Koselig kveld på byen

Plasseringa var helt topp! Det er lenge siden jeg har vært ute og følt at jeg har vært såpass “med” i samtalene. Innerst i lokalet, med folk bare på en side og meg plassert inn mot veggen, var helt perfekt. Ikke hadde de musikk på heller. Litt trangt om plassen for tallerkenene ble det jo med en på hver kortside, men det gjorde vel sitt det også til at jeg fikk med meg det meste. 

Jeg kunne til og med vært lengre! Den følelsen har jeg vel ikke hatt på år og dag. Normalt kan jeg jo ikke komme meg fort nok hjem. Å bryte opp rundt 22 når det for en gangs skyld gikk så greit, det var litt i tidligste laget. Selv om jeg absolutt ikke var klar for å gjøre byen og gå videre til en annen plass. Det der er for ungdommen, og der er definitivt ikke jeg lengre. Verken i min første eller andre ungdom. Og faktisk så tror jeg ikke det kommer en tredje …

Vel hjemme, og kjærringa er lys våken! Jeg tror nesten vi må gå flere år tilbake i historien for å finne ei mer våken dame enn dette altså. Så nå har jeg stått opp igjen, etter et iherdig forsøk på å finne søvnen etter halvannen time under dyna. Føler meg nesten litt gira, enda jeg bare drakk vann! Og det var ikke fordi jeg er så kjip, for jeg bestilte nemlig skikkelig Coca Cola, men den var så dau at den smakte gammel saft. Dermed gikk den i retur, noe jeg aldri pleier å gjøre, og jeg gadd ikke forsøke på en ny en heller. Fysj! Nytter ikke å servere slikt til en ordentlig Cola-elsker. 

Koselig kveld med damene altså. Og nå kommer vi vel ikke til å sees før etter nyttår en gang, om vi da ikke går på hverandre i innspurten med å hanke inn den aller siste julegaven. Bortsett fra meg og ho som bor nærmest her, for vi har en del kontakt utenom disse klubbkveldene der vi verken syr eller strikker, men bare eter og skravler.

Vi har kjent hverandre helt siden vi var 17 år. Og det er et vennskap jeg setter veldig pris på. Jeg tror ikke det er noen andre som kjenner meg så godt som ho, og det aller beste er jo at ho også er hjemme på dagtid, slik at vi kan finne på noe sammen når alle de andre er opptatt. Selv om det stort sett har begrenset seg til å besøke hverandre. Det er befriende enkelt og greit. Vi slenger på bordet det vi har der og da, knekkebrød og ost for eksempel. Vi tar hverandre slik dagsformen er. Og hopper det noen hybelkaniner rundt i krokene, ja så lar vi de bare hoppe. Om jeg skal være ærlig, så er det stort sett her hos oss de kaninene trives og innimellom lever det gode liv. Det har tatt sin tid å komme dit jeg er i dag, at jeg kan ha besøk uten å vaske ned først. Men ingen har vel dødd av det til nå, så da er det nok ikke så farlig som jeg har innbilt meg i alle disse årene jeg har levd.

Kjenner at jeg gjerne skulle hatt ei aldri så lita sovepille nå. Men det har jeg jo ikke. Så dermed gikk det vel ut over noe likevel, det der at jeg var ute av huset i kveld. For dagen etterpå blir jo ikke så bra når kjærringa ikke sover på nettene. Og det der med å ta det igjen på dagtid er ikke noe jeg driver med, selv om jeg har sjansen. 

Velkommen zombie-onsdag. I dag er det vi to som skal kose oss sammen!

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

12 kommentarer
    1. margarites: Har tatt igjen den fortapte søvnen, men det hjelper jo ikke … Men veldig greit å ha en flott kveld å se tilbake på da. Ja, jeg følte meg nesten helt normal der og da.

    2. Så utrolig kjekt å høre at du hadde en flott kveld ute! De er så deilig å føle seg “med”. Håper du fikk sove litt senere på natten, og at dagen i dag ikke har vært så aller værst. Du får legge deg tidlig i kveld og ta igjen litt tapt søvn 🙂

    3. Brit: Sånne venner er gull verdt ja! Har sikkert flere av dem. Det er nok bare en aldri så liten feilkopling i hodet mitt, som gjør at jeg må vaske og styre sånn før jeg slipper inn noen her …. Panikkrengjøring vettu. Jeg kvalifiserer nok til et fagbrev der gitt!

    4. Så hyggelig at det ble en bra kveld!
      Jeg har og sånne venner jeg kan ha besøk av selv når hybelkaninene spretter i krokene. Deilig. Ingen av oss går på besøk for å vaske eller ha inspeksjon.

    5. pensjonistgunna: Veldig greit var det. 🙂 Kunne jeg bare fått sove på dagen, men det klarer jeg sjeldent. Får bare krysse fingrene for at jeg får ei natt med god søvn når denne dagen er over, og det kjennes skrekkelig lenge til akkurat nå …

    6. HeidiElise: Har aldri vært sånn gira før, kunne gå hjem, pusse tennene og sovna nesten før hodet fant puta. Veldig merkelig følelse dette! Sykt irriterende egentlig, Men selve kvelden var skikkelig vellykka da.

    7. fruensvilje.blogg .no: Ja, kunne godt hatt flere slike kvelder, om dagen derpå ikke var så ille … for den kan ta knekken på hvem som helst!

    8. Så bra at du fikk en koselig kveld! Forstår at du ikke fikk sove, for det blir ofte sånn etter treff med folk og man har kost seg. Som du skriver, man blir litt gira og energisk..
      Håper dagen din blir god allikevel i dag. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg