Dagen derpå – og litt julepynt i sentrum

Jeg har krælt meg gjennom morraturen. Om enn et par timer for seint. Det er til og med sol og blå himmel, og akkurat det var ikke så gøy i dag som jeg føler at jeg så virkelig ille ut. Så jeg må nok bare innrømme at den koselige kvelden i går ikke føles fullt så koselig i dag. Og det selv om jeg var hjemme rett over 22, og alt lå så greit til rette for kjærringer som ikke tåler verken folk eller lyder rundt seg. Pokker heller altså. Det er da en tenker at det virkelig ikke var verdt det likevel. 

Byens nye juleattraksjon: Julekula. Det er en gave til byens befolkning fra Sparebanken Sør. Må innrømme at jeg synes det var flott pynta i sentrum i år. Skikkelig stemningsfullt, så nå mangler vi bare litt julesnø. Uten den klarer ikke jeg å lokke frem noe julestemning. Da synes jeg bare pynten både ute og inne er litt grell og stygg. Skulle egentlig hatt en liten privat snøkanon, slik at jeg kunne laget min egen julestemning rundt huset vårt i det minste.

Rudolf og julenissen er klar for landing. Litt tidlig, men mulig det tar litt tid å komme helt ned … Kanskje han venter på snøen han også. Litt vanskelig å kjøre rundt med sleden på bar asfalt.

Julemarkedet og isbanen ligger rett her. På banen gikk det to halvvoksne mennesker, men markedet var selvsagt stengt da vi gikk forbi. Men jaggu er jeg litt stolt av denne byen vår, som nå er like fin rundt juletider som den er om sommeren.

Jeg ønsker deg en flott onsdag!  For min del betyr det å overleve dagen på best mulig måte, og håpe at Jon Blund ikke glemmer meg igjen når kvelden kommer.

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

14 kommentarer
    1. MJmettejosteinsdatter: Sov ei normal natt, og vel så det. Men det hjelper ikke for annet enn at jeg slipper å sitte oppe eller telle sauer … Det er jaffal frustrerende!

    2. anneemargrethe: Sporty!!? Hehe, ja da skulle du sett meg i sneglefart med bikkja i dag morges, som altså var klokka 11. Men tusen takk. <3

    3. fruensvilje.blogg .no: Fikk litt hjelp til å sove i natt. En gjenglemt pille i ei skuff! Hurra! Men er like utslitt uansett. Er nok bare en dårlig periode, som sikkert ble litt verre siden jeg gikk ut.

    4. margarites: Jeg fant en sovepille i ei skuff, så ja, søvnen fikk jeg. Men er jeg uthvilt? Nope … Begynner å tære både på krefter og humør nå. De siste fjorten dagene har vært ille egentlig. Ikke bare dagen derpå.

    5. Ja, der var det flott pyntet. All grunn til å være stolt <3
      Kjenner godt til dagen derpå. Her har jeg uka derpå denne uka, og likevel er det omtrent full rulle. Men neste uke....da MÅ jeg hvile, ellers kollapser jeg.
      Masse god bedring <3

    6. Du gikk og la deg når jeg sto opp! Håper du får en god natts søvn nå til natten da. Byen var kjempefint pyntet, og den julekulen var kjempelekker! 🙂

    7. pensjonistgunna: Det er akkurat sånn det er. Men hadde jeg enda drukket, vært ute halve natta, og lissom tatt den helt ut. Da var det jo som selvskading å regne. 😉 Men jeg har jo bare vært litt sosial …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg