Da var jeg godt i gang!

Eller, det trodde jeg jo i fjor også. Men likevel føyk vi rundt sånn dagen før dagen før dagen for å hanke inn de aller siste. Typisk. Til tross for lister og avkryssinger. Det er ikke alltid det går som en hadde tenkt, selv om forarbeidet er så grundig som bare det. Mener å huske at det var de som skulle ha gavekort som ble utsatt, for det var jo noe vi kunne få fatt i uansett. Og så glemte vi de nesten … 

Jeg har vært på Sørlandssenteret. For i dag har jeg bilen. Drømmemannen er på seminar i Oslo. Så da måtte jeg jo bare finne på noe. For å sitte aleine hele døgnet, det er ikke noe særlig. Og siden formen mer eller mindre er tilbake på “normalen” så var det jo bare å få raua i gir.

Er jo aldri godt å vite hvor lenge kjærringa er i shoppingform. Det er derfor jeg ikke utsetter de julegavene til siste liten, slik som før. Da var det helt greit lissom. Da tenkte jeg aldri på at jeg ikke skulle klare å gjennomføre det. Men altså, sånn i tilfelle jeg blir liggende, så er det greit å ha fått hanka inn mest mulig av gavene på de litt bedre dagene.

Se for et deilig syn! Folketomt og rolig. Akkurat slik synes jeg det er helt ok å tusle rundt. Ingen stressa folk og hylende unger rundt meg. Ingen køer i kassene. Faktisk synes jeg ikke det var så mye forstyrrende musikk heller. Men det kan være at det kom av mangelen på de andre lydene. Det varte til i fire, fem-tia, og da hadde jeg uansett fått nok for lenge siden. Dermed kjørte jeg hjem, og tok en tur med Jonas før jeg parkerte godt i stolen.

Og her sitter jeg fortsatt. Til bikkjas store frustrasjon. For på denne tiden har vi normalt forflyttet oss ned i kjellerstua, ser på tv og fyrer i peisen. Og Jonas liker overhodet ikke forandringer. Så nå har han krølla seg sammen rundt stolen min, småpiper og kikker opp rett som det er. Hvorfor sitter du her … lissom … er det noe galt? Det at det andre mennesket i huset ikke er til stede er sikkert ikke noe greit det heller. Vi pleier jo alltid å være sammen. Han liker å ha kontroll på flokken sin, og den har han mista nå. Mulig jeg må gjøre som vi pleier, så ikke bikkja får psykiske problemer …

I morra skal jeg pakke inn gavene. Og dobbeltsjekke lista slik at den blir helt oppdatert. Å pakke er jo halve morroa, så derfor slipper alle ekspeditørene sykt billig unna når jeg er på shopping. Ikke vil jeg ha med papir heller. Gleder meg litt nå, til morradagen. Dessuten kommer jo drømmemannen hjem igjen også, så det blir jo nesten julaften for meg. Himmel som jeg savner den mannen når han er borte!

God kveld til dere som stikker innom. 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

12 kommentarer
    1. HeidiElise: Vi må nok bare holde på vi, til de blir 18. For vi kan ikke være den eneste tanta og onkelen som ikke gir noe …

    2. Vi har slutta med søsken, og nieser og nevøer. Og mann min og jeg kjøper ting hele året Så de siste årene har vi hatt gavefri..bare en liten ting eventuelt. 🙂

    3. HeidiElise: Går litt penger ja, selv om vi er litt kjipe i forhold til det jeg var før da jeg bare hadde mine å kjøpe til. Med bare våre aller nærmeste (barn, svigerbarn og barnebarn) så er vi jo allerede oppe i 13 stykker … og så kommer noen tantebarn, 4 svigerinner, søster, svigers og ikke minst drømmemannen. Baller fort på seg da.

    4. HeidiElise: Vi har enda 16 igjen vi da. Er sykt MANGE å kjøpe til. Men ni er helt klare, og noen av de 16 er litt sånn “påbegynt”. Er det mange folk så klarer ikke jeg å fungere, dessverre, så da er det bedre å handle når alle andre er på jobb. 😉 Og det har jeg jo anledning til nå da, selv om det føles litt dumt å rusle rundt der sånn at alle kan se jeg går på trygd!

    5. Brit: Da jeg fortsatt stressa med å holde meg i jobb, gikk jo jeg også på en kjempesmell til slutt. Det endte i tre måneder i horisontalen, og jeg trodde aldri jeg skulle komme meg opp igjen. Det var midt i julerushet. Så med det frisk i minne så er det best å være ute litt i god tid.

    6. fruensvilje.blogg .no: Skulle ikke tro at det var et av landets største kjøpesentre nei. Det var jo nesten helt tomt. Må være utrolig kjedelig å jobbe der på dagtid!

    7. Så flink du er! Jeg må komme meg ut og kjøpe resten av julegavene snart jeg også. Regner med at shoppinglysta kommer sånn plutselig, og gjør den ikke det får jeg komme meg ut likevel. 😉 Godt å være tidlig ferdig! Og som deg så drar jeg på morran. Åpner kl 09, da er jeg på plass. Godt når det er lite folk i butikkene. Får tenkt så mye bedre da. Er det fullt av folk bare svirrer jeg rundt og får ikke til noe 😀

    8. Så deilig å være i gang, det er faktisk jeg også. Og på mandag har jeg fri og da håper jeg å kunne gjøre unna litt flere gaver. Nesten folketomme kjøpesenter er toppen, men når jeg har tid etter jobb så er alle andre der også… 🙂 Målet i år -også – er å prøve å være ferdig med juleforberedelsene i alle fall før siste uken før jul.

    9. Jeg er også godt i gang med julegavene, OG har pakket inn de jeg har kjøpt. Sykt stolt av meg selv! I fjor kjøpte jeg nesten alle julegavene etter 20.12. (Kjerringa som ikke hadde tid til jul var jeg i fjor – og gikk på en smell i januar)

    10. hi hi ,skjønner det med å savne,jeg savner min mann også om han må ligge borte :=)ellers høres det ut som en fin dag hos deg i dag og det var virkelig lite folk der i kjøpsenteret hos dere :=) godt å slippe stresset i desember når det er overfyllt med mennesker uansett hvor du snur deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg