Du er ganske desperat …

Det gjorde han ikke. Men etter at jeg har hosta i snart to måneder så skjønte han spørsmålet … og enden på visa ble at jeg nå skal forsøke en kort kur med kortisontabletter. Så det blir altså neste skritt nå, ti dager på kortison. Om det ikke funker skal jeg starte med allergitablettene igjen. De der jeg pleier å ta bare på våren og sommeren. Men når jeg tenker etter, så tror jeg denne hosten starta da jeg slutta med allergimedisinen for sesongen. Hmmmm … om det er grunnen så lover jo ikke det så godt. Da kan det jo bare være en ting som er galt: Jonas! Men da får jeg bare hoste, så lenge det er liv i bikkja. For han gjør så mye annet godt ved å være her sammen med meg hele dagen, så han kan jeg virkelig ikke kvitte meg med.

Som du skjønner så fant de ikke noe galt. Verken på røntgenbildene eller de andre prøvene. Det er litt rart, at jeg alltid får disse hostekulene som varer så forferdelig lenge. Uten noen grunn liksom.

Mamma hosta masse. Såpass at jeg var livredd da jeg var liten og ho satte igang. Da stakk jeg. Var helt sikker på at ho skulle miste pusten og dø fra oss. Men det gjorde ho jo ikke. Ikke da. Og ikke var det hostinga som tok livet av ho heller, men kreften. Men mamma røkte. Noe jeg aldri har gjort. Likevel høres jeg akkurat lik ut.

En vakker dag finner de vel ut av det! Men da er det sikkert for seint … og hvis ikke så skal de jaggu få høre det: Hva var det jeg sa? Det har altså vært noe galt hele tiden …

Morraturen er unnagjort. I likt vær som gårsdagen. Tåke, lett regn, men forholdsvis mildt. Gruer meg litt til sørlandsvinteren slår til for fullt, og vi må vasse rundt i 10 centimeter slush på morrakvisten, mens det striregner isvann. Men enn så lenge slipper vi det, og jeg har lovet meg selv at disse morraturene skal jeg fortsette med. En halv time bør vi jo klare uansett vær. 

Håper du får en fin torsdag. 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

8 kommentarer
    1. Brit: Det er sykt slitsomt. Og har du holdt på lenge nok så er det jo like før en tisser på seg om en bare hoster en liten gang til. Ikke greit! Håper også at det er noe annet enn hunden … men om det er han så får jeg vel bare leve med det.

    2. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er slitsomt. Og ja, jernprosenten er sjekka. Alle prøvene som er tatt er fine. Så jeg skjønner ikke noe av dette.

    3. Vera Lynn: Jeg har jo aldri vært allergisk for hund tidligere. Men nå har vi visst en av de hunderasene som er verst for allergikere. Så en skal aldri si aldri. Jeg hadde jo bare blitt sittende her om det ikke hadde vært for Jonas.

    4. Huff. Hoste er slitsomt. Jeg har alltid hatt en “stygg” hoste, og høres ut som en godt inntørka KOLS pasient. Selv om jeg aldri har røkt. Fordi jeg jo daglig vanker rundt blandet all slags røntgenmaskiner leger osv er jeg blitt behørig undersøkt uten å få noen forklaring eller finne noe galt.
      Håper det ikke viser seg at det er Jonas du reagerer på.

    5. Etter det du skriver så virker det nesten som om det er allergi, og da er det vel bare allergitabletter som hjelper. Ikke noe artig hvis det er Dyra våre vi blir dårlig av, men hvis alt som er positivt med å ha dyr er større enn det negative så får det kanskje stå til.

    6. Uff! Detta høres ikke godt ut 🙁 Håper virkelig at legene finner ut av det. Regner med at de har tatt all verdens prøver……God bedring! Og ha en fin torsdag oppi dette!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg