Synderne funnet og fjernet

Neida! Det var veps! Et digert vepsebol som var laget under beslaget mellom taket og luftepipa. Og jo større det ble jo mer glipe ble det der. Noe som igjen gjorde at det blåste inn annen dritt som pressa beslaget videre utover – og ga vannet fri tilgang inn. Til slutt rant det altså i strie strømmer inn på loftet og dryppa ned i trappa to etasjer under. På halvannen dag med regn var det kommet 14 liter oppi bøtta vi leda det opp i! Pluss noen liter ut over loftsgulvet. 

BILDET HAR JEG LÅNT HER

Nå er bolet og dritten fjernet, takpappen limt og beslaget lagt på plass igjen. Av drømmemannen med høydeskrekk. Så nå håper jeg det er tett resten av vinteren og vel så det. I tillegg skifta han 5-6 takstein som var knekt. Siden han nå en gang var der oppe.

Trenger vel ikke si at jeg er temmelig letta …

Ser frustrasjonen lyser fra den ene bloggen etter den andre her. At dere er tvangsflytta. Min blogg befinner seg altså på samme plass, men nå gruer jeg meg litt til alt dette nye, der dere ikke finner frem. Jeg har ikke fått noen flyttemelding på mail heller, så jeg lurer litt: Hvorfor blir vi flytta? Er det noe som blir bedre for oss der? Finner vel ut av det snart jeg også …

Ønsker deg en fin torsdag.  Med alt den måtte føre meg seg av gleder og bloggutfordringer.

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

12 kommentarer
    1. Jammen godt det ikke ble så fryktelig dyr affære det taket deres, men jammen kan smådyr ødelegge masse. Jeg merker jeg er veldig glad for at jeg valgte blogspot.no når jeg startet blogg. Gratis, ikke reklame og enn så lenge veldig oversiktlig og grei å bruke. Kan til og med legge inn favorittene jeg følger som linker på siden, så de popper øverst når det er kommet et nytt innlegg.

      1. Det var visst ikke så lett med den lekkasjen. For nå regner det så det spruter, og oppå loftet drypper det jevnt og trutt ned i bøtta. Pokker! Og ingenting ser ut som det er galt, verken inne på loftet eller oppe på taket.

        Denne flyttinga av bloggen er sykt irriterende. Nesten så jeg må finne en annen plattform og flytte hele dritten med meg dit. Og da har jo jeg noe å gjøre fremover de kommende årene! 😀

        1. Neida, det er gjort på 3 minutter å flytte innlegg. Du tar bare backuplagring inne på innstillinger og lager fila på pc din, så går du på import i den nye bloggen og wips så er alle gamle innlegg på ny plattform.

    2. Godt det “bare” var vepsebol – og at Drømmemannen klarte å fikse det. Dette nye har jeg ikke satt meg inn i. Ikke har jeg fått flyttemelding heller… Hm. Vet ikke om jeg er klar for noe nytt…

      1. Jubla litt for tidlig. Ute plasker det ned, og på loftet drypper det jevnt og trutt ned i bøtta! Flyttemeldinga kom noen timer før flyttinga .. og nei, jeg var absolutt ikke klar for dette her. Sykt irriterende.

    3. fruensvilje: Hmmmm… synes ikke dette høres så greit ut. Og nå kom mailen om flytting til meg også! Merkelig om det ikke skal være en liste på det nye, der du følger de du velger å følge. Jeg driter, mildt sagt, i toppbloggerne! Og å kommentere på wordpressblogger har vært så knotete, at det har jeg aldri gjort tidligere. Blir spennende å se. Eller kanskje ikke…

    4. her var du,nytter ikke å lete etter bloggvenner på blogg.no ,nei her må en søke på bloggnavnet så dukker dere opp ,du også bare att her inne hos deg er alt kjent og kjært :=) nå har jeg lagt ut noen innlegg i dag jeg både med og uten bilder,litt etter litt går det seg til,men lett er det ikke ,ingen må fortelle meg att dette nye er så mye enklere ,kanskje for dei med hue til det,mitt hue jobber litt treger for å si det enkelt hi hi og siden dere som ikke har blitt flyttet ennå så ser jo ikke vi innleggene deres på forsiden heller,så her må jeg prøve å huske bloggnavn hi hi .
      Men det var godt å lese att det ikke ble en dyr afære å fikse taket,kvepsebol er noe dritt,bare å få dem unna ja og passe på til våren så dei ikke kommer tilbake

    5. anneemargrethe: Jepp! Veldig greit. Og nå regner det så det skvetter igjen… bøtta står der oppe enda. Sånn i tilfelle. Må kanskje opp og sjekke snart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg