Dama i badekaret

Det er jo ikke bare, bare å lage hull i veggen på badet. Det må planlegges litt, så en ikke får for mange skader i membranen og lager perfekte smutthull for fukt og råte. Men nå henger ho altså her, rett over dassen. Så mannfolka som tisser hos oss kan kose seg med struttepupper og amorøse badenymfer mens de gjør sitt fornødne. Vi andre, som sitter nede, kan så vidt øyne dette skipet i andre enden av rommet. Så jaggu er det forskjell på folk!

Midt mellom disse to veggene har vi noe som skulle være ei midlertidig løsning. Fordi det ikke var mer penger igjen til innredning da badet ble pusset opp. Og denne midlertidige løsninga har nå stått her i 16 år! Det er ulempen med slike lure ideer. For de funker jo på et vis. Vi har både benk, vask og vann. Så da trenger vi jo ikke bruker penger på det jaffal. Ikke enda …

Det begynner å bli stygt. Men må innrømme at jeg aldri i livet hadde trodd at denne kjøpmannsdisken som i sin tid kosta 2000 kroner på salg (faktisk ikke gjenbruk, men halv pris) skulle klare seg i 16 år på et våtrom. Det er utrolig nok mye lengre enn noen av baderomsmøblene til Ikea holder ut. Så det skal den ha, den kjære disken min, den har virkelig gjort jobben disse årene. Til den nette sum av drøye 10 kroner måneden.

Sannsynligvis kan den ikke en gang kalles shabby chic heller nå. Den er gått såpass langt ut over holdbarhetsdatoen nå at den har nådd grensen til å passe betegnelsen søppel. Men enn så lenge er det den baderomsinnredningen vi har, så sånn er det med den saken. 

Ellers er badet helt topp det! Mureren som i sin tid la flisene her synes valget mitt var helt feil. Jeg burde tatt hvitt, for det ble jeg ikke så fort lei av. Men jeg er ikke lei av verken fliser eller panelen, etter alle disse årene. 

Da vi kjøpte huset var dette et bad pluss badstue. Det var jo en gang i fortiden at alle med respekt for seg selv måtte ha badstue hjemme, og gjerne også et svømmebasseng. Jeg har aldri hatt sansen noen av delene, men x’en brukte badstuen en del etter at han hadde vært ute og jogget. Da han flytta og jeg hadde forsøkt meg to, tre ganger inni dette lille dampfylte torturkammetet, uten å like det noe mer av den grunn, fant jeg ut at det var et rom jeg gladelig kunne kvitte meg med. Og dermed ble badet større.

Badekar måtte jeg jo fortsatt ha. Det var det også her da vi flytta inn. Men tenk så deilig med stort massasjekar med plass for to. Dempa belysning, dempa musikk, litt vin i glasset …. stopper der! Det er bare på film det er funker! Å bade er oppskrytt. Jeg er utslitt før badekaret er fylt og klarer såvidt å tilbringe ti minutter oppi der. Da vil jeg både spy og besvime på en gang. Så dette her er brukt max 30 ganger siden det kom i hus. Inkludert de gangene barn og barnebarn har brukt det. For en bortkasta ting å bruke penger på!

Der fikk du en liten titt inn i huset vårt gitt. Badedama på veggen kjøpte jeg i gave fra syforeninga, etter å ha fått penger på bursdagen min i sommer. Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe noen rosebusker til å ha på hytta, men sånn ble det ikke. For da vi flytta inn derfra i begynnelsen av august tok det jo to måneder før vi kom oss ut igjen. Og da var det litt seint å plante noe så lenge det ikke var noen der ute som kunne vanne litt og passe på buskene.

Tilbake til bildet, det er trykt på en metallplate. Derfor tåler det å henge på badet. Og om du liker stilen kan du ta en titt inn HER, til Bjørg som er kunstneren. Ho har mange fine bilder, kort og putetrekk, så det blir sikkert ikke siste gang jeg kjøper noe derfra. Fra før av har jeg to puter, og de får frem smilet her, hver eneste dag. Dette er tegninger til å bli glad av! Og nei, jeg er ikke sponsa. Synes bare andre også kan få gleden av disse skjønne motivene ho tryller frem.

Ønsker deg en fin dag. ♥ I dag skal vi ha middagsbesøk av mine døtre og barnebarn. Fem skjønne jenter i alderen 2 til 33. Jeg er jaggu heldig! 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

10 kommentarer
    1. annebe: Veldig fornøyd med bildet. 🙂 Hadde to bad her også, til jeg ble skilt og måtte lage hybel. Dermed forsvant det ene badet inn i hybelen, sammen med et par soverom og ei bod. Men har mer enn nok igjen på vår side av veggen likevel. Har halvannet bad nå da. For satt inn en do og vask på vaskerommet. Det er minimalt med plass der inne, men det gikk akkurat. Badekar og meg er total krasj! Jeg får rett og slett klaustrofobi! Enda jeg åpner begge vinduene for å få nok luft.

    2. Lillian: Jeg har furukjøkken. Omtrent like gammelt som ditt. Og er drittlei det også. Men det koster jo litt å skrifte ut da … så lever med det enn så lenge. Det skjer noe med meg og badekar. Får litt klaus på en måte. Men å bade i stamp ute, det går veldig greit. For da får jeg nok luft ..

    3. Jeg fikk også høre at hvitt er fint, det blir du ikke lei. Jeg endte opp med hvitt kjøkken, men i år skal det endelig bli malt! Jeg skal ha mørkt kjøkken! Jeg er så lei hvitt kjøkken etter 25 år. Men badekarret er jeg fryktelig glad i. Det bruker jeg flere ganger i uka fra høsten til våren. Det skal jeg aldri kaste ut. Når en har holdt på ute og blitt kald, da finnes ikke noe bedre enn et varmt bad og en god bok.

    4. Flott badedame, og koselig bad. Men du, badstu er digg. Jeg vokste opp med vedfyrt badstu og badstu-bading hver lørdag fra oktober til mars. Savner det utrolig.

    5. Det var et stilig bilde..og passa perfekt på veggen der 🙂 Delikat bad 🙂 Vi hadde badekar i huset..hadde to bad der ! Her er det et bad med dusj..greit det også, men jeg var veldig glad i badekar <3

    6. Et artig bilde. 🙂 Og jeg synes du har et fint bad. Liker at det ikke er helt hvitt.
      Og disken er fin den også syns jeg 😉 Takk for titten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg