ville du ha valgt da?
Hadde likt å kutta ut t-en i Marit. Men det blir liksom litt teit å gjøre det …

18. Finnes det noe gult i nærheten?
Jepp, et par gule sofaputer, og så har jeg på en gul genser akkurat nå.

19. Har du vært forelsket noen gang?
Ja, ikke så veldig mange ganger, men når jeg først ble forelska så slo det ned skikkelig hardt. Er faktisk forelska i drømmemannen min enda, selv om vi har vært sammen i 13 år nå.

20. Hva står det i den siste Messenger meldingen du sendte?
Jeg har lest. 🙂 (Måtte bekrefte noe etter å ha spurt om medlemsskap i en gruppe.)

21. Hva vil du vite om fremtiden?
Innimellom vil jeg gjerne vite om jeg får kreft for eksempel, slik at jeg ikke bare dør fra alle dem jeg er glad i sånn helt plutselig på samme måte som mamma’en min gjorde. Hadde vært litt greit å være forberedt, om det i det hele tatt går an  …

22. Samler du på noe?
Gode turopplevelser. Pluss alle fotoapparatene jeg har hatt i årenes løp. Åsså ha jeg vel fortsatt ei eske med glansbilder og ei eske med postkort som jeg samlet på i barndommen.

23. Liker du sterk mat?
Elsker sterk mat. Her har vi hvitløk og chili i det meste.

24. Når så du moren din sist?
For 29 år siden. Da var ho død og lå i kista. Hadde ikke tenkt å se ho oppi der, men da vi sto ved siden av den lukkede kista ombestemte jeg meg. Så de måtte skru opp lokket igjen … og der lå noe som minnet litt om mamma. Det var et grusomt syn som jeg aldri kommer til å glemme.

25. Hvilken øyenfarge har du?
Blå.

26. Hva skremte deg om natten når du var barn?
Aner ikke. Tror ikke jeg var så lettskremt da heller.

27. Hvilken iskrem er din favoritt?
Har ingen favoritt is.

28. Kan du kjøre slalåm?
Nope. Eller, jeg har aldri forsøkt. Og kommer aldri til å prøve heller.

29. Hvilken ringelyd har du på mobilen?
Noe så kjedelig som den klassiske ringetonen på iPhone. Og stort sett står den på lydløs, i følge drømmemannen.

30. Har du et favorittdyr?
Løve! 🙂 Kanskje det er derfor leonbergeren Jonas flytta inn til oss … for nærmere en løve kommer en vel ikke.

Denne fant jeg aller først hos Vera. Men har jo sett flere av dere har svart på spørsmålene i ettertid. Mine har ligget her en stund, og i dag passet det jo å publisere siden hodet mitt ikke helt er på riktig plass … slik at det iallefall kom et lite livstegn herfra i dag også.

12 kommentarer
      1. Ja, jeg synes til å begynne med det var ganske teit å bare kopiere noen spørsmål. Men da jeg leste om dere jeg har kontakt med her inne, som har svart på det samme, så var det jo faktisk ganske morro å få vite litt mer om personen bak bloggen.

    1. Gøy å lese dine svar. Noe likt, noe ulikt. Jeg merket meg om svaret om moren din. Det med å se de etter de er døde. Ikke lett alltid. Vi så mamma siste dagen før hun døde, da var det fremdeles noe liv, selv om hun på en måte forsvant. Dagen etter var vi der igjen, når hun var død. Det er liksom noe helt annet. Har aldri vennet meg helt til den avskjeden der. Men følte jeg ville likevel. Ha en fin kveld Mari(t) 🙂

    2. Husker den ene ganga vi gikk på langrenn ski på Brokke. Og i utfor bakken var det et lite tre sikkert 2-3 meter på siden av der alle rant ned bakken.

      Det klarte du og treffe 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg