Stengt for sesongen

Eeeeeeh … det tenker vi egentlig hvert år! Og hvert år tar vi feil. Men hvem har sagt at vi må ha vann i krana og dusjen for å klare oss et par dager. Før hadde vi jo verken vann eller dusj. Ei heller innlagt strøm. Vann kan vi ta med hjemmefra og våtservietter er jo heller ikke å forakte. Dusje kan vi jo gjøre når vi kommer hjem. Jeg dusjer jo ikke hver dag lengre, det tar for mye energi. Så akkurat på dette punktet er det vel drømmemannen som hadde slitt mest.

Jolla lå i byen, så det ble en lang båttur i en liten båt. Fy søren som jeg savner båten vi solgte. Men må man, så må man! Så fett er det ikke å gå på aap så noen justeringer angående økonomien måtte vi bare ta i sommer. For etter over to år uten at jeg er i jobb så har vi vel funnet ut at denne ny hverdagen vår ikke er forbigående. Den er sannsynligvis kommet for å bli.

Vi har ikke vært på hytta siden begynnelsen av august. Så det var litt skummelt å komme ut igjen nå, etter disse høststormene som har herjet her nede. Vi hadde jo absolutt ikke klargjort for sånt da vi dro derfra. Så det kunne vært mye å rydde opp i der ute. Pynteting som sto her og der, hagemøbler, blomsterpotter. Men alt var ok. Noen av stolene, og grillen, hadde forflyttet seg noen meter, men ingenting var ødelagt.

Faktisk ble det ei veldig koselig helg. Til tross for enkle glass i det store vinduet i stua (som er like gammelt som meg, og burde vært bytta ut for lengst) klarte vi godt å holde varmen med gassovnen vi har, pluss en panelovn. Den gassgreia er gull verdt, kjøpt brukt for tre år siden for den nette sum av 600 kroner. Pen er den også, i forhold til mange av de andre gassfyrte ovnene jeg har sett. Så om du er på jakt etter en ny varmekilde kan Provence gassovn virkelig anbefales. Helt uten at jeg er sponsa på noe vis. For skulle jeg ha sponsa noen, måtte det vel vært ho som solgte den brukt og sparte oss for over 5000 kroner!

Vi fikk studd inn de fleste hagemøblene i grillbua. Pluss både gressklipper, bålpanne og grill. Alle putene ligger på det ene soverommet, men om vi virkelig får lyst å ut igjen før sesongstart så har vi jo tre andre soverom ledige. Så det skal ikke stå på sengeplassene. 

Utrolig nok blomstra det her ute enda. Så da kan jeg altså skryte litt av at jeg har grønne fingre … eller blir det litt på kanten siden plantene har klart seg her ute i to måneder helt uten stell? Men de har sikkert hatt en ekstremt god start i livet, de tre månedene vi bodde her ute i sommer. Så da så!

Et lite knippe bilder fra hytta. En flott rosa solnedgang fikk vi også med oss, selv om vi ikke så noe særlig til sola tidligere på dagen. På vei hjem i båten fant vi ut at en tur til Lista sikkert hadde vært koselig. Og sånn ble det … En innholdsrik helg altså, som endte i en drittkveld i går da kroppen virkelig protesterte alt den kunne. Til og med tennene verka!  

I dag er det heldigvis bedre igjen. Ute er det skikkelig høstvær, blåser og regner, grått og trist. Men det er mandag, ny uke og nye muligheter, ikke alle får oppleve det … så uansett vær eller form, kos deg så godt du kan. God mandag!

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

8 kommentarer
    1. deveny: Må man, så må man. Det satt litt langt inne her, men akkurat nå er det godt å vite at vi ikke har en båt som må i vinteropplag og ha service til den nette sum av bortimot 30.000. Det var litt verre da vi satt der uten båten og hadde tidenes beste sommer.

    2. Toini: Lite båttrafikk på denne tia, så da er det skikkelig deilig og stille der ute. Men akkurat om høsten kunne jeg godt ha hatt en plass på fjellet å besøke. Det frister meg. Men en kan jo ikke ha alt heller …

    3. HeidiElise: Nei, av og til er det godt å bare skifte stue litt. Personlig synes jeg det er veldig greit å gjøre noe som er litt annerledes når det er helg, ikke bare fortsette som resten av uka. Men så er det ikke alltid jeg orker så mye, og da blir en gjerne sittende hjemme …

    4. Så flotte og koselig bilder! ja man klarer seg en helg uten vann…og da setter man mye mer pris på det når man kommer hjem igjen….Ser ut som et herlig sted! Hadde nok tatt noen høstturer dit ja…..Ha en god ny dag og uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg