Litt snø – og tanker om blogginga

Hei, forresten. Synes det er veldig koselig at du stikker innom sånn med mer eller mindre jevne mellomrom. Tenkte faktisk litt på det i går. Hvorfor jeg skriver her. Blogger. Det er jo ikke så interessante emner jeg legger ut om. Nyhetene og politikken synes jeg media kan ta seg av. Sminketips har jeg lite av. Modellbilder like så. Så her blir det stort sett det jeg ville ha skrevet i ei dagbok. Meg og mitt, og en helt vanlig hverdag som til tider er ganske så kjip.

Hvor interessant kan det være? 

Synet som møtte meg da jeg kikka ut under gardinene på soverommet …

Jeg kom frem til at jeg stort sett blogger for meg selv. Fordi jeg ikke snakker med så mange, så snakker jeg altså her. Litt enveis samtale til tider, men får jo også mange hyggelige tilbakemeldinger som viser at noen faktisk leser og følger med på hva jeg gjør og ikke gjør. Rart egentlig. Men veldig koselig. Jeg føler jeg hører til en plass. Det er på en måte en kompensasjon for den jobben jeg ikke lengre har. En kompensasjon for å ikke ha noen å snakke med i løpet av dagen. 

Dere er de jeg sier god morgen til. Istedenfor alle kollegene som var der tidligere. Det er godt å ha noen. Selv om det “bare” er bloggvenner. De fleste som følger meg har jeg aldri møtt, men noen av oss har fulgt hverandre i årevis. På mange måter føler jeg jeg kjenner dere litt. Jeg er med på turer i flott natur, på shopping, på ferier, ser hvor mye mange av dere gjør hjemme, kreativiteten blomstrer over det ganske land. Jeg er sykt imponert over hva alle får til …

Ja, altså, jeg ville vel bare egentlig frem til at jeg setter stor pris på hver og en av dere. Takk. 🙂 Uansett hvor merkelig det kan høres ut så gjøre dere dagene mine litt lettere, hyggeligere og mindre ensomme. 

Morraturen ble mer i skogen i dag. Følte Jonas hadde godt av å gå løs. Men det er på en måte ei runde på toppen av Tinnheia dette også. Bare vi går litt motsatt vei. Rundt området, veien vi bor i, omtrent. På en sti vi sjeldent treffer andre folk. Veldig i nærområdet med andre ord.

Hjemme igjen. Måtte ut og inspisere litt i hagen. Stusselige greier der i år. Men kanskje det blir bedre i 2019 … det er aldri godt å vite. Men om vi velger å bosette oss på hytta fra mai til august igjen, så kommer det jo ikke til å skje noe her det kommende året heller. Men det er sikkert ikke så farlig … venter vi lenge nok med å gjøre noe så er tomta snart tilbake til det den var da jeg flytta inn i huset. Et villniss. Der naboungene lekte cowboy og indianer. 😀

I ettermiddag skal jeg møte ei x-kollega. Den andre sekretæren på mammografiavdelingen der jeg jobba det siste året. Vi har ikke hatt kontakt på to år, så det er både skummelt og spennende. Samtidig som jeg gleder meg. Vi hadde sykt god kjemi da vi jobba sammen. Som om vi skulle ha kjent hverandre hele livet. Jeg var jo oppom kontoret hennes da jeg var og sjekka meg, men da hadde ho fri. Jeg hadde egentlig glemt hele undersøkelsen, da det kom på digipost at jeg kunne logge meg inn for å se resultatet. Kodeordet som dukka opp på skjermen på bank-id var SKUMMEL KLUMP!! Det var en smule ekkelt kan du si! Men det var ikke noe galt. Heldigvis.

Ønsker deg en flott onsdag.  Og til deg som blogger: Hvorfor gjør du det egentlig?

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

30 kommentarer
    1. margarites: Takk for fine ord. 🙂 Det er koselig å følge med på vennene her inne, det synes jeg også. Har funnet inspirasjon til både det ene og det andre på hverdagsbloggene her inne. Godt å ha en plass å høre til når det er så mye annet i hverdagen som er forsvunnet med årene.

    2. Lillian: Ja, det var det du gjorde. 🙂 Og Jonas er jo en stor del av hverdagen min, så kan dukker jo opp i bloggen til stadighet. Koselig å ha vært savnet.

    3. Rita: Nei, det er jo det de ikke gjør. For da går vi jo i hi. Og kanskje en gang, kan disse vanskelige årene jeg skriver om være til hjelp for andre. Om det så bare er en eller to, så var det verdt det. 😉

    4. Atle Lundhaug: Bloglovin’ .. den der hadde jeg helt glemt. Forsøkte å logge meg inn nå, men det funka ikke. Har ikke vært innpå der på flere år. 😉 Prøver å sette litt spor etter meg jeg, men er ikke alltid like flink. Din blogg er en jeg bare må ha med meg. Har lest alt du har lagt ut. <3

    5. frodith: Ja, du er vel en av dem som har møtt flest av bloggerne. Av de jeg følger vel og merke. Ja, en vet jo en del om hverandre, selv om vi ikke omgås på utsiden. Rart det der. Uansett, det er veldig godt å høre til en plass, selv om det bare er i bloggverdenen.

    6. Brit: Takk for koselig tilbakemelding. 🙂 Ja, det er som du sier nesten som en dagbok. Bare litt mer tilgjengelig enn den gammeldagse boka, som gjerne hadde både lås og var innelåst i ei skuff. Rart når innleggene når ut til så mange tenker jeg, har ikke opplevd det nei. Men det er ei side på facebook her som heter Labbeturer i Kristiansandsområdet, de deler en del av de turene jeg legger ut på blogg. Og da blir det litt flere lesere enn normalt. Sånt er jo gøy da.

    7. Vera Lynn: Ikke mer snø her i dag da. 😉 Koselig å ha en vennekrets her inne også. Og det er kanskje som du sier, vi er litt mer nysgjerrige enn de fleste andre, derfor vi trives på blogg.

      Sykkelen er ikke fra Sykkelpikene. Jeg kjøpte den brukt for en del år siden, bare for å ha den i hagen som pynt. Det står logoen til Melkesjokolade på den, så det er sikkert en reklamesykkel som er produsert i et lite antall en gang i tiden. Den var helt flott og brukbar da jeg kjøpte den, men er ganske rusten nå, etter flere år som hagepynt.

    8. HeidiElise: Skal si jeg fikk mange positive svar på dette innlegget. Tusen takk til deg også. Det er litt skummelt også, å ha en slik åpen dagbok. De en hadde i ungdommen var jo låst og gjemt og virkelig ikke tilgjengelig for andre. Men merkelig nok har jeg nesten aldri fått noen slemme eller ufine kommentarer.

    9. Nøve: Hei. 🙂 Så koselig å høre. Ja, den helsa er litt kjip, men det har vært uker som har vært verre, så kanskje går det rett vei. Eller så er det bare sånn litt opp og ned. Og det er jo til å leve med det også, om ikke bare nededagene overtar mesteparten av uka.

    10. fruensvilje.blogg .no: Takk. Ja, du er vel en av dem som har vært her lengst. Ser veldig koselig ut når dere møtes. Må være morro å se hverandre in real også, ikke bare på bilder på bloggen.

    11. solliv: Nei, det er ikke alltid jeg rekker alt heller. Leser mye, men legger ikke alltid igjen spor etter meg. For noen ganger kan innlegget være både en og to dager gammelt før jeg ser det. Men i det siste har jeg vært mye flinkere … går litt opp og ned det der, som de fleste andre ting.

    12. pensjonistgunna: Jeg tror det er litt mer kult når du er såpass gammel. 😉 Eeeeh … ikke stygt ment. For da er det jaggu ikke mange av dere som blogger. Jeg synes det er tøft gjort av deg. Synd det er så mange i den aldersgruppa (og også min) som er så redd for internett. Bare tenkt så mye lettere det er å holde kontakten med familie og venner som ikke bor rundt nærmeste hjørne. Trenger jo ikke bloggen en gang, bare ha en facebook-konto.

    13. Margit: Tusen takk. 🙂 Ja, det blir jo litt sånn, når en har vært her i en hel liten evighet. Vi kjenner hverandre på en måte.

    14. Heisann. Jeg liker å stikke innom bloggen din. Det er jo hverdager det er mest av, og modeller og sminketips er ikke helt min greie. Du har alltid så fine bilder og skriver bra, så da føler jeg jo at jeg kjenner deg litt. Og man vil jo gjerne følge med på hvordan det går med vennene våre, eller? Ønsker deg en fin torsdag 🙂

    15. Jeg startet å følge deg på grunn av Jonas egentlig, men så ble det en vane å følg hverdagslivet. Savnet det når du hadde hyttepause her. Ble glad da du dukket opp på seinsommeren igjen. Jeg for min del blogger for å dele bildene mine med noen, så har jeg jo litt på hjertet til tider. Hverdagslivet er vel kanskje ikke så spennende og jeg kunne vel kanskje delt litt mer om meg selv. Men det har nå lett for å bli noen linjer hver kveld. Jeg synes det er godt å sette seg ned på kvelden og ta en runde på de bloggene jeg følger og lage et lite innlegg selv. Om det ikke skjer så mye om dagen, så er det trivelig å følge med på slike hverdagsblogger synes jeg.

    16. Det er jo her inne vi deler hverdagen vår. Det er her inne vi har vårt sosiale nettverk og det er her inne vi kan fortelle verden om hvordan livet vårt er blitt etter vi ble syke. Fortsett å skriv, fortsett å fortell. Verden trenger det. De ser oss jo ikke når dagene går i svart.

    17. Keep blogging… eller hva det heter🤪
      Du skriver veldig bra,og forteller om din hverdag,på godt og vondt!:)
      En blogg for oss voksne damer…
      Klem😊

    18. Viktige å ha, folka her inne 🙂 OG det er ikke noe problem å møte oss heller, når det er rom og tid til det 🙂 Jeg møtes gjerne når jeg er i nærheten 🙂 Og vi liker jo å følge med på deg her inne, for vi kjenner deg jo 🙂 Man kan faktisk bli ganske godt kjent med folk her. Jeg har liksom flere nå som jeg kjenner GODT på utsida, og omgåes mye 🙂

    19. Jeg har fulgt bloggen din en god stund. Du skriver godt, har fine bilder og livet består jo stort sett av hverdager. De fleste bloggene jeg følger er hverdagsblogger. Og de fleste er vell sånn +/- 50.
      Hvorfor jeg blogger? 2 grunner.
      Bloggen er på mange måter dagboka. Bortsett fra at dagboka gjemte jeg for at ingen skulle lese den.
      Den andre grunnen er at jeg enkelte ganger vil nå frem med mitt budskap om arbeidsliv eller politikk.
      Arbeidslivsspørsmål og politikk er en viktig del av livet mitt. Engasjementet som tennes når ting provoserer meg er en del av meg.
      En del av de innleggene deler jeg på fb. Da når jeg en større leserskare og får gjerne spredd budskapet mitt. Et av de innleggene har blitt lest over 10.000 ganger. Det er sprøtt. Vanligvis har jeg mellom10 og 20 lesere.

    20. Dette var noen ordentlig stemningsbilder, og jeg ble “nesten” litt glad i snøen ;o)) Kom snø i natt her i Oslo, men innen jeg sto opp var det borte igjen. Jeg er litt nysgjerrig av meg, så det å lese hva andre fyller dagene sine med interesserer meg ;o)) Sminketips og moter er ikke helt min greie.
      Forresten, den gule sykkelen…. Er den fra Sykkelpikene?

    21. Koselig å lese bloggen din. 🙂
      Og som deg blogger jeg mye for meg selv, som dagbok.
      Samtidig som det er kjempekoselig når noen stikker innom og legger igjen en hilsen. <3
      Det var en litt skummel bank- id ja 😉
      Ønsker deg en fin kveld!

    22. Hei på deg! Har begynt å følge med på hverdagslivet ditt, jeg også! Vi er på samme alder og begge to har blogga i årevis om små og store «begivenheter». Vi har vel på en måte finni vår plass i livet, og (ihvertfall ikke jeg) orker tanken på de store sprell lengre. Vi har lært å legge merke til og sette pris på de små ting her i livet, de som virkelig har stor verdi. Det tror jeg man kan si…
      Skulle ønske helsa di var bedre, og at du i løpet av neste år kan se tilbake på dine gamle blogginnlegg og se det går den rette veien!

    23. jeg er en av dem som liker innlegget ditt,alle dei vakre bildene dine og du inspirerer med alle dine flotte turer .Jeg blogger stk litt av den samme grunnen som du,etter att jeg ble uføretrygdet trengte jeg en plattform i livet hvor jeg følte jeg hadde det litt sosialt og det føler jeg att jeg har fått her inne ,og jeg er heldige ,for jeg har mødt mange,er litt ute av tellingen men en 8 stk har jeg truffet,noen en gang og noen flere ganger og det har vært svært positive treff hver gang

    24. Jeg synes det er veldig kjekt å følge med deg har lest bloggen din i åresvis med dine oppturer og nedturer føler jeg kjenner deg 🙂 Ha en fin dag 🙂

    25. pensjonistgunna: Takk. 🙂 Ja, jeg har jo “slutta” i et par litt lengre perioder. Men da savner jeg det jo. Så kommer nok til å henge her fremover også. Selv om jeg til tider føler meg litt teit som blogger i en alder av 55.

    26. Koselig innlegg. Og ja, jeg leser innleggene dine fordi du skriver bra om hverdagslige emner 🙂 Jeg har det litt som deg. Skriver for meg selv, men samtidig for de som gidder å se innom bloggen min. Det er så koselig! Dette fortsetter vi med!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg