Det regner inn på loftet

Det plaskregnerDet siler vann inn på loftet! Og derfra drypper det videre ned i trappegangen til kjellerstua. Siden jeg har henta noe julepynt der oppe i dag, så vet jeg at det var tørt for bare noen timer siden. Men jaggu forandret det seg fort! For nå var det langt fra tørt gitt! Det er kommet veldig mye vann inn på veldig kort tid. 

Åsså nå som vi endelig hadde fått tetta den forrige lekkasjen …

Det er et par måneder siden flere i nabolaget fikk nytt tak. Vi fikk tilbud i postkassa samtidig som de begynte hos nærmeste nabo. 200.000 ville det ha kosta oss, og om vi bestemte oss innen ei uke så fikk vi 20% avslag. Men de pengene klarte ikke vi å skaffe uten velvilje fra banken. Så da sitter vi her da, og akkurat nå gruer jeg meg noe sykt til mer regn, snø og vintervær i sør. 

Aap regnes nemlig ikke som fast inntekt. For den kan jo faktisk stoppe når som helst. Noen på nav kan gjøre noe galt. Plutselig mener de kanskje at jeg ikke har gjennomført den behandlingen de mente jeg skulle. Eller har blitt fulgt opp godt nok. Og etter tre år har en jo ikke krav på mer, om en da ikke er blitt ufør. Så joda, jeg forstår jo banken også. Det er bare så innmari kjipt! Vi måtte også hatt ny takst på huset, men den aleine hjalp jo ikke stort, så da droppa vi det.

Penger er ikke alt, sies det. Men akkurat nå skulle jeg virkelig ønske vi hadde Onkel Skrues pengebinge i hagen, pluss fri tilgang til millionene selvsagt. For penger betyr mye, alt er lettere om en er litt løen. Og det finner du faktisk ikke helt ut av, før du sitter der og føler deg både fortvila og rådløs, og forsøker å finne på en kriseløsning uten det helt store hellet. 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

12 kommentarer
    1. anneemargrethe: Håper jeg også. Men ser ut som det kommer inn ved en luftepipe/kanal … så kanskje det ikke er så ille. Men noen må jo opp på det taket og kikke, og det kan ikke bli meg. Mannen har høydeskrekk …

    2. HeidiElise: Håper jeg og. Fatter ikke at det skulle begynne akkurat nå! Rett før jul. Men det hadde sikkert ikke passa bedre til andre tidspunkt heller.

    3. fruensvilje.blogg .no: De vil nok bare si at taket burde ha vært skifta for 20 år siden … og skylde på dårlig vedlikehold.

    4. margarites: Veldig dyrt, og vårt er gammelt, men det har jo aldri vært lekkasje før. Ikke en gang de siste to årene hvor vi har hatt de regnværsdagene! Forrige lekkasje var ikke gjennom taket. Denne ganga lekker det rundt ei luftepipe, eller hva jeg skal kalle det. Det er iallefall der vannet renner inn …

    5. Det er sykt dyrt å skifte tak. Vi vet at vårt må skiftes ganske snart for nå har vi hatt det i 25 år… Bor i et sameie, men vi har ikke spart opp nok penger enda så det blir en drøy egenandel også når den tiden kommer. Håper det ikke er enda.
      Håper dere får reparert litt som holder en stund sånn at det begrenser vannskader i huset. Og så så tett oppi julen, da har man mer enn nok andre ting som også koster penger…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg