Morratryne og nye sko

Sånn ser jeg altså ut – rett fra senga. Ja, altså, jeg sover ikke med regntøyet, så det har jeg tatt på meg. Og pussa tennene. Men det er alt. Jeg kjenner at det irriterer meg litt at det er såpass lyst på morra’n nå. Det begynte jo å bli så greit og litt sånn dempa belysning før vi stilte klokka. Sånn passe belysning for kjærringer over 50 uten sminke. For noen år siden hadde jeg nok aldri gått til postkassa uten mascara og eyeliner, så her har det skjedd en aldri så liten revolusjon! Til og med når vi er på hytta sminker jeg meg. Stort sett hver dag, om vi så er helt aleine der ute.

Dette er Grønndalen. Vi bor langt borti enden der, og over gata. Det er her drømmemannen lufter Jonas når han går aleine. For han synes ikke det er så gøy å gå på tur. Egentlig. Det er en flott grønn oase midt i boligområdet dette. Til venstre ligger det mange tre etasjes blokker, og til høyre store eneboliger. Men de har altså spart denne dalen til rekreasjon. Mange barnehager og skoleklasser bruker plassen til utflukter, og det fins en akebakke her.

Det er en møteplass for hundeeierne i nabolaget. Da helst de med bittesmå hunder som sikkert ikke går så lang tur. Pluss oss da, som stort sett er her på slike tidspunkt når det ikke er andre til stede. Det er en flott plass, og kommunen holder det velstelt og rydding. Verre er det med hundefolkene. For her er det så sykt mye hundedritt at det er flaut å ha hund. Og det enda det henger en bærepose i hver ende (på et tre) der du går ned eller opp. Jeg kan ikke fatte at noen bare kan gå fra dritten på denne måten! Og ikke nok med det, mange tar den faktisk opp i drittposer – og kaster posen! Jeg gremmes!

Jeg tar alltid opp hundedritten etter Jonas jeg. Og jeg er så vant til å gå på tur med hundelenka i den ene hånda og drittposen i den andre at jeg ikke tenker så mye over det. Det er ikke alle plasser det er søppelkasser, så da må en jo bare ta det med hjem da. Eller håpe å finne ei søppelbøtte på buss stoppene. Det er mangelvare. Og ikke tør jeg kaste fra meg dritten i andres søppelkasser heller. For det lukter jo … dritt!

Se så godt skodd jeg er! Etter Hovden-turen måtte vi bare investere i litt nytt fottøy. For mine var jo ikke lengre vanntette, dessuten var det et eller annet som stakk inni der så jeg kom hjem med blødende venstre fot hver gang vi gikk litt langt. Drømmemannen hadde bare de grusomme militærstøvlene vi kjøpte for et års tid siden. Det skikkelige bomkjøpet vi hadde på Militært overskuddslager. Om du ikke husker det kan du lese om det HER.

Mine grusomme sko solgte jeg igjen for 400 kroner. Men mannen mente de ikke var så drittvonde som vi først trodde, etter å ha gått en stund på dem. Han tok visst feil, eller så var det bare det at det frista så sykt med nye, orange sko! Jeg er av den oppfatning at om ikke skoene er gode når de er nye, så blir de det ikke heller. Men er de gode, blir de bare bedre og bedre jo mer du går de inn. Aller best er de jo når de er klare for søppelkassa. 

Jeg har lenge hatt lyst på tursko med farge på. Frem til i vår har alt mitt bare vært sort. Både tøy og sko. Vi trenger litt farge i hverdagen, også på tur, det får liksom opp humøret litt. Så min kjære fant disse hos Hekta på Tur samme dag vi kom ned fra fjellet. Siden de var satt ned til halv pris hoppa vi på. Begge to. Jeg har aldri hatt Salomon tidligere, bare Adidas og Viking, men alle andre har skrytt sånn av dette merket. Inkludert drømmemannen min. Så jeg tok sjansen, og etter to småturer angrer jeg fortsatt ikke. Dette er fjellsko, litt stivere enn turskoene jeg har hatt. Litt annerledes. Men det er nok bare en vane. Skal også kjøpe vanlige, litt lavere tursko etterhvert, men får ta en ting av ganga, og jeg trenger nye skoletter også … sånne en kan ha på om en skal på en liten bytur. Som både ser fine ut og tåler å spaseres på i et par timer. Uten hæler altså!

Det er helg. Drømmemannen som slutter klokka to, kom hjem to timer tidligere i dag. Vi skal ut og handle, for i morra skal vi ha 12 stykker fra Cognac klubben her. Først årsmøte, etterfulgt av enkel servering og fest. Kanskje får vi åpna noe av det som står igjen i barskapet utover kvelden. Kanskje holder vi oss til det som vi vet ikke har gått ut på dato. 😉

God helg fra meg til deg. ♥

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

9 kommentarer
    1. karidansen: Jeg hadde en periode jeg var veldig fargerik. Men så gikk den perioden over i en annen litt kjip periode, tror jeg forsøkte å gjemme meg for omverdenen, fordi jeg ikke var fin nok, god nok, vellykka nok ….

      Føler meg heldig som har denne mannen ja, vi har det utrolig bra. Men han er jo selvsagt ikke perfekt (bare nesten) han heller, ingen er jo det! Og som du er inne på, det er noe med det at en ikke bare skal streve etter å finne noe som er bedre enn det en har, hele tiden. Mer spennende. For da tror jeg at de fleste av oss hadde vært på en evig jakt resten av livet. Det der med at gresset er grønnere på den andre siden, stemmer sjeldent. En må bare huske å stelle litt på sin egen lille flekk, istedenfor å kikke over gjerdet til nabo’n hele tiden.

    2. Bra du rydder opp etter Jonassen! Gratulerer med dine første Salomon-sko! Litt moro med farge. Jeg hadde lett for å kjøpe svart før, men de senere åra har det blitt mer farger. Hadde ikke tenkt over at du var usminket, jeg om du ikke hadde skrevet det. Jeg gikk nesten alltid uten sminke før jeg fylte 45, men de siste åra har det bare blitt mer av det – men uansett ikke veldig mye! Viktig å kunne vise seg uten også! Heldig er du som bor sammen med han som du kaller Drømmemannen. Det går vel an å bestemme seg for at han er det også – i stedet for å lete etter feil! 🙂

    3. Atle Lundhaug: Lur du! 😉 Jeg drikker ikke cognac jeg. Prøver litt disse fire gangene i året. Men som oftest er det nok med lukta!

    4. Jammen var du fin på morgenen 🙂 Jeg har så si aldri på meg sminke jeg..kanskje en gang i uka i gjennomsnitt 🙂 Fint du plukker opp etter hunden..ser ofte at folk kaster fra seg den posen også, bra du finner et egna sted å plassere den “dritten”..hehe.. Turskoa ser fine ut ..og bra du er fornøyd med dem ..God helg <3

    5. HeidiElise: Det var fint sagt. <3 Er heldig med sveisen. Den tar seg aller best ut etter en natt eller to i senga. Haha. Godt for meg, for å vaske håret og dusje er jo et energisluk jeg gjør minst mulig. Tidligere sletta jeg håret, hver dag, men slutta for et par år siden. Nå bare blåser jeg det tørt, og lever med de krøllene som er der. Og jaggu har det tykke håret jeg en gang hadde kommet litt tilbake, etter at jeg har slutta med stell og masse remedier oppi der. Det er jo noe positivt å ta med seg. 😉

    6. Ser du sånn ut rett fra senga så er du heldig! 😉 Vet ikke om du har sett hvordan jeg ser ut. Har et innlegg med det, men det er absolutt ikke så flott som du ser ut på bilde her. 😀 Jeg har blitt veldig avslappa når det gjelder sminke. Kan gå på butikk uten det nå, og jeg glemmer det til og med innimellom. Kanskje det har noe med alderen å gjøre 😉 Fine sko forresten! 😀 God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg